امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۵/۰۵
کد خبر : 28784
چاپ خبر :
طی مراسمی

رئیس جدید دادگستری گلپایگان معرفی و منصوب شد.

در مراسمی که با حضور معاون قضایی رییس کل دادگستری اصفهان برگزار گردید: از زحمات 7 ساله رسول احمدی قدردانی و حجت الاسلام سید حسین حسینی به عنوان رییس جدید دادگستری گلپایگان منصوب گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، حجت الاسلام سید علی موسوی نژاد، معاون قضایی رییس کل دادگستری استان اصفهان در مراسم تودیع و معارفه ریاست دادگستری گلپایگان اظهار داشت: بحث قضا یکی از امور بسیار مهم ، حساس ، اساسی و از ارکان هر نظام می باشد، چنانچه مولای متقیان علی (ع) در جاهای مختلف و در فرازهای گوناگون از سخنان گهر بارشان فرمودند  «برای بحث قضاوت و اجرای عدالت آنچه که باید به نفع بشریت و انسانیت پابرجا بوده و اجرا شود و همه از آن منتفع شوند، اجرای عدالت با دستگاه قضا آن هم دستگاه قضایی مستقل است»

وی با بیان اینکه استقلال دستگاه قضایی بدان معناست که زمانی که قاضی می خواهد رای دهد و حکمی را صادر نماید، هیچ رئیسی جزء خدا ندارد عنوان کرد: حتی رئیس قوه قضائیه هم رئیس او نیست و هیچ مسئولی رئیس قاضی در صدور حکم نیست.

وی کار قاضی را کاری بسیار مقدس، حساس و مهم برشمرد و گفت: قاضی برای رسیدن به حق باید از مشورت دیگران استفاده نماید ، منتها مشورت، کمک و یاری آنها فقط و فقط برای رسیدن به حق است، و زمانی که قاضی به حکم رسید و مطلب برایش روشن شد آنجاست که دیگر قاضی رئیس ندارد و قطعاً باید خودش با استناد به قانون و دلایلی که در پرونده هست حکم صادر نماید.

 حجت الاسلام موسوی نژاد ادامه داد: طبق فرموده حضرت امام، اگر یک رای قاضی در جامعه اجرا شود و در سایه آن رای قاضی، عدالت و امنیت اجتماعی ایجاد شود ارزش این رای  از 40 شبانه روز بارندگی در آن زمین و منطقه بیشتر بوده و اینجاست که واقعا کار قضا و قضاوت بسیار حساس، دشوار و سخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در دادگستری استان 800 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و برای آنها حکم صادر شد عنوان کرد: این بدان معناست که هر پرونده ای وارد دادگستری شده است  مورد رسیدگی عزیزان ما قرار گرفته و علاوه بر آن بیش از  40 هزار پرونده دیگر در سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه گردید.

وی با اشاره به اینکه 200 هزار از این 800 هزار پرونده را برادران و خواهران ما در شوراهای حل اختلاف رسیدگی نمودند گفت: با این کار این عزیزان بار بسیار بزرگی را از دوش دستگاه قضا برداشتند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: تمامی سعی همکاران ما در تشکیلات قضایی استان کوتاه نمودن زمان رسیدگی به پرونده ها می باشد که در همین راستا توانستیم میانگین زمان رسیدگی را به 20 روز برسانیم.

وی کشف 36 هزار کیلو مواد مخدر، شناسایی و دستگیری 700 قاچاقچی و خلع ید 5700 هکتار زمین از دست زمین خواران را از اقدامات دادگستری شهرستانهای استان دانست و از زحمات رسول احمدی و دادستان و بازپرس پرونده ها که توانستند جلوی تغییر کاربری بدون مجوز و غیر قانونی در گلپایگان را بگیرند تشکر نمود.

وی تصریح کرد: در مراکزی که توسط دادگستری استان بعنوان مرکز کارآموزان قضایی ایجاد گردید، جهت ارتقای کیفیت، برای قضات و کارمندان دوره های آموزشی ضمن خدمت برگزار گردید.

  وی برگزاری ۱۷۳ دوره ویژه کارمندان، ۲۳ دوره ویژه قضات، ۲۸ دوره برای اعضای شورای حل اختلاف و جذب ۶۱ قاضی در استان را از جمله اقدامات دادگستری استان در سال گذشته دانست.

حجت الاسلام موسوی نژاد در خاتمه ضمن تقدیر از خدمات 7 ساله رسول احمدی در سمت ریاست دادگستری شهرستان گلپایگان اظهار کرد: با توجه به فعالیت و اقدامات در خور توجه ایشان علاوه بر مسئولیت ریاست دادگستری شهرستان محلات، سمت رئیس دادگاه کیفری استان مرکزی نیز بر عهده وی گذاشته شده است ..

وی با معرفی حجت الاسلام  سید حسین حسینی به عنوان ریاست جدید دادگستری گلپایگان اظهار نمود: ایشان سمت های مختلف قضایی  را عهده دار بوده اند که از جمله آن می توان به ریاست شعبه 111 کیفری استان اشاره نمود و همچنین  مسائل بسیار مهم و پیچیده کیفری در شهر اصفهان به ایشان ارجاع شده و مورد رسیدگی وی قرار گرفته است

مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری گلپایگان (37)

حجت الاسلام سید حسین حسینی ریاست جدید دادگستری گلپایگان

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سید حسین حسینی ریاست جدید دادگستری گلپایگان ، با بیان اینکه برپایی عدل و قسط از وظایف دستگاه قضا می باشد عنوان نمود: اگر دستگاه قضا اقتدار نداشته باشد غیر ممکن است که آن عدالت اجتماعی که مد نظر است تحقق پیدا کند.

وی  اقتدار دستگاه قضایی را منوط به دو امر قانون گرایی ، قانون مداری و استقلال دستگاه قضایی و تاثیر ناپذیریش برشمرد و افزود: اگر این دو امر محقق گردد، اقتدار  قوه قضائیه حاصل خواهد شد

شایان ذکر است در این مراسم از زحمات 7 ساله رسول احمدی قدردانی و حجت الاسلام سید حسین حسینی به عنوان رییس جدید دادگستری گلپایگان منصوب گردید.

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات