امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۴/۱۴
کد خبر : 27217
چاپ خبر :
رییس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان

فاز اول اینترنت 3G با نصب 8 آنتن بی تی اس در شهرستان گلپایگان آغاز شد

مهدی یوسفی بیان کرد: فاز اول اینترنت پر سرعت 3G در شهرستان گلپایگان با نصب 8 آنتن (بی تی اس) آغاز گردیده است و تا کنون مراحل اولیه و فیبرگذاری در 6 سایت، به اتمام رسیده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، مهدی یوسفی رییس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت : فاز اول اینترنت پر سرعت  3G در شهرستان گلپایگان با نصب 8 آنتن (بی تی اس) آغاز گردیده است و تا کنون  مراحل اولیه و فیبرگذاری در 6 سایت، به اتمام رسیده که در این راستا، سایت شهید سیفی مستقر در خود مخابرات هفته گذشته به صورت آزمایشی وارد مدار بهره برداری قرار گرفت و محدوه یک و نیم کیلو متری اطراف خود را پوشش داد ولی به دلیل برخی از مشکلات سیستم قطع گردید که پس از مرتفع شدن مشکلات بلافاصله سیستم به مدار برخواهد گشت.

وی ادامه داد : مراحل فیبرگذاری و انجام زیر ساختهای مورد نیاز برای این سایتها بر عهده اداره مخابرات شهرستان گلپایگان می باشد و پس از آن شرکت ارتباطات سیار ادامه روند کار و اتمام پروژه تا بهره برداری کامل را بعهده خواهد گرفت.

یوسفی با بیان این که با اجرای این طرح حدود 80 درصد شهرستان گلپایگان تحت پوشش اینترنت 3G قرار خواهد گرفت. افزود: تا کنون 90 درصد از عملیات فیبرگذاری و نصب آنتهای (بی تی س اس)به اتمام رسیده است و پس از اتمام کار شرکت ارتباطات سیارپوشش اینترنت بر روی گوشیهای همراه را به عهده خواهد گرفت.

رییس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان در خصوص پهنای باند اینترنت گفت: از تاریخ 6 اردیبهشت  94با پیگیرهای انجام شده پهنای باند از 155 مگابایت به 1 گیگابایت افزایش پیداکرد ولی نتیجه کار می بایست پس از یکسری اقدامات  و تغییرات در مراکز مخابراتی مشخص می شد و این کار نیز به اتمام رسید و در حال حاضر شهرستان گلپایگان از نظر اتصال و سرعت به استان  مشکلی وجود ندارد و و چنانچه زیر ساخت های لازم در اصفهان ایجاد شود پهنای باند به صورت بهینه در شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات ایتنرنت در شهرستان وبروز قطعی در این شبکه  گفت: بروزیک سری از قطعی ها درشبکه اینترنت به دلیل تغییرات فنی بود و یک سری نیزبه دلیل قطعی در فیبر نوری می باشد.

و ی قطعی اینترنت هفته گذشته در گلپایگان را  به دلیل قطعی فیبر نوری در مسیر داران و تیران عنوان کرد و افزود: در این خصوص نیز تدابیری اندیشیده شده تا درصورت بروز مشکل یک خط جایگزین ایجاد شود و در صدد ایجاد فیبر نوری از سوی سه راهی موته به سمت گلپایگان هستیم تا در صورت بروز مشکل برای یک خط بلافاصله خط دیگر وارد مدارشود و با قطعی اینترنت مواجه نباشیم.

یوسفی همچنین عدم هماهنگی ادارات و شرکتهای خدماتی ،با شرکت مخابرات در برخی از حفاریها را یکی دیگر از دلایل قطعی اینترنت معرفی کرد.

وی در خصوص عدم آنتن دهی و قطعی سیم کارتهای همراه اول گفت: هر شرکت ارائه دهنده خدمات بی سیم به تلفن های همراه، نیاز به نصب آنتن های (بی تی اس) برای ارتباطات سیار داردو در حاضر رویکرد مردم نسبت به نصب این آنتن ها تغییر کرده است و با توجه به اینکه این تجهیزات تجهیزاتی هستند که دارای توان رادیویی هستند و مراحل تایید وزارت بهداشت و انرژی اتمی را کسب کرده اند ولی مردم رویکرد متفاوتی برای نصب و گسترش سایت ها را دارند و این موضوع اندکی کار را درشهرستان مشکل کرده است که از 4 آنتن تقویت کننده  ارتباطات در همراه اول تنها یک آنتن نصب گردید و مابقی با ممانعت مردم مواجه شده است.

وی ساخت ساختمانهای مرتفع و بلند در محدوده آنتن ها را یکی دیگر از موانع عدم آنتن دهی معرفی نمود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. jaber گفت:

    سلام این 3g اومد ولی قطع شد چه فایده داره خواهشا بررسی کنید

  2. yaser گفت:

    گلپایگان،شهری دوراز تکنولوژی.
    هه گلپایگان یه سینما نداره،اونوقت شما حرف از اینترنت میزنید.
    برید دایل آپ را هم جمع کنید.

  3. Mohammed گفت:

    با سلام واقعا برای گلپایگان متاسفم شهر خمین که کوچکتر گلپایگان هست 3g ایرانسل رایتل اونجا فعاله 3g همراه اول هم چه فایده تا گوگد هم آنتن نمیده خدایی بررسی کنید خواهش میکنم حداقل 3g همراه اول که با شماست تقویتش کنید که گوگد هم پوشش بده تا ما هم از نسل 3 استفاده کنیم خواهشا بررسی کنید

  4. ابوالفضل گفت:

    با سلام و عرض ادب و احترام….
    از اینکه نسل 3 همراه اول به گلپایگان آورده شد ممنونم و از مسئولین محترم نهایت سپاس رو دارم….
    فقط یک مقدار وضعیت آنتن دهی در سطح شهر پایینه که با تقویت بی تی اس ها خوب میشه….

    لطفا ایرانسل رو هم فعال کنید ممنون

  5. محمود گفت:

    با سلام این چه اینترنتیه که حتی خیابونه فروردین که تو مرکز شهره انتن نمیده؟ لطفا انتن دهی رو گسترش بدین

  6. علی اکبر گفت:

    باسلام مطمئنم با مدیریت مهندس یوسفی آینده خوبی درانتظار مخابرات گلپایگان بوده ووضعیت اینترنت گلپایگان روزبه روزبهتر خواهدشد.

دیدگاه شما

تبلیغات