امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۵/۰۷
کد خبر : 28829
چاپ خبر :
رییس سازمان فنی حرفه ای گلپایگان

در چهارماهه نخست امسال 343 نفر در سازمان فنی حرفه ای گلپایگان دوره های مهارتی دیدند.

محمد حسین شفیعی بیان کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری بالغ بر 53 هزار ساعت نفر برای 343 کارآموز دوره های مهارتی برگزار نموده است ادامه داد: تمامی این کارآموزان پس از پایان دوره با برگزاری آزمون، موفق به دریافت کارت مهارت از سوی سازمان فنی حرفه ای خواهندگردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، محمد حسین شفیعی رئیس سازمان فنی وحرفه ای شهرستان گلپایگان به مناسبت روز فنی حرفه ای درجمع خبرنگاران اظهار داشت: جهت ترویج و توسعه آموزش و فراگیری مهارت روز 6 مرداد به نام روز کارآفرینی وآموزشهای فنی وحرفه ای نامگذاری شده است .

وی با بیان اینکه تمام مراکز فنی حرفه ای تحت پوشش اداره کل سازمان فنی وحرفه ای و اجراکننده برنامه های این اداره می باشند عنوان کرد: هر مرکز براساس پتانسیل ها و ظرفیتهای موجود، اقدام به احصا نیاز های آموزشی می نماید و این مراکز با توجه به نیازها و اولویت های آموزشی، می توانند سند آمایشی شهرستان را فراهم نموده و براساس این سند ،برنامه ریزی های مناسب را انجام دهند و در راستای رسیدن به هدف مطلوب آموزشی ،دوره های آموزشی را در سطح شهرستان برگزار نمایند.

 وی افزود:شناخت مشاغل و توجه به فرصتهای شغلی و نیاز بازارکار و منطقه به جهت هدایت منابع ملی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی در برگزاری دوره های آموزشی و احصا دوره ها از جمله اهداف مرکز فنی وحرفه ای شهرستان می باشد.

وی تصریح کرد:با تهیه سند آمایش سرزمین، و هدایت جامعه هدف به سمت و سوی مشاغل مورد نیاز بازار کار، می توان تا اندازه ای دغدغه جویندگان شغل و جوانان را مرتفع نمود و کلاسها و دوره های آموزشی را براساس این اولویتها برگزار کرد.

شفیعی معضل بیکاری را بزرگترین مشکل کنونی جامعه دانست و افزود: به دلیل عدم تناسب آموزشها و رشته های دانشگاهی در حال حاضر، بیکاری گریبانگیر اکثر افراد جامعه ، بخصوص قشر تحصیل کرده و دانشگاهی شده است  .

وی اظهار داشت: فنی و حرفه ای به عنوان یک محیط آموزشی و مهارتی می تواند نقش بسزایی در کاهش پدیده شوم بیکاری بر اساس سند آمایش سرزمین در جامعه را داشته باشد.

رییس سازمان فنی وحرفه ای شهرستان اشاره کرد: سازمان فنی حرفه ای می تواند در بحث آموزشی طیف وسیعی از جویندگان شغل را که شامل دانشجویان ،دانش آموختگان،زندانیان و مراکزنظامی و انتظامی و اقشار آسیب پذیر و صنوف مختلف می شود را تحت آموزش و مهارت قرار دهد

وی اولین اولویت برنامه سازمان فنی و حرفه ای را، بحث توانمند سازی نیروهای انسانی در تمام حرف و صنوف دانست و عنوان کرد: از دیگر اهداف سازمان شناسایی و نیاز سنجی در بخش روستایی می باشد که این برنامه باهدف توانمند سازی روستاییان و ارتقا بحث اقتصادی و فراهم نمودن زمینه تولید و در مجموع کاهش روند مهاجرت از روستاهابه شهرها می باشد.

.

فنی حرفه ای گلپایگان
وی با بیان اینکه سازمان فنی حرفه ای شهرستان در چهار ماهه نخست سال جاری بالغ بر 53 هزار ساعت نفر برای 343 کارآموز دوره های مهارتی برگزار نموده است ادامه داد: تمامی این کارآموزان پس از پایان دوره با برگزاری آزمون، موفق به دریافت کارت مهارت از سوی سازمان فنی – حرفه ای خواهندگردید.

وی افزود: در مرکزدو منظوره فنی حرفه ای، در رشته های صنایع چوب،کشاورزی و امور باغی جهت 124 نفر کارآموز ،بیش از 11 هزار ساعت نفر دوره آموزشی برگزار شد و مورد استقبال علاقه مندان این رشته ها قرارگرفت.

رئیس سازمان فنی وحرفه ای شهرستان گلپایگان بیان کرد : درحال حاضردر مرکز فنی حرفه ای شهرستان 7 کارگاه آموزشی در حال فعالیت می باشند که شامل کارگاه تراش،صنایع خودرو، اتومکانیک ،جوشکاری،کامپیوتر،برق صنعتی و کارگاه نقشه کشی صنعتی می باشد و علاقه مندان می توانند با داشتن مدارک تحصیلی خود با ثبت نام در این مرکز از دوره های آموزشی به صورت رایگان استفاده نمایند.

وی در خاتمه در خصوص کمیته مهارت و فن آوری شهرستان گفت : فرماندار رئیس این کمیته است و این کمیته زیر مجموعه کارگروه اشتغال می باشد که امیدواریم دوباره احیا شود، زیرا جلساتی که سال گذشته برگزار می‌شد بازخورد خوبی داشت اما از یک سال گذشته تا کنون جلسه‌ای برگزار نشده است.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات