امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۴/۰۹
کد خبر : 26785
چاپ خبر :
رییس دادگستری گلپایگان خبر داد

صدور احکام خلع ید 254 هزار متر از اراضی دولتی توسط دادگستری گلپایگان در سال 93

رسول احمدی با بیان اینکه متاسفانه عده ای بدون رعایت قوانین ساخت و ساز و ساختمانی اقدام به ایجاد بناهای غیر مجاز نموده اند تصریح کرد: در سال 93 احکام خلع ید بالغ بر 254 هزار متر از اراضی دولتی که بصورت غیر قانونی ساخته شده بود توسط دادگستری شهرستان گلپایگان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، رسول احمدی رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان در گفت و گو با تعدادی از خبرنگاران اظهار نمود: یکی از مسائل نگران کننده و پر اهمیت در شهرستان، بحث تغییر کاربری اراضی کشاورزی و زمین خواری می باشد و در این خصوص به ادارات و ارگان هایی که بصورت مستقیم و غیر مستقیم با اموال،منابع و منافع و اراضی دولتی و ملی سر و کار دارند توصیه می نماییم ، قبل از اینکه اشخاصی مرتکب جرایم زمین خواری و تغییر کاربری اراضی شوند با جدیت ورود پیدا نموده و اجازه ندهند افراد سودجو و طمع کار که چشم به اراضی ملی داشته و دارند، با دخل و تصرف در اموال بیت المال از آنان سوء استفاده نمایند.

صدور احکام خلع ید 254 هزار متر از اراضی دولتی توسط دادگستری گلپایگان 

وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای بدون رعایت قوانین ساخت و ساز و ساختمانی اقدام به ایجاد بناهای غیر مجاز نموده اند تصریح کرد: در سال 93 احکام خلع ید بالغ بر 254 هزار متر از راضی دولتی که بصورت غیر قانونی متصرف شده بود توسط دادگستری شهرستان گلپایگان صادر شد.

اشخاصی با استفاده از برخی رانت های اطلاعاتی در صدد خرید و تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی هستند

احمدی در ادامه افزود: متاسفانه باز هم شاهد هستیم اشخاصی با استفاده از برخی رانت های اطلاعاتی و ضمن آگاهی از ارزشمندی برخی اراضی ملی و کشاورزی درصدد خرید و تغییر کاربری و تصاحب این اراضی می باشند.

برخورد جدی دادگستری گلپایگان با زمین خواران و متخلفین تغییر کاربری اراضی

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سال گذشته بارها در خصوص مبارزه با پدیده زمین خواری و تغییر کاربری هشدار دادند، دادگستری گلپایگان نیز با تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری خود را مکلف می داند با هر گونه پرونده با موضوعیت تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی و زمین خواری به جدیت برخورد نماید.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. یک شهروند دلسوز گفت:

    کاملا با نظر جناب آقای احمدی موافقم. زمین خواری کار مردم عادی و دارای بضاعت مالی اندک یا متوسط نیست. قطعا چنین افرادی دارای تمول مالی کافی بوده وقطعا روابطشان با مسئولین مربوطه بر ضوابط حاکم می چربد. در نهایت دود آن به چشم مردم عادی می رود. این است رمز عقب ماندگی ما واین است رمزماندگاریمان در جهان سوم

  2. همشهری گفت:

    تشکر از صدور حکم ولی ایا اجرا هم شد. اگر هم شده از چند نفر

  3. همشهری گفت:

    اگر ممکن است اقای قاضی احمدی علت عدم اجرای دستوراتش را هم توضیح بده

دیدگاه شما

تبلیغات