امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۴/۰۹
کد خبر : 26802
چاپ خبر :
یادداشت میهمان

بگذارید مردم شاد باشند!

چندي پيش مراسمي در شهرستان با حضور چند تن از هنرمندان سيما برگزار گرديد که اين مراسم شايسته مردم بزرگوار و متدين نبود و برنامه ريزان اين ميتينگ ملاحظاتي را که مي بایست در نظر بگيرند رعايت نکردند

گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان – شاد کردن و ترویج نشاط و شادی در جامعه امری پسندیده و سفارش شده از سوی دین مبین اسلام است. در دنیای پیرامونی که استکبار جهانی سعی در خشن جلوه دادن اسلام و خصوصاً آیین تشیع دارد، برنامه ریزان فرهنگی و مدیران می بایست طوری برنامه ریزی کنند که ضمن حفظ حرمتها در نشان دادن وجه زیبای دین دچار اشتباه و خطا نگردند و با ایجاد فرصت مناسب در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات مالی که خانواده ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، لحظه ای مرهمی باشد بر دردهای آنها. چندی پیش مراسمی در شهرستان با حضور چند تن از هنرمندان سیما برگزار گردید که این مراسم شایسته مردم بزرگوار و متدین نبود و برنامه ریزان این میتینگ ملاحظاتی را که می بایست در نظر بگیرند رعایت نکردند و آنطور که اطلاع رسانی شده بود کودکان و نوجوانان مخاطبان آن بودند ولی پس از پایان مراسم اعتراض بسیاری از خانواده ها را در پی داشت و برخی از والدین آهنگها و ترانه هایی را که اجرا شده بود را مورد انتقاد قرار داده و مناسب فرزندان خود تشخیص ندادند و بسیاری نیز از عدم رعایت حجاب توسط برخی از شرکت کنندگان ابراز نارضایتی داشتند. اصولاً باید برنامه ریزان اینگونه مراسم آنهم در شهرهایی با بافت مذهبی می بایست با تدبیر و درایت خاصی اقدام به برگزاری نمایند و مجوز دهندگان باید ضمن رعایت تمام سلایق تذکرات لازم را قبل از اجرا متذکر شده و اهداف این برنامه ها را مشخص نمایند.
اگر منظور از برگزاری مراسمی، فقط شاد کردن مردم است به هر بهانه و هر قیمتی، که این اقدام توسط شبکه های ماهواره ای به بهترین نحو ممکن در حال پخش و اجرا می باشد، اگر هدف جمع کردن مردم جهت ایجاد شادی و نشاط درسطح شهر و جلوگیری از منکرات است که نحوه اجرا مؤید این نکته نبود. مسلماً هیچ کس با گسترش نشاط و شادی مخالفت ندارد. یکی از نکات مهم در دین مبین اسلام هم همین است که نگاه جمعی و کلی به جامعه و امت اسلام داشته و سعی دارد که یک امت واحد تشکیل بشود. همچنان که خداوند در قرآن میفرماید (اِنَما المُومِنون اِخوَه) تمام مؤمنین را برادر یکدیگر میداند. در شادی هم نگاه اسلام به جمع است یعنی شادی را تنها برای یک گروه خاص نمیخواهد؛ بلکه دستوراتی که میدهد سعی دارد که مسلمانان را تشویق کند که یکدیگر را شاد کنند تا جامعه ای شاد داشته باشند ولی نه به هرقیمتی. سفارشات و تاکیدات فراوانی در روایات و احادیث و قرآن درخصوص نحوه شاد کردن مؤمنین وجود دارد که پرداختن به آن مجال دیگری را میطلبد لیکن اگر تدارک دهندگان و سفارش دهندگان اینگونه مراسمات تعریف خاصی از این برنامه خود دارند که هیچ، ولی اگر نیت خیر خواهانه داشته که به عقیده نگارنده حتما همین است می بایست با نیت گسترش معروفات از این فرصتهات بهره برداری کرد و از نظرات کارشناسان بهره برد.
لذا گسترش این برنامه ها با حضور هنرمندان آنهم با هدف سوق دادن جامعه به سمت ارزشها و عجین کردن آن به همراه شادی و نشاط حلال امری بسیار پسندیده و لازم است که می باید به این نیاز پاسخ در خور توجهی داده شود.

تصاویر مربوط به این خبر در ادامه:

لازم به ذکر است بدلیل حفظ حریم اشخاص چهره آنها نمایش داده نشده است.

جشن فیتیله ها در گلپایگان-bayan news (6)

.

جشن فیتیله ها در گلپایگان-bayan news (10)

.

جشن فیتیله ها در گلپایگان-bayan news (9)

.

جشن فیتیله ها در گلپایگان-bayan news (8)

.

جشن فیتیله ها در گلپایگان-bayan news (7)

.

جشن فیتیله ها در گلپایگان-bayan news (5)

.

جشن فیتیله ها در گلپایگان-bayan news (3)

.

جشن فیتیله ها در گلپایگان-bayan news (1)

.

جشن فیتیله ها در گلپایگان-bayan news (4)

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. یک شهروند دلسوز گفت:

    با سلام تجربه چند ساله اخیر عیان ساخته که جبر به خصوص در مساله حجاب نتیجه عکس و خلاف مورد انتظار در پی داشته . به نظر بنده اگر تصمیم گیرنده نهایی خود مردم باشند بهتر است تا اینکه حاکمیت برای آنها تصمیم بگیرد. البته شخص بنده معتقد به حجاب هستم و پای بند به آن.

  2. زمانی گفت:

    سلام اگه مسولینی که در مراسم حضور داشتند مخالف بدحجابی و بی بند وباری هستند چرا اعتراضی نکردند حداقل میتونستند به مجری مراسم بگند تذکر بدهند حتما تاثیر داشت اززبان هنرمندان اگرم …… !!!

  3. حیدری گفت:

    عده ای تو مملکت دارند برای حفظ امنیت وناموسمون جونشون را مظلومانه از دست میدهند عده ای نان بیت المال را میخورند و…چی بگم دل خانواده شهدا خونه!!

  4. رحمان گفت:

    سلام حیف ،که میشه ازکنار این برنامه ها خیلی پیام های مثبت فرهنگی به مردم ارا یه داد .فکر کنم میخواهند سرمردم را با این بهونه ها گرم کنند و مشکل مردم را این چیزها جلو دهند ،ولی به قول ریس جمهور باید شادی را تو جیب مردم پیدا کرد میدوند چقدر پول بلیط این برنامه بود در واقع از جیب مردم هم سرشون گرم میکنند هم بهرشون را میبرند تا مساله اقتصادی ومشکلات با چیزای دیگه مخلوط بشه !

  5. قاضی زاهدی گفت:

    واقعا جای بسی تاسف است که برخی مسوولین بجای واکنش و ترک این مراسم در شهر مذهبی چون گلپایگان تا اخر برنامه نشسته و نظاره گر بودند

  6. بنده ریاکار خدا گفت:

    دوستان مسئولین چاره ای ندارند.
    چرا که با کوچکترین حرفی ، فاتحه مسئولیتشان خوانده می شود.
    سوالی که ذهن بنده را مشوش کرده اینست است که علت انقلاب اسلامی چه بوده است؟؟!!
    به وصیت نامه شهدا مراجعه فرمایید ، بیش از 70 درصد از آن ها به حفظ حجاب تاکید کرده اند.

    وضعیت طوری شده که ما دین را به پای سیاست می سوزانیم.

    دوست عزیز، اگر پیام را ثبت نکنید، مشغول الذمه هستید.

    اللهم عجل لولیک الفرج.

  7. ناشناس گفت:

    بیان دیگه داری شورشو در میاری .
    شما با شادی بچه ها هم مخالفید!!!
    این کارا یعنی چه؟!عکس زن و بچه مردم و توضیحات!!
    خود شیرینی تا چ حد؟!
    خیلی امکانات تو این شهر هست ک شما دست ته یه شادی مختصر می اندازید.
    آقای قاضی زاهدی تاسف نخور برو بچتو ببر شهر بازی پارک جنگلی تا ببینی حقارت یعنی چه؟!
    یه مشت آهن پاره که همش 10 میلیون نمیشه…..واقعا اهانت به شخصیت همه ماست.
    افسوس. افسوس.افسوس

  8. صدرا گفت:

    نه برادر ناشناس من.کسی با شادی و خنده مخالف نیست.چه بسا که باید شادی باشه.اما به چه قیمتی؟! به قیمت حراج شدن زیبایی ناموسمان؟! همین من و شما جاهایی که نباید تعصب و غیرت بیجا نشون دادیم که الان زن و فرزندمون واسه غیرتمون تره هم خورد نمیکنن!!! به جای اینکه برای این مراسم پوچ که فقط جیب یه سری ها مفت پر میشه تعصب نشون بدیم و متاسف باشیم یکم فکر کنیم که ناموسمونو و با چند صد یا چند هزار نفر شریک شدیم!!!

  9. صدرا گفت:

    اون مسئولینی که ادعای دین و ایمونشون میشه.ادعاشون میشه مسجدی ان و تو کار خیر دستی دارن خیلی ریلکس و بی خیال نشستن و نظاره گرن.چه برسه به کسایی که همینا رو هم ندارن!

  10. صدرا گفت:

    اینجور پول دراوردن هم کم از اختلاس نیست.چرا که اینم یه جور گول زدن ملته!!!

  11. رضافیروزی گفت:

    !!!؟؟اِهـــــــــــــــه آقای ناشناس راست میگه(!!؟؟)دین یعنی چـــــــــه؟؟غیرت کیلوچند/شهید کدومه!!
    باید جـــــــــــــوگـــیر بود/فقط شادی کن،آقای جوگیر ببخشیدا

  12. ناشناس گفت:

    سلام.
    آقا صدرا مگه مردای پایتخت ناموس ندارن.پای غیرتم بیفته اولین نفرات خط مقدمن.
    با اینهمه تعصب ب کجا رسیده گلپایگان!!
    غیراز عقب موندگی و مهاجرت افراد بدردبخور چیزی باقی مونده؟
    رب کلام :به نفس کار نباید خرده گرفت،دست مسئولینم درد نکنه!!!
    سالی چن تا از این مراسم فرهنگ شادی کردنو به ی سری افراد مثل آقا رضا بیشتر نشون می ده.انگار فقط خودش دین و غیرت و شهید داره.نه برادر من !!
    من اگر نیکم و گر بد، تو برو خود را باش….

  13. یک ایرانی وطن پرست گفت:

    به خدا پناه می بریم. جالبه امروزه حزف حق زدن تند روی و آبرو بردن و شورشا در آوردن محسوب میشه، بیان به نظر خیلی مظلومید، ولی بدونید انشاالله دست خدا یاور شماست. متاسفانه ملاحظه کاری و مجیزه گویی و تساهل و تسامح در شهرستان توسط آدم های آنچنانی که عده ایشون شامل فعالین رسانه و فعالین فضای مجازی در شهر هستند آفت پویایی و پیشرفت این بلاد شده. ظاهرشون دلسوزی برای شهره ولی خدا میداند فقط خدا میداند که چه ضررهایی را همین افراد و جمع های مافیایی به شهر زده اند. مسیرتون مسیر حقه قوی باشید که خدا با شماست و ما هم اگر قابل باشیم دعا گوی شماییم.حرف شما حرف مردمه

  14. مشتاق گفت:

    به نظر برای یه عده قضیه شبهه شده، یعنی اشتباه گرفتن موضوعا، اولا که به نظر یه تعدادی از محترمینی که با ادب و بی ادبانه نظر گذاشتند و بیان هم به صعه صدر و حسن نیت اونا رو نمایش داده، به نظرم نشان از صداقت بیان میده، ثانیا خوبه مطلب رو هم مطالعه می کردید، توی مطلب درج شده که کسی با شادی درست و مناسب و مشروع نه تنها مخالف نیست بلکه درجای خود هم ضروریه و مورد نیاز جامعه ولی اینکه به نامی باشد و به کام عده ای فرصت طلب اینجا یه خورده قضیه نامطلوب میشه.
    در ضمن به نظر من ربطی به عقب موند گی و به درد به خوری نداره که اون آقا یا خانم محتر م ناشناس در جواب صدرا به شکل توهین آمیزمدعی شده:غیراز عقب موندگی و مهاجرت افراد بدردبخور چیزی باقی مونده؟
    این چه حرفیه یعنی کل مردم شریف گلپایگان که در شهرستان ساکنند، به درد نخور و عقب مونده اند.

  15. در جواب، یک را نه صدرا گفت:

    چرا چرت و پرت میگی ، چه ربطی داره عکس کجا سند محسوب میشه که بخواد علیه کسی محسوب بشه. ظاهرن حرف حق تلخه. مگه مشکلی داری که از این چیزا میترسی؟ بیان دمت گرم

  16. رضا فیروزی گفت:

    نشریه بیان بنده اهل نون قرض دادن وچاپلوسی نیستممطمینا!راهتان حق ودرست است/فقط یه مقدارنمک آش زیاده/شایدهمین موضوع باعث دلخوری واتشی شدن بعضی آقایون شده/جناب مشتاق درست میگه.بهر حال حق شاید کم یاورباشه اما بی یاور نیست.

  17. مشغول الذومه گفت:

    آفرین به مردم گلپایگان که چنین شور و حماسه ای افریدن.

دیدگاه شما

تبلیغات