امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۴/۱۲
کد خبر : 27096
چاپ خبر :
کارشناس پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی استان اصفهان

مصرف قلیان دروازه ورود به اعتیاد/نیکوتین موجود در قلیان 10 برابر از هروئین خطرناکتر است

حسین خاکشور با بیان اینکه در قلیان بیش از 4000 نوع ماده سمی و 70 نوع ماده سرطان زا وجود دارد ، مقدار این مواد سرطانزا در سیگار را 40 نوع عنوان کرد و تصریح کرد: نیکوتین موجود در قلیان حتی 10 برابر از هروئین خطر ناکتر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و با شعار خانواده ای شاد و عاری از مواد مخدر، همایشی همراه با جنگ شادی به همت اداره بهزیستی، شهرداری ، هلال احمر و  با حضور تنی چند از مسئولین و خانواده های گلپایگانی در پارک جنگلی گلپایگان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار بیان، حسین خاکشور کارشناس پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی استان اصفهان، ضمن تشکر از مسئولین و دستگاههای اجرا کننده این مراسم  که در زمینه اطلاع رسانی به خانواده های گلپایگانی، عزم خود را جزم نمودند اظهار نمود: متاسفانه در کشور ما سن اعتیاد به دبستانها رسیده، و این زنگ خطری برای خانواده هاست که فرزندان کوچک آنان نیزاز مصرف مواد مخدر در امان نمی باشند.

آمار اعتیاد در زنان جامعه رو به افزایش است

وی با بیان اینکه آمار اعتیاد در زنان جامعه به شکل تصاعدی رو به افزایش است  تصریح کرد: اعتیاد یک بیماری روانی چند وجهی است وفرد معتاد مجرم نیست بلکه بیمار است و همه باید دست به دست هم دهیم تا این بیماری را در جامعه ریشه کن نمائیم.

وی عنوان کرد: در جامعه ما حدود 2 تا 2/5 میلیون معتاد وجود دارد و اگر در خانواده ای 4 تا 5 نفر به اعتیاد روی آورند، 10 میلیون نفر درگیر معضل اعتیاد می شوند و این بدان معناست که 10 میلیون از بهترین سرمایه های جامعه که می توانند در اقتصاد و پویایی و صنعت و کار جامعه مثمر ثمر باشند، بیهوده از بین خواهند رفت.

مصرف قلیان دروازه ورود به اعتیاد

خاکشور، در ادامه از مصرف قلیان بعنوان یکی از دروازه های ورود به اعتیاد نام برد و بیان کرد: شاید برای بسیاری از خانواده ها در اینباره نگرانی وجود نداشته باشد ومتوجه نباشند و حتی در کنار فرزندان خود از قلیان استفاده می کنند .

وی افزود: بسیاری از خانواده ها اگر فرزندشان سیگار مصرف نمایند نگران هستند و آن را کاری زشت می دانند و این در حالیست که خودشان با فرزندانشان قلیان می کشند و غافل از اینکه مضرات قلیان به مراتب از مصرف سیگار بیشتر است.

نیکوتین موجود در قلیان 10 برابر از هروئین خطرناکتر است

وی با بیان اینکه در قلیان بیش از 4000 نوع ماده سمی و 70 نوع ماده سرطان زا وجود دارد ، مقدار این مواد سرطانزا در سیگار را 40 نوع عنوان کرد و تصریح کرد: نیکوتین موجود در قلیان حتی 10 برابر از هروئین خطر ناکتر است .

کارشناس پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی استان اصفهان خاطر نشان کرد: عده ای به اشتباه فکر می کنند که دود قلیان با عبور از روی آب تصفیه می شود ولی از این موضوع غافل می باشند که آب موجود در قلیان ناخالصیها را می گیرد و سم خالص را وارد ریه های آنان میکند.

وی گفت : عوارض مصرف قلیان 10 تا 15 سال بعد بروز می نماید و متاسفانه خیلی از خانواده ها به این مسائل آگاه نیستند.

عزم دشمنان در کشیدن جوانان و نوجوانان این مرز و بوم به دام اعتیاد

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی به علت ناتوانی در جنگ با ایران، در صددست که جوانان و نوجوانان این مرزو بوم را با کشیدن به دام اعتیاد از پای در آورد، به خانواده ها توصیه نمود برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان خود به جنبه ها ی فردی تربیتی و آموزش مهارتهای فرزند پروری و زندگی آنان اهمیت داده و در کنار برنامه های فرهنگی ، تربیتی و تفریحی برای آنان به نقش برنامه های مذهبی که در پیشگیری از اعتیاد نقش بلا استثنا و ثابت شده ای دارد توجه داشته باشند.

شایان ذکر است در این مراسم، به همت انجم نمایش کوثر گلپایگان جهت آگاهی خانواده ها از مضرات مصرف قلیان نمایش طنزی برگزار گردید ، همچنین اجرای مسابقه همراه با اعظای جوایز از دیگر برنامه های این مراسم بود

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات