امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۴/۱۵
کد خبر : 27294
چاپ خبر :
اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان

سنت حسنه اهدای خون توسط مردم گلپایگان در شب نوزدهم رمضان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، پایگاه انتقال خون گلپایگان امسال نیز همچون سالهای گذشته، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان پذیرای اهدا کنندگان خون بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، پایگاه انتقال خون گلپایگان امسال نیز همچون سالهای گذشته، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان پذیرای اهدا کنندگان خون بود.

دکتر رکسانا لوافا مسئول این پایگاه در مصاحبه با خبرنگار بیان اظهار کرد: از آنجا که روزه گرفتن در مبارک رمضان باعث افت فشار خون می گردد، پذیرش از اهدا کنندگان خون در این ماه، پس از افطار صورت می گیرد.

 

پایگاه اهدای خون گلپایگان (8)

.

وی با بیان اینکه این سنت حسنه و پسندیده درشبهای قدر از سوی مردم با شور و اشتیاق خاصی همراه است از مردم شهرستان گلپایگان درخواست نمود که همچون گذشته به انجام این عمل پرخیر و فضیلت اهتمام ورزند و اهدای خون را مختص به شرایط خاص یا زمان خاص ندانند.

وی سن اهداکنندگان خون را بین 18 تا 60 سال عنوان نمود و افزود: آقایان در سال 4 مرتبه و خانمها 3 مرتبه  و در هر مرتبه 450 سی سی خون می توانند اهدا نمایند، که خونهای دریافتی پس از انجام آزمایشات لازم جهت تولید فرآورده های خونی به سازمان انتقال خون خوانسار منتقل خواهد شد

مسئول پایگاه انتقال خون شهرستان گلپایگان در خصوص گروههای خونی مورد نیاز  گفت: مابه تمامی گروه های خونی نیازمندیم ولی به دلیل نادر بودن گروه های خونی منفی، نیاز به این گروهها جهت استفاده بیماران نیازمند بیشتر می باشد.

وی ضمن عنوان این مطلب که افرادی که از بعضی داروهای خاص جهت درمان بیماری خود استفاده می نمایند مجاز به اهدای خون نمی باشند تصریح کرد: گذشت مدت زمان یک هفته ای برای مراجعه کنندگان به دندانپزشکی و مدت یکسال برای افرادی که حجامت کرده اند برای اهدای خون الزامی است،و افرادی که سابقه بیماری قلبی ،غلظت خون و هپاتیتی می باشند و حتی همسران آنها نیز مبتلا به هپاتیت می باشند نیز مجاز به اهدای خون نمی باشند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل عدم وجود پزشک در شهرستان خوانسار، پایگاه اهدای خون گلپایگان در هفته دوروز تعطیل و در شهرستان خوانسار فعالیت می نمایید ومتاسفانه پس از گذشت 8 ماه و با وجود پیگیریهای انجام شده این مشکل حل نگردیده است.

دکتر لوافا در پایان یادآور شد: به دلیل مشکل عدم وجود پزشک در شهرستان خوانسار سنت اهدا ودریافت خون در لیالی قدر فقط در شب نوزدهم ماه مبارک در گلپایگان انجام می گیرد.

 

پایگاه اهدای خون گلپایگان (6)

.پایگاه اهدای خون گلپایگان (7).

پایگاه اهدای خون گلپایگان (2)

.

پایگاه اهدای خون گلپایگان (3).

پایگاه اهدای خون گلپایگان (4).

پایگاه اهدای خون گلپایگان (5).

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات