امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۴/۱۵
کد خبر : 27330
چاپ خبر :
پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان

انجام موفق جراحی آمبولکتومی حاد ریوی بیمار گلپایگانی در اصفهان

برای اولین بار در استان، عمل جراحی آمبولکتومی حاد ریوی بر روی بیمار 46 ساله گلپایگانی در مرکز آموزشی درمانی شهید چمران با موفقیت انجام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، این بیمار 46 ساله که به علت تنگی نفس و با تشخیص آمبولی حاد ریوی از بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان گلپایگان به بیمارستان تخصصی قلب شهید چمران اصفهان اعزام گردید ، پس از تشخیص نهایی با اکوکاردیوگرافی و  CT آنژیوگرافی، بیمار توسط تیم جراحی قلب این مرکز به سرپرستی دکتر امیر میرمحمدصادقی تحت عمل جراحی قرار گرفت .

طی این عمل جراحی لخته های خون فراوانی از ورید اجوف تحتانی، دهلیز راست، بطن راست، شریان های ریوی اصلی چپ و راست و شاخه های انتهایی آنها خارج شد که قسمت هایی از عمل جراحی تحت توتال سیرکولاتوری ارست انجام پذیرفت .

خوشبختانه این عمل جراحی که برای اولین بار در استان انجام گرفت با موفقیت پایان یافت و در حال حاضر بیمار با وضعیت عمومی مناسب در حال تکمیل درمان با داروهای ضد انعقاد در بیمارستان شهید چمران دوران نقاهت خود را سپری می نماید .

لازم به ذکر است که تشخیص به موقع و دقیق متخصص محترم داخلی شهرستان گلپایگان در نجات جان این بیمار تاثیر بسزایی داشته است.

منبع:وب داد

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات