امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۳/۲۴
کد خبر : 25749
چاپ خبر :
به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

تجلیل از 6 نفر از فعالان بخش کشاورزی در گلپایگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ، طی مراسمی از 6 فعال نمونه بخش کشاورزی با حضور امام جمعه، فرماندار وتعدادی از مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات اداره جهاد کشاورزی گلپایگان تجلیل به عمل آمد.

حیدر علی گل محمدی رئیس اداره جهاد کشاورزی گلپایگان  در این مراسم اظهار داشت: تمام  کسانی که در بخش کشاورزی فعالیت می کنند به نوعی نمونه هستند اما معرفی این افراد نمونه در واقع برای این است که ان شا الله بتوانیم بخش کشاورزی را در شهرستان و کشور ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی تجلی گاه اقتصاد مقاومتی است عنوان داشت: پیشانیگاه بحث اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است و فعالان این بخش با عملکرد خوب خود می توانند به تولید بهتر و بالا بردن راندمان کمک نمایند.

وی فعالیت بیشتر ، دوراندیشی،تجربه بالا و استفاده از اصول علمی در کار کشاورزی را بعنوان عوامل موفقیت کشاورزان نمونه ذکر کرد و افزود: اگر می بینیم در بخش کشاورزی میانگین برداشت گندم از هر هکتار 4 تن می باشد و کشاورز نمونه گلپایگانی در هر هکتار 11 تن محصول برداشت می نماید و یا دامدار نمونه گلپایگانی موفق می شود روزی 35 تا 40 کیلوگرم شیر با چربی 3.2 تولید نماید، تمامی این موفقیتها مرهون بکارگیری اصول علمی کشاورزی و دامپروری می باشد.

 

خبرگزاری بیان-هفته جهاد کشاورزی-تجلیل از 6 تولید کننده نمونه جهاد کشاورزی (3)

گل محمدی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به استفاده بهینه از منابع آبی شهرستان در بحش کشاورزی بیان کرد: امروز گلپایگان در مقایسه با بسیاری از مناطق کمتر دچار مشکلات بحران کم آبی است ولی با توجه به وضعیت بحرانی آب در کشور، در شهرستان گلپایگان با وجود بهره مندی از سد آبی، در بعضی مناطق با بحران کم آبی مواجه هستیم و برعکس در بعضی جاها نیز شاهد هدر رفتن بی رویه آب می باشیم و با توجه به اینکه بحث خشکسالی جدی می باشد با مدیریت بهتر می توانیم خشکسالی را پشت سر گذاریم.

وی افزود: همکاران ما بررسی نمودند اگر از آب سد گلپایگان استفاده بهینه شود با همین میزان آب می توان منطقه گلپایگان و خیلی از روستاها را تحت پوشش قرار داد در صورتیکه هم اکنون شاهد هدر رفتن آب در شهر گلپایگان می باشیم و در این خصوص عملکرد خوبی وجود ندارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی عنوان نمود: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی روز گذشته، 202 پروژه استانی در حضور مسئولین افتتاح گردید که از این تعداد 8 پروژه به جهاد کشاورزی گلپایگان تعلق داشت که 6 تای آن مربوط به فعالیتهای مختلف جهاد می باشد که از دهه فجر تا هفته جهاد به بهره برداری رسیده است و 2 پروژه دیگر که شامل یک آب بند و یک جنگل کاری می باشد متعلق به اداره منابع طبیعی است که این پروژه ها توانستند حدود 16 نفر فرصت شغلی و 25 تثبیت شغلی ایجاد نموده و 1119 خانوار را بهره مند گردانند.

به گزارش خبرنگار بیان در این مراسم ، ازآقایان فضل الله اعجازی بعنوان واحد مرغداری گوشتی نمونه ، مهدی شخصی بعنوان زنبوردار نمونه، جوانمردی و تنهایی در پرورش ماهیان سردآبی، عباس خامسی از مرغداران و پیشکسوتان صنعت مرغداری، احمد قنبری در پرورش گاو شیری و داود نیکنامی ، بعنوان نمونه استانی و پرورش دهنده اسب تجلیل به عمل آمد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات