امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۳/۲۸
کد خبر : 26036
چاپ خبر :
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان

اعزام 122 روحانی مبلغ به شهرستان گلپایگان/عدم رضایت از وضعیت حجاب در گلپایگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان،حجت الاسلام والمسلمین سید محسن کوچکی در جمع خبرنگاران در رابطه با مسئله حجاب اظهار کرد: ما نمی توانیم بگوییم که این مشکل  صرفاً مربوط به خانواده ها و یا اجتماع است،اینها دست به دست هم می دهند ومشکلات ایجاد می شود ،ما نمی توانیم بگوییم که حجاب این است که من می گویم بلکه حجاب آن چیزی می باشد که در قرآن آمده است.

وی بابیان اینکه باید حجاب را برای مردم تفهیم کنیم  ادامه داد:خیلی از خانواده ها هستندکه محجبه می باشند اما نمی توانند تعریف درستی از حجاب داشته باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گفت:وقتی شخصی مطلبی را نمی داند وظیفه دارد که به سراغش برود وآن را یادبگیرد،برخی مردم ایران وقتی چیزی را بلد نیستند ، نمی روند به دنبالش تا یاد بگیرند بلکه خودشان اجتهاد می کنند. من در گلپایگان دیده ام که خیلی از افراد مقلدحضرت آیت الله العظمی صافی هستند اما از خودشان تقلید می کنند.

حجت الاسلام کوچکی درخصوص پرسشی درباره وضعیت حجاب در شهرستان گلپایگان  با بیان اینکه حجاب باید ابتدا در خانواده مطرح شود عنوان کرد: خانواده هایی که ماهواره این مهمان ناخوانده را در خانه های خود آورده اند و می خواهند حجاب را از ماهواره تقلید کنند لذا سال بعد وضع حجاب بدتر هم می شود چرا که ماهواره الگو شده است و خانواده های مذهبی مان که اکنون با چادر در تردد هستند اکثراً اطلاع کامل از  حجاب اسلامی ندارند و نمی توانند شخصی که حجاب خوبی ندارد را توجیه کنند لذا خودبه خود بدحجابی در جامعه زیاد می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان درخصوص افراد بدحجابی که در جامعه تردد می کنند گفت: ما چندین بار گفته ایم که این موضوع نیازمند این است که در مرکز شهرستان ، ستاد امربه معروف و نهی از منکر یک دفتر مشاوره اسلامی راه اندازی کند تا افراد بدحجاب در آن مشاوره شوند .

وی دربخش دیگری از سخنان خود در همین باره عنوان کرد: وضعیت حجاب شهرستان را نسبت به سبقه مذهبی گلپایگان رضایت بخش نمی دانم.

اعزام 122 روحانی مبلغ به شهرستان گلپایگان

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن کوچکی در رابطه با اعزام مبلغین به مساجد سطح شهرستان در ماه مبارک رمضان نیز خاطر نشان کرد: در این ماه پربرکت برای ترویج معرف دینی 122 روحانی به سه شهر گلپایگان ، گلشهر و گوگد اعزام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد:مبلغان دینی علاوه بر برگزاری نماز جماعت، دعا و … به معرفی سبک زندگی اسلامی، تبیین حجاب و عفاف و الگوی زن مسلمان خواهند پرداخت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گفت: برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید قرآن و تفسیر قرآن برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان  از دیگر وظایف روحانیون می باشد که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: با کمک مردم ، روحانیون و امور مساجد جهت استقبال از ماه مبارک رمضان ، درآخرین روز های ماه شعبان  غبارروبی و نظافت مساجد را نیز انجام داده ایم تا برای میزبانی نمازگزاران مهیا باشد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات