امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۳/۱۳
کد خبر : 24934
چاپ خبر :
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان

اعزام 440 زائر گلپایگانی جهت شرکت در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام(ره)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، سرهنگ محمداسماعیل علیشاهی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان در نشست خبری با خبرنگاران، برنامه های بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان را تشریح کرد.

وی در آغاز ضمن تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) اظهار نمود: در آستانه بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی و جانسوز مردی هستیم که پس از1400 سال توانستند کشور عزیزمان را که تحت حاکمیت 2500 ساله پادشاهی و شاهنشاهی قرار داشت  نجات داده و آن را به مرکز حاکمیت و نظام اسلامی تبدیل نماید.

وی ادامه داد:امام خمینی(ره) با کلام نافذ خود که بر گرفته از کلام معصومین بود، توانست حرکت نو و کاری را آغاز نماید که در ظاهر از هیچ کس بر نمی آمد ولی این مرد خودساخنه که سالیان متمادی به تهذیب نفس خویش پرداخته بود توانست این کار بزرگ را انجام داده و دنیا را متحول نماید.

وی رمز موفقیت و برگ برنده امام را خودسازی و اخلاص در عمل و کار برای رضای خدا عنوان نمود و بیان کرد: این سه پارامتر توانست امام را به مردی بزرگ تبدیل نماید و وقتی از ایشان سوال شد، که شما چگونه می خواهید با دست خالی و بدون هیچ یاری، حاکمیت حکومتی شاهنشاهی که ریشه در کشور دوانده و خودش را مستحکم نموده را به زیر بکشید، فرمودند:من با لطف و عنایت و نگاه ویژه حضرت باریتعالی و پشتیبانی مردم و سربازانی که در گهواره هستند و یا هنوز متولد نشده اند این کار را انجام خواهم داد.

 

نشست خبری برنامه های سالگرد رحلت امام در گلپایگان (1)

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان افزود: عده ای در آن زمان این حرف امام را به سخره گرفتند ولی ما دیدیم وقتی امام (ره) در سال 57 به کشور بازگشتند همان افرادی که در سال 41 و 42 در گهواره ها بودند و یا متولد نشده بودند، یار و پا به رکاب امام راحل عظیم الشان شدند، لذا اگر ما طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند این عصر، عصر خمینی است اگر اعصار دیگر را هم به نام ایشان نامگداری بکنیم کار بزرگی نکرده ایم.

سرهنگ علیشاهی در ادامه ، به برنامه های ویژه بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام (ره) در شهرستان اشاره نمود و عنوان داشت:امسال نیز همچون سالهای گذشته با برگزاری جلسات مختلف و همفکری با مسئولان شهرستان ، توانستیم بخشی از دین خودمان را نسبت به امام عزیزمان ادا نمائیم و در نیمه خردادماه،برای پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشانمان برنامه ریزی نماییم.

وی بیان کرد: در روز دهم خردادماه همزمان با نماز مغرب و عشا مراسم ارتحال امام(ره) در مسجد جامع گلپایگان، و روز یازدهم خرداد در مسجد جامع گلشهر با حضور امام جمعه شهر خمین حضرت حجت الاسلام حسینی برگزار گردید که این مراسم شب جمعه یعتی 14 خردادماه در شهر گوگد برگزار خواهد شد و همزمان با برگشت کاروان زائران مرقد مطهر حضرت امام(ره) از تهران مراسمی دیگری را در همین شهر برگزار خواهیم نمود.

وی تصریح کرد: امسال با وجود کاهش سهمیه شهرستان در اعزام زائرین به مرقد مطهر حضرت امام(ره) ،440 نفر زائر همراه با 10 دستگاه اتوبوس به حرم مطهر اعزام خواهند شد که این اعزام  چهارشنبه شب همراه با بدرقه مسئولین از زائران، جلو پایگاه مقاومت ولایت فقیه روستای ورزنه صورت خواهد گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان در پایان یاد آور شد: در هر اتوبوس یک طلبه ، یک نفر پزشکیار،یک نفر پلیس یار بسیجی و یک نفرهم بعنوان مدیر کاروان حضور خواهد داشت و از آنجا که هر دستگاه اتوبوس را بعنوان یک کاروان فرض نمودیم، یک حلقه صالحین از مبدا تا زمان بازگشت به گلپایگان، موضوعات تربیتی را در مسیر رفت و برگشت توسط روحانی و مدیر کاروان مطرح می نمایند و از این موضوعات بهره مند خواهند شد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات