امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۴/۱۱
کد خبر : 26973
چاپ خبر :
مذاکرات هسته‌ای وین

بلومبرگ مدعی شد: بازگشت‌پذیری تحریم‌ها مورد موافقت قرار گرفت

یک روز از انقضای ضرب‌الاجل هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گذشت اما آن‌گونه که از تحولات وین برمی‌آید دیپلمات‌ها قصد دارند مذاکرات را علاوه بر امروز در فردا و فرداهایی دیگر نیز ادامه دهند تا شاید بتوانند به توافقی هسته‌ای دست یابند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ روز گذشته بود که ساعاتی پیش از انقضای مهلت ضرب‌الاجل مذاکرات ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافقی بر سر برنامه هسته‌ای ایران اعلام شد که مهلت این مذاکرات برای یک هفته دیگر نیز تمدید شده است. با این حال در هتل پاله‌کوبورگِ وین، محل مذاکرات هسته‌ای،‌ دیدارها در بالاترین سطح ادامه دارد و هیچ نشانه‌ای از پایان گفتگوها نیز دیده نمی‌شود. محمد جواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه کشورمان، در بازگشت از تهران علی‌‌اکبر صالحی،‌ مرد اول هسته‌ای ایران، را نیز با خود آورده. امری که نشان از “جدیت ایران در مذاکرات است”.

آمریکا و اتحادیه اروپایی تمهیدات مندرج در توافق موقت ژنو، برنامه اقدام مشترک، را برای هفت روز دیگر تا 7 جولای (16 تیر) تمدید کردند تا فرصت بیشتری برای گفتگو درباره موارد اختلافی داشته باشند. و در روزهای آتی مذاکره‌کنندگان درباره مواد اختلافی چون چگونگی رفع تحریم‌ها، PMD یا همان ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران، تحقیق و توسعه هسته‌ای در کشورمان و برخی موارد گفتگو خواهند کرد تا ببینند آیا می‌توانند به توافقی درباره این موضوعات دست یابند یا به زمان بیشتری نیاز است.

دیپلمات‌های کشورمان بارها اعلام کرده‌اند که اگرچه تمرکزشان بر پایان یافتن مذاکرات در ضرب‌الاجل تعیین شده است اما دستیابی به توافق خود مهمتر از زمان است و مذاکرات تا زمان دستیابی به چنین توافقی ادامه خواهد یافت.

 

 

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات