امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۵/۰۵
کد خبر : 28795
چاپ خبر :
مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستباف شهرستان گلپایگان

از 1238 بافنده فرش در شهرستان گلپایگان فقط 200 نفر از آنها مشغول به تولید می باشند

محمد سمیعی بیان کرد: از 1238 عضو شرکت فرش شهرستان در حال حاضر تنها 200 بافنده قالی با تولید 1200متر فرش در طول سال در شهرستان در حال فعالیت می باشند و اگر باعدم استقبال خرید قالی دستباف روبرو باشیم چه بسا که این تعداد در سالهای آینده باز هم کاهش یابد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان،محمدسمیعی مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستباف شهرستان گلپایگان به مناسبت روز فنی حرفه ای و کار آفرینی  درجمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت تعاونی فرش شهرستان از سال 68 زیر نظر اداره جهاد کشاورزی شهرستان راه اندازی شد و از سال 86 از طرف بخش کشاورزی به اداره صنعت  معدن وتجارت واگذار گردید.
وی بیان داشت: در حال حاضر شرکت فرش دستباف شهرستان 1238 عضو دارد که با مجموع 60 میلیون تومان سرمایه در این شرکت سهیم می باشند که به اعضا براساس سهام های خریداری شده از سوی آنها، سود سالیانه پرداخت میگردد.
مدیر عامل شرکت تعاونی فرش شهرستان افزود: خدماتی که شرکت تعاونی به قالیبافان ارائه می دهد شامل تهیه مصالح مرغوب ونصب و چله کشی و تهیه نقشه می باشد و پس از بافت قالی شرکت تعاونی فرش زمینه فروش و بازار یابی برای قالی های ارائه شده را بعهده میگیرد.
وی ادامه داد : فرشهای تولید شده در شهرستان که از نوع ساروق می باشند بیشتر به اراک ، تهران و همدان صادر میشوند و قالی های بافته شده از کرک، در بازار تهران به فروش میرسد.
فرش گلپایگان
سمیعی تصریح کرد : فرش ایران دردنیا در رتبه نخست قرار دارد و امید است با انجام توافقات، بازار فرش در خارج از کشور رونق دوباره بگیرد و بافندگان با میل و رغبت بیشتری به بافت و تولید فرش بپردازند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل رقابت فرش ماشینی با فرش دستباف و پایین تر بودن قیمت آن با عدم استقبال در بازار داخلی مواجه ایم افزود:  اگر زمینه برای حضور فرش ایرانی در بازار جهانی فراهم شود می توان امید داشت که مانند سابق، فرش دستباف  مورد توجه تولید کنند گان این عرصه قرار گیرد و استقبال از سوی بافندگان فرش افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه در سال 72  شرکت تعاونی فرش شهرستان گلپایگان 650 تخته فرش دستباف را برای بافندگان به دارقالی نهاد عنوان نمود: متاسفانه  در حال حاضر تنها 200 تخته قالی برای دویست بافنده برروی دار قالی برپا می باشد.
وی اضافه کرد: از 1238 عضو شرکت فرش شهرستان در حال حاضر تنها 200 بافنده قالی با تولید 1200متر فرش در طول سال در شهرستان  در حال فعالیت می باشند و اگر باعدم استقبال خرید قالی دستباف روبرو باشیم چه بسا که این تعداد در سالهای آینده باز هم کاهش یابد.
وی در خاتمه تنها دغدغه و مشکل شرکت تعاونی فرش شهرستان را عدم وجود بازار فروش فرش دانست و گفت: اگر در بازار جهانی تبلیغ خوب و مناسب برای فرش ایران صورت گیرد و فرش ایرانی به همه معرفی شود دست دلالان و تولید کنندگان چینی و دیگر کشورها از این صنعت اصیل برداشته خواهد شد.
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات