امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۳/۱۵
کد خبر : 25049
چاپ خبر :
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

نظام جمهوری اسلامی ایران به نظام جهانی ولیعصر(عج) وصل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به موضوع عهد و وفای به آن اظهار داشت: ما هموا ره دعای عهد را می‌خوانیم که بسیار محکم و معتبر است و بر این امر واقفیم که امام عصر روزی خواهد آمد.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون مهدویت تصریح کرد: معظم‌له فرمودند مسئله منجی چیست و ما به آن چه عقیده‌ای داریم باید بگویم بسیاری از مسلمانان همواره بر این امر عقیده دارند که مهدی موعود خواهد آمد و در اینجا امام به عنوان معصوم بودن حضور دارد  ودر یک نقطه اوج که خالی از نواقص و کمبودهاست می‌تواند یک ملت را رهبری کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ایراد خطبه دوم با اشاره به حادثه 15 خرداد اظهار داشت: برای شهدای این روز طلب مغفرت و علو درجات خواستارم .
آیت‌الله امامی کاشانی افزود: مقام معظم رهبری در روز گذشته مطالب عالی و ارزنده‌ای درباره امام راحل ارائه دادند و خداوند پس از رحلت امام نعمت ولایت را به ملت ایران مرحمت فرمودند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مسئله ولایت فقیه تصریح کرد: مسئله ولایت مسئله بسیار مهمی است که در این راستا نظام جمهوری اسلامی ایران با نظام‌های دیگر کشورها فرق اساسی دارد و پایه‌اش الهی و معنوی است.

آیت‌الله امامی کاشانی تأکید کرد: برخی از افراد در بعضی از دانشگاه‌های داخلی و یا خارجی کتاب‌هایی را پیرامون امام زمان می‌نویسند و مسئله امام زمان را زیر سوال می‌برند در این راستا برخی از دشمنان اسلام نیز دست به اقداماتی می‌زنند که البته بحث آنها جای خود دارد اما برخی از شیعیانی وجود دارند که دست به نگارش کتاب‌هایی از این دست می‌زنند و در این مسیر گاهی اشکالاتی رخ می‌دهد و به سمت مخالفت با اصل نظام و ولایت فقیه قدم برمی‌دارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: در این راستا اصل موضوع انکار می‌شود در حالی که همگی می‌دانیم ولی فقیه نائب خاص امام است و حکومتمان ولایی و اسلامی است و نظام جمهوری اسلامی براساس اسلام است و این حکومتی است که قرآن همواره بر آن تأکید داشته است.
آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند که اصل را باید از میان بردارند درحالی که نظام جمهوری اسلامی ایران حرکتی است که به نظام جهانی امام زمان وصل می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: اساس این بحث‌ها مسئله معنوی بودن انقلاب است که در واقع یکی از امتیازات امام راحل با خدا و خالص بودنش بود بنده در لحظات آخر عمر امام بالا سر ایشان بودم و می‌دیدم که اطبا مأیوس بودند و هنگامی که وقت نماز شد و امام در حال اغما بود شاهد بودم که زبانش تکان می‌خورد و برخی از اطبا گفتند امام برگشت در واقع نماز خرد وجودش رفته بود و غرق در آن بود توجه به خداوند سیره عملی امام راحل شده بود این حقایق را باید نگه داشت و تحریف نکرد.

آیت‌الله امامی کاشانی با تأکید بر اینکه سیره عملی قابل تحریف نیست اظهار داشت: مفاهیم همواره مورد تحریف قرار می‌گیرند باید توجه کرد که برخورد امام با بیگانه چگونه بود و اینکه دشمن همواره نباید از اختلافات استفاده کند موضوع جنگ نیابتی نیز موضوعی است که به جای آنکه آمریکا در آن جنگ حضور داشته باشد مسلمانان تکفیری را در این جنگ دخالت می‌دهد و آنان را به جان همدیگر می‌اندازد که این مسائل همواره می‌تواند مورد تحریف قرار بگیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سیره علمی امام راحل اظهار داشت: ایشان همواره به اقتصاد توجه اکید داشتند و همواره با دشمن مقابله می‌کردند و آنان را شناخته و فریب نمی‌خوردند این مسئله مهمی است که باید به آن توجه کرد و معظم‌له نیز همین مسیر را به پیش می‌برند گاهی مشکلاتی رخ می‌دهد که باید انسان از این مسیر عبور کرده تا به راحتی برسد.

آیت‌الله امامی کاشانی اضافه کرد: امیدواریم فضل خداوند شامل حال ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی شود و مذاکرات هسته‌ای به یک نتیجه مشخصی برسد که همواره می‌دانیم که تیم هسته‌ای از سوی رهبری و ملت ایران حمایت می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع آموزش و پرورش و نسل جوان خاطر نشان کرد: باید همواره به نسل جوان اهمیت زیادی قائل شد و امام راحل نیز به این مسئله توجه داشتند و همواره طلبه‌ها را با اخلاق متوجه می‌ساختند باید به این مسئله نیز توجه کرد که چه استادان و معلمانی را باید انتخاب کرد که بتوانند آینده‌سازان خوبی را به جامعه تحویل دهند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات