امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۳/۱۰
کد خبر : 24695
چاپ خبر :
پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان

دولت غیر از وعده حمایت برنامه‌ای هم برای بورس دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، روزنامه اعتماد در تحلیلی نوشت: از دولت انتظار می‌رفت با حمایت و رونق بخشیدن به بازار سرمایه، هم مردم را به سمت سرمایه‌گذاری سوق دهد و هم سرمایه‌گذاران را به بازاری پویا دعوت کند. از این طریق شرکت‌ها می‌توانستند به راحتی منابع مالی خود را تأمین کنند و این امر هیچگاه محقق نشد.
اعتماد افزود: دولت صرفاً به دادن وعده و وعیدها بسنده کرد و تنها راه حل برون رفت از شرایط اسفناک بازار را تغییر در جایگاه مدیریت سازمان دید. صندوقی تشکیل داد بدون نظارت که حمایتی از آن دیده نمی‌شد. نرخ بهره بالای بانکی نیز کاهش داده نشد و بستری امن برای عمده سرمایه‌گذاران فراهم آمد تا بی‌هیچ زحمت و ریسک به منافع خود برسند و همچنان سؤالی برای سهامداران بازار بی‌جواب مانده «آیا دولت یازدهم قصد حمایت از بازار را دارد یا خیر؟!»
این روزنامه اصلاح‌طلب نوشت: اقدامات سازمان، مدیر جدید و جلسات متعدد آنها گرچه منجر به تصمیماتی شد ولی باید اذعان کرد آنچنان مؤثر واقع نشد و کار به جایی رسید که خود مسئولان از واژه حباب منفی هم برای تفسیر اوضاع بازار سهام استفاده می‌کردند. تمامی موارد مذکور صرفاً عوامل رکود بازار بودند. اعتماد خاطرنشان می‌کند بازار سرمایه در حالی در شرایط نامناسبی به سر می‌برد که به نظر می‌رسد حمایت از این بازار دغدغه اصلی دولت نیست و هیچ برنامه‌ای جهت پشتیبانی از آن ندارد. از سوی دیگر وزیر اقتصاد در حالی دستور حمایت از بازار سرمایه از طریق تزریق نقدینگی را به بانک‌ها ابلاغ کرده که تنها در یک روز معاملاتی و در روند چند شرکت شاهد اجرای دستور وزیر بوده‌ایم و اکنون در پی عدم حمایت اصولی از بورس حجم و ارزش معاملات روزانه بسیار پایین است. بررسی رفتار بازار نشان می‌دهد هیچ اقدام خاصی بعد از دستور وزیر اقتصاد در بازار نیفتاده است و به گفته برخی از فعالان بازار، بانک‌ها هنوز در حال ارزیابی منابع مالی خود برای تزریق به بورس هستند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات