امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۳/۲۵
کد خبر : 25805
چاپ خبر :
در مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزی عنوان شد

امام جمعه گلپایگان:مسئولان موانع را از سر راه سرمایه گذاران و فعالان بخش کشاورزی کنار بزنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، حجت الاسلام محمد رضا اسماعیلی امام جمعه گلپایگان در مراسم تجلیل از 6 تن از فعالان بخش کشاورزی  که در سالن اجتماعات اداره جهاد کشاورزی گلپایگان برگزار گردید اظهار داشت: کوشش در راه خدا از هر نوعی باشد جهاد است و هر کس گره یا دردی از جامعه دوا کند و یا مانعی را از سر راه مومنی بردارد رضایت خدا را کسب نموده است.

وی با بیان اینکه دشمنان با راه انداختن جنگ اقتصادی میخواهند مردم ما را در گرسنگی قرار داده و دچار انزوا کنند عنوان کرد: دشمن مطمئن باشد مردم ما با این چیزها دست از آرمانهای خود برنداشته و با حضور در عرصه های تولیدی مانند تولید گندم ،تخم مرغ،گوشت،عسل،شیر وسایر مایحتاج زندگی، اسلحه خود را بسوی دشمن نشان می گیرند و به نوعی در این جنگ اقتصادی گلوله خود را به سمت سینه دشمن رها می کنند.

وی ضمن درخواست از مسئولین و بانکها در برداشتن موانع از سر راه سرمایه گذاران و تولید کنندگان، بخصوص در بخش کشاورزی تصریح کرد: ما شاهدیم که یک کشاورز برای اخذ مجوز و یا گرفتن یک وام ناچیز باید مدت زیادی را دوندگی نماید و موهای خود را سفید نماید در حالی که در بعضی جاها وامهای کلانی به بعضیها داده می شود که در بخش کشاورزی خبری از آن نیست.

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: باید کاری کنیم که مردم عاشق سرمایه گذاری در بخش کشاورزی وتولیدات کشاورزی باشند و با برداشتن موانع و هموار نمودن راه ، به آنان در برطرف نمودن مشکلاتشان در این عرصه کمک نمائیم.

وی با بیان اینکه بعضی از افراد با کارهای خود مردم را مایوس می نمایند اظهار داشت: اگرچه دولت، دولت امید است اما ما با پاشیدن بذر ناامیدی باعث می شویم مردم ناامید شده و سرمایه های خود را به افراد ناباب سپرده و از دست بدهند و یا در کارهای بی ارزش سرمایه گذاری نمایند، در حالیکه اگر ما درتولید گندم خودکفا شویم با وجود این کمبود آبی که در کشور با آن مواجه می باشیم، میتوانیم هم گندم مورد نیاز خودمان را تامین کنیم و هم به کشورهای همسایه صادر نمائیم.

وی عنوان داشت: در وجود همه مردم بخصوص جوانهای ما این توان و استعداد وجود دارد که کارهای کوچک را به کارهای بزرگ تبدیل نمایند و این امر مستلزم آنست که کلاس گذاشتن ها را کنار گذاشت  و بجای انجام کارهای پفکی و مجازی که انسان را تنبل به بار می آورد وارد عرصه کشاورزی و تولید شویم .

امام جمعه گلپایگان در پایان با بیان اینکه گلپایگان ظرفیت این را دارد که نه تنها در استان بلکه در کشور در بسیاری از بخشها به الگویی موفق تبدیل شود خاطر نشان کرد: درست است که ما با کم آبی مواجه هستیم ولی اگر از این مقدار ناچیز آب درست استفاده کرده و آن را مدیریت نمائیم، خیلی از مسائل و مشکلات ما حل خواهد شد

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات