امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۴/۱۲
کد خبر : 27137
چاپ خبر :
در سه ماهه نخست امسال صورت گرفت

تنظیم 12 پرونده تعزیری برای 12 واحد صنفی متخلف در گلپایگان

علی یوسفی بیان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا درزمینه نظارت بر لوازم آرایشی و بهداشتی، در سه ماه نخست امسال 9 صورتجلسه از 9 واحد صنفی به ارزش ریالی 7میلیون و 290هزارریال تنظیم نمود و با تنظیم سه پرونده تعزیری که مربوط به 8700 نخ سیگار به ارزش ریالی 7میلیون و 326هزار ریال می باشد، پرونده متخلفین را جهت رسیدگی به مقامات قضایی ارسال کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، علی یوسفی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گلپایگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بیان ، در خصوص مبارزه با قاچاق کالا وارزاظهار کرد: طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1381 ،روز 12 تیرماه، روزمبارزه  باقاچاق کالا وارز نامگذاری گردید و براساس بند 58 برنامه ششم توسعه کشور، موضوع مبارزه با قاچاق کالا وارز، ازطرف مقام معظم رهبری مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.

 

وی عنوان کرد: قاچاق کالا نه تنها درآمد گمرکی را کاهش می دهد بلکه باعث خروج ارز، افزایش بیکاری و کاهش تولیدات صنعتی شده و در بحث فرهنگی و اشاعه فرهنگهای بیگانه در کشور بسیار خطر آفرین می باشد.

 

وی با بیان اینکه در این حوزه ، اکثر کالاهایی که بصورت قاچاق وارد کشور می شوند  جزء اقلام اساسی و مورد نیاز مردم نمی باشد تصریح کرد: عاملان قاچاق با تبلیغات و ایجاد فضای کاذب و نیاز کاذب در مصرف کننده، به مصرف این کالاها در داخل کشور دامن میزنند و در صدد جذب بازار و متقاضی برای اجناس بی کیفیت و نامرغوب خود بوده و از آنجا که در مبادی ورودی کشور نظارتی بر ورود این کالاها صورت نمی گیرد فاقد استاندارد لازم می باشند.

یوسفی ادامه داد: طبیعی است با این اوصاف مابرای ایجاد وفاق ملی در جهت مصرف کالاهای تولید داخل اولاً باید فرهنگ سازی نماییم ، دوماً باید کیفیت کالاهای داخلی را بر اساس نیاز مصرف کننده ارتقاء دهیم و سوماً اهتمام سطح عرضه به رعایت اصول تامین قانونمند اجناس مورد نیاز واحد صنفی شان را بیش از پیش نماییم تا بتوان بصورت همه جانبه در بحث مبارزه با قاچاق کالا ورود موثر داشته باشیم.

وی نقش دو قشر مصرف کننده و واحدهای صنفی را  به عنوان دو قشر تاثیر گذار در جامعه و مبارزه با قاچاق کالا موثر دانست و افزود :این دو قشرمی توانند در عملکرد کار قاچاقچیان و موفق و یا ناموفق بودن آنان مفید واقع شده وبا رعایت الزاماتی ازاین پدیده جلوگیری نمایند.

 

علی یوسفی (1)

 

وی با بیان اینکه طرح شبنم حدود یک سال است که ملغی گردیده است به مصرف کنندگان متذکر گردید که کالاهایی را خریداری نمایند که دارای بارکد وکد رهگیری بوده و همچنین ضمانت نامه و یا گارانتی نمایندگیهای معتبر را داراباشند و از فروشندگان و واحدهای صنفی فاکتورخرید معتبر دریافت نمایند.

 

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان گلپایگان همچنین به مصرف کنندگان متذکر شد، به هنگام تهیه و خرید کالاهای آرایشی- بهداشتی و خوراکی به برچسب اصالت کالا دقت فراوان نموده وچنانچه در برخورد با اصناف با نحوه نگهداری غیر اصولی و متعارف اجناس به صورت عمده در خارج از واحدهای صنفی مواجه شدند از طریق شماره 124 تخلف واحد صنفی را گزارش نمایند.

 

علی یوسفی خرید کالا تو سط واحدهای صنفی از مراکز معتبررا یکی دیگر از راههای مبارزه با قاچاق کالا دانست و افزود: با توجه با ملغی شدن طرح شبنم، این طرح به هیچ وجه از واحدهای صنفی پذیرفته شده نیست و واحدهای صنفی موظف هستند از شرکتهای پخش معتبر خریداری نموده و دقتهای لازم را نسبت به اجناس داشته باشند و از خرید از واحدهای سیار که مجاز به این کار نیستند خودداری نمایند .

وی ادامه داد: این واحدها همچنین باید نسبت به همکاری با نمایندگیهای مجاز اهتمام داشته  و خرید آنان بر اساس فاکتور و صورتحساب رسمی باشد و صدور ضمانتنامه یا گارانتی چه شفاهی و چه غیر شفاهی توسط خود واحد صنفی و خارج از چهارچوب نمایندگیهای مجازتخلف محسوب می گردد.

 

وی افزود: واحدهای صنفی که کالاهای دخانیاتی را به مصرف کنندگان عرضه می دارند تنها مجاز به تهیه کالا از واحد های عمده فروش معتبر و مجازعرضه کالاهای دخانیاتی می باشند.

 

رییس اداره صنعت و معدن شهرستان با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه ای در جهت مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان صورت گرفته است افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالای شهرستان درقالب گشت مشترک با مدیریت  شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان؛ درزمینه نظارت بر لوازم آرایشی و بهداشتی، در سه ماه نخست امسال 9 صورتجلسه از 9 واحد صنفی به ارزش ریالی 7میلیون و 290هزارریال تنظیم نمود و با تنظیم سه پرونده تعزیری که مربوط به 8700 نخ سیگار به ارزش ریالی 7میلیون و 326هزار ریال می باشد، پرونده متخلفین را جهت رسیدگی به مقامات قضایی ارسال نمود تا براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آنها برخورد تعزیری مناسب صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد:مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان جزیی از وظایف مهم و با اولویت ما می باشد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری وسیاستهای مشخص شده در برنامه توسعه ملاک کار ما خواهد بود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات