امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۳/۲۲
کد خبر : 25667
چاپ خبر :
صبح دیروز انجام پذیرفت

ویزیت رایگان بیش از 200 بیمارتوسط یک کلینیک سیار تخصصی در گلپایگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، یک گروه چهار نفره از پزشکان متخصص سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان در قالب یک کلینیک سیار تخصصی صبح دیروز با حضور در این درمانگاه، بیش از 200 نفر از بیماران تحت پوشش این بیمه را بصورت رایگان ویزیت نمودند.

دکتر علی اعتصام پور (2)

دکتر علی اعتصام پور متخصص قلب و عروق و مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان که یکی از اعضای این تیم چهار نفره بود در مورد هدف ازبرگزاری این طرح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تحقق نظام عدالت در درمان و پیشگیری از هزینه های زائد و تسهیل دسترسی مردم برای خدمات درمانی، در قالب سازمان تامین اجتماعی و با بهره مندی از سه بیمارستان در درمان مستقیم بیماران و 26 پلی کلینیک تخصصی در سطح استان اصفهان، بهترین بستر وجود دارد تا  در راستای زحماتی که دوستان ما در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان و شهرستانها می کشند بیائیم  و مقدمات سیستم ارجاع را راه اندازی نمائیم.

وی با بیان اینکه اگر در خود شهر متخصص مقیم داشتیم این سیستم را در همین جا راه اندازی می نمودیم بیان کرد: متاسفانه عدم انجام این کار بدلیل کمبود نیروی متخصص و کم لطفی برخی از مسئولین مربوطه می باشد و از آنجا که ما بهترین خدمات را اینجا ارائه می نمائیم ، باید نیروهای ضریب k یا طرح برای متخصصین به اینجا هم اختصاص داده شود.

وی افزود: تا زمانی که این زیر ساختها درست می شود باید به تعبیر رهبری یک حرکت جهادی صورت پذیرد و این حرکت بدین معنی می باشد که ما از تیم متخصصانمان و تجهیزاتی همچون دستگاه اکو کاردیو گرافی ، سونوگرافی و مانند اینها بیاوریم و بیمارانی که همکاران ما در طول زمان تجمیع نمودند را با رویکرد تجمیع بیماریهای مزمن مثل فشار خون و دیابت پس از ثبت در پرونده به ما ارجاع نمایند.

دکتر اعتصام پور ضمن امیدواری از تداوم این طرح و رتق و فتق بخشی از نیازهای تخصصی بیماران عنوان نمود: در این طرح پس از معاینه بیماران و ثبت این معاینات در پرونده آنان، بیمارانی را  که نیازمند خدمات درمانی در اصفهان می باشند را به مراکز مربوطه ارجاع می دهیم و برای اینکه این بیماران معطل نشوند روز خاصی برای درمان به آنان اختصاص داده خواهد شد و ان شا الله فید بک آن را به همکاران مربوطه در اینجا ارجاع داده خواهد شد و بدین گونه با تحت نظر داشتن بیمار،  می خواهیم پزشک خانواده و یا پزشک ارجاع را در نظام داخلی خودمان بصورت پیشگام اجرا نمائیم .

وی در خصوص مشکلاتی همچون مشکلات مالی و اعتباری و کمبود نیروی انسانی و همیاری و نگاه ویژه مسئولین استان و شهرستان گلپایگان در این باره اظهار داشت: ما اگر بتوانیم با همکاری خوب دانشگاه و نظام سیستم بهداشت و درمان که در واقع خودمان داریم از آنها خرید خدمت می کنبم، نیروهای متخصص را به سازمان تامین اجتماعی و بیش از 60 درصد بیمه شدگان گلپایگان اختصاص دهیم، بخش زیادی از مشکلات تخصصی این شهر را می توانیم حل نمائیم.

وی با بیان اینکه در بیمارستانهای اصفهان هم بسترهایی را در جهت های تخصصی ایجاد نمودیم عنوان کرد: در این راستا ما MRI و سی تی اسکن و اقمای تشخیصی خوب را توسعه دادیم

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: ما به تعبیری خود را موکل مردم می دانیم و از آنجا که  کلیه هزینه ها، مانند خرید خدمت از دانشگاه و یا مطبها و مراکز درمانی بر عهده خودمان می باشد، باید نظارت جدی در این باره صورت پذیرد و اگر نکاتی هم به نظرمان می رسد که تاکنون مغفول مانده بوده است، این نگاه خدای ناکرده ، نگاه مچ گیرانه نباشد.

وی گلپایگان را سومین شهرستان اصفهان پس از خمینی شهر و مبارکه که این طرح در آن اجرا گردیده است نامید و افزود: ان شا الله پس از گلپایگان اجرای این طرح در شهرستانهای خوانسار، فریدن و فریدونشهر تداوم پیدا خواهد نمود.

وی  با بیان اینکه  اجرای این طرح با دو هدف پیگیری خواهد شد ادامه داد: در این طرح علاوه برنگاه نظارتی که وظیفه ما می باشد و همکاری و همیاری و همدلی که با دوستان و همکاران در این راستا انجام خواهد شد ، در بعد دیگر این کار از یک نظارت خشک به یک سیستم پویا با جنبه خدمت رسانی و هدف دار شدن بازدیدهای دوره ای  تبدیل خواهد شد.

به گزارش بیان نیوز، در طرح کلینیک سیار تخصصی که صبح دیروز در درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان گلپایگان اجرا گردید آقایان دکتر علی اعتصام پور متخصص قلب و عروق ، دکتر سعید رضا خلیلیان متخصص عفونی، دکتر علیرضا شکریان متخصص داخلی و دکتر رسول فاتحی متخصص جراحی عمومی و فلو شیپ جراحی پستان،از ساعت 8:30 الی 14:30 بعد از ظهر بیش از 200 بیمار گلپایگانی را بصورت رایگان ویزیت نمودند و بنا به گفته مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان در گام بعدی یک متخصص ارتوپدی و یک جراح اعصاب نیز جهت ویزیت بیماران به این درمانگاه  اعزام خواهد شد.

شایان ذکر است اجرای این طرح با پیگیری رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گلپایگان صورت پذیرفت.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. مجید گفت:

    با سلام واحترام
    زیبنده نیست که 200 نفر در یک روز به درمانگاه ذکر شده جهت معاینه و درمان به متخصص مربوطه مراجعه نمایند.ایا این تلنگری به مسئولین نست؟بعد از این همه سال “تغییر سطح عجیب نیست؟برای شهر مان باید منتظر متخصص باشیم که از مرکز استان بیایند و با این ازدحام بیمارانی که اکثرا بازنشسته و کم توان شده اند را معاینه نمایند که ان هم صرفا “معاینه”و در صورت تشخیص بیماری به مراکز دیگر ارجاع نمایند؟ایا زمان استاندارد معاینه پزشک و بیمار رعایت می شود؟
    البته را چاره وجود دارد .
    چطوری ؟
    به این شکل که :
    تهیه بلیط اتوبوس :زمان رفت 4 صبح برگشت 20 شب به اصفهان که با تمامی امکانات در خدمت هم استانی های عزیز می باشد.
    بیان عزیز ایا این مشکل شهر را طی کزارشی واکاوی مینماید ؟شاید راه حلی پیدا شود.

  2. همشهری گفت:

    از جناب طالاری به خاطر تمامی زحماتی که متحمل می شوند بسیار سپاسگزاریم. حقیقتا باید دست این افراد را به گرمی بفشاریم هر چند بی توقع و گمنامند. شهر ما از این قبیل افراد قلیل است.
    از بیان تشکر می کنم چرا که وظیفه رسانه جراحی مشکلات عوام است و بیان تاحدودی بدانها اشاره میکند. لطفا از پزشکانی که هنوز برای این شهر صادقانه خدمت میکنند گزارشی تهیه کنید و همچنین از پزشکانی که این مردم پایتخت نشینشان کردند و هنوز هم برای ویزیت به حضور انورشان شرف یاب میشوند!!!.

  3. یک شهروند دلسوز گفت:

    با سلام . به عرض می رساند درمانگاههایی چون خیریه ها در سطح شهر ویا تامین اجتماعی به ظاهر در خدمت مردمند.ان هم فقط به خاطر ویزیت ارزان ویا رایگان. مگر می شود در یک بازه زمانی 4 تا 6 ساعته بیش از 60 و گاها 100 بیمار را ویزیت کرد؟ این چنین درمانی جز ضرر وزیان هیچ نتیجه ای برای بیمار نخواهد داشت. در خیلی از مواقع بیمار مجبور می شود به مطب پزشک مراجعه نموده و درمان صحیح و منطقی را بعد از یک معاینه صحیح و منطقی دریافت نماید در نهایت هزینه ای را هم که پرداخت می کند بیشتر از زمانی است که مستقیما به مطب شخصی مراجعه نماید. ناگفته ها زیاد است.

دیدگاه شما

تبلیغات