امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۴/۰۸
کد خبر : 26739
چاپ خبر :
رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان

مواد مخدر عامل زندانی شدن 70 درصد زندانیان گلپایگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان،رسول احمدی رییس دادگستری شهرستان گلپایگان در مصاحبه اختصاصی با برخی از خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار گردید،ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هفت تیر اظهارداشت: دادگستری شهرستان گلپایگان در سال 1393،در شعب مختلف اعم از دادسراها،دادگاهها ، واحدهای اجرای احکام کیفری وحقوقی و دایره سرپرستی ، 21هزار و 430 پرونده وارده را به اضافه پرونده های رسیدگی نشده سال 92 که مجموعاً 22هزار و 278 فقره پرونده بود ، مورد رسیدگی قرار داد و آنها را مختومه نمود.

پرونده های حقوقی مطالبه مهریه درشهرستان، رتبه اول را به خود اختصاص داد

وی با بیان اینکه بر اساس آمار موجود پرونده های حقوقی مطالبه مهریه درشهرستان رتبه اول،پرونده های مطالبه وجه(موضوعات چک.سفته و فاکتور) رتبه دوم و پرونده های مطالبه خسارت و طلاق توافقی رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند تصریح کرد: سرقت مستوجب تعزیر با 1318 فقره پرونده،ضرب و جرح عمدی با 859 فقره پرونده،فحاشی و دشنام با 739 فقره پرونده، تهدید با 478 فقره پرونده،نگهداری و مالکیت مواد مخدر با 402 فقره پرونده.ایجاد صدمه بدنی در رانندگی با 378 فقره پرونده،توهین به اشخاص عادی با 348 فقره پرونده،تخریب با 313 فقره پرونده ،افترا با 300فقره پرونده و خیانت در امانت با 292 فقره پرونده ده اتهام اول دادگستری شهرستان در سال 93 می باشد.

مواد مخدر عامل زندانی شدن 70 درصد زندانیان گلپایگان 

وی در خصوص پرونده های مربوط به مواد مخدر بیان کرد : متاسفانه مواد مخدر عامل زندانی شدن 70 درصد زندانیان گلپایگان می باشد که در حال سپری نمودن حکم خود در زندان می باشند.

وی اظهار داشت: از مجموع 637 پرونده مربوط به مواد مخدر که در دادگاه انقلاب شهرستان در سال 93 مورد رسیدگی قرار گرفت، تعدادی مربوط به شهرستان فریدونشهر و حدود 400 فقره پرونده مربوط به شهرستان گلپایگان می باشد که با کمال تاسف، اکثر این زندانیان متاهل می باشند و پس از اجرای احکام آنها ،خانواده های آنان سخت نیاز به رسیدگی داشته و شایسته است که تمامی ارگانها و دستگاه ها در این رابطه فعالیت نمایند تا شاهد کاهش هرچه بیشتر این جرایم در شهرستان باشیم.

خانواده ها مواظب جوانان و نوجوانان خود باشند

وی به خانواده ها توصیه نمود که مواظب جوانان و نوجوانان خود باشند و احساس نگرانی کنند و رفتار فرزندان خود را رصد نمایند وساعات رفت و آمد آنان را زیر نظر داشته و دوستان فرزندان خود را شناسایی نمایند و مواظب تبلیغات شوم شبکه های مجازی در راستای تبلیغ مواد مخدر باشند.

آمار طلاق توافقی در گلپایگان رو به رشد است

رییس دادگستری شهرستان گلپایگان یاد آور شد : یکی دیگر از مسایلی که در شهرستان گلپایگان جای تامل و نگرانی دارد مسئله طلاق توافقی می باشد، که متاسفانه در سال  93 در شهرستان گلپایگان، 194 پرونده با موضوع طلاق توافقی در دادسرای شهرستان ورود پیدا نمود.

 وی خاطر نشان کرد: زمانی که بنیان خانواده دچار آسیب شود جامعه نیز مصون نخواهد ماند و نیاز به یک جهاد همه جانبه در این زمینه می باشد ومسئولین و روحانیون و دانشگاهیان و همه کسانی که دلسوز می باشند باید دست در دست یکدیگر داده و در جهت استحکام کانون خانواده ها تلاش نمایند.

تلاش قوه قضائیه در کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها می باشد 

ریاست دادگستری شهرستان گلپایگان ادامه داد : جهت تسهیل در روند رسیدگی به پروند ه ها در قوه قضائیه برنامه مدونی از طرف رییس دادگستری استان به تمام دادگستریهای استان اصفهان ابلاغ گردیده است و برای کاهش ورودی پرونده ها و  زمان رسیدگی به آنان تلاش فراوانی شده، که در این راستا استفاده از سیستم CMS در پروند ه ها  بسیار موثر واقع شده است و امید است با استفاده از تمام ظرفیت ها و نیروهای موجود تا حدود 90درصد از برنامه های ابلاغ شده در شهرستان تحقق یابد.

وی با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده ها در برخی از موارد به جهت انجام کارشناسی ها ممکن است طولانی شود عنوان کرد:  در مجموع  برای کاهش زمان رسیدگی پرونده از زمان ورود تا مختومه شدن پرونده ها تلاش فراوانی شده. که به طور مثال براساس جداول مقایسه ای ،دوره رسیدگی به پروند ه ها در سال 92 ، 79روز بوده است که در سال 93 این دوره به 66 روز کاهش پیدا کرد و در خصوص پرونده های کیفری این مدت از 70 روز در سال 92 به 76 روز در سال 93 افزایش داشته است.

کاهش جرایم و تخلفات، یکی از اهداف قوه قضائیه و دادگستریهاست

 وی کاهش جرایم و تخلفات را بعنوان یکی از اهداف قوه قضائیه و دادگستریها برشمرد و تصریح کرد: یکی از وظایف قوه قضائیه، بحث پیشگیری از وقوع جرم است و بدینوسیله دادگستری شهرستان گلپایگان ، آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری با سازمانها ،دانشگاه ها ، مساجد و ارگان هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با قشر جوان در ارتباط می باشند در زمینه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرم اعلام میدارد.

وی در خاتمه بیان داشت:شهرستان گلپایگان با داشتن سابقه فرهنگی و دینی و باتوجه به ظرفیت خوب علما و متدینین می بایست در جهت تقویت باورها و آموزه های دینی  فعالیت داشته باشد و هرچه باور دینی اعضای خانواده تقویت شود خانواده ها از آسیب ها مصون خواهند ماند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات