امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۳/۰۸
کد خبر : 24473
چاپ خبر :
بر اساس پیش بینی های انجام شده

تصفیه خانه آب گلپایگان تا حداکثر 2 ماه آینده به مدار بهره برداری کامل خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان حمیدرضا تشیعی در بازدید از تصفیه‌خانه گلپایگان در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: تصفیه‌خانه گلپایگان دومین تصفیه‌خانه آب استان اصفهان است که بعد از شهر اصفهان به مدار بهره برداری می رسد و تا‌مین آب شرب شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر و روستاهای شهرستان گلپایگان را در قالب مجتمع‌های آبرسانی روستایی بر عهده دارد خواهد گرفت و ان شالله کل منطقه گلپایگان از آب شرب این تصفیه خانه بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بخش اضطراری فاز اول این تصفیه خانه که هم اکنون در مدار هست، وارد مدار بهره برداری شده و بیشتر آب مورد نیاز شهرهای گلپایگان و گوگد را تامین می نماید.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه خانه اصلی از حدود یک سال و نیم گذشته آغاز شده است، افزود: با وجود اینکه طی چند سال گذشته به شدت از نظر اعتبارات عمرانی در مضیقه بودیم ولی همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برای اینکه این پروژه با تعطیلی مواجه نگردد، از کلیه ظرفیتهای موجود مانند اعتبارات ملی پروژه، اعتبارات ملی متفرقه، اعتبارات داخلی و استانی و اعتبارات مربوط به تنش آبی ماده 10 و 12 استفاده نمودند.

وی بیان کرد:تاکنون 6 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل این پروژه آب‌رسانی به اعتباری حدود 20 میلیارد تومان نیاز می باشد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  در مورد روند پیشرفت این پروژه گفت: این پروژه حدود 80 درصد پیشرفت داشته و بخش اعظم تجهیزات الکترومکانیکال و بخش فرآیندی آن خریداری شده و در حال حمل می باشد.

وی ضمن عنوان این موضوع که قرار بود تا قبل از تابستان امسال این تصفیه خانه را به مدار بهره برداری برسانیم تصریح کرد: از آنجا که سازندگان در حوزه های عمرانی تاخیراتی را دارند و منابع مالی ما به شدت محدود می باشد ولی شرکت آب و فاضلاب اصفهان تمام تلاش خود را کرده که از هر جای ممکن اعتبارات را تامین و داخل پروژه تزریق نماید.

وی خاطر نشان کرد: در جلسه ای که با حضور عوامل اجرایی و کارفرمای پروژه تصفیه‌خانه گلپایگان داشتیم، پیش بینی شد حداکثر تا دو ماه آینده این تصفیه‌خانه در مدار بهره‌برداری کامل  قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه گلپایگان یکی از مجهزترین و متعارف ترین تصفیه‌خانه‌های کشور است عنوان کرد: این تصفیه‌خانه‌ مجهز به سیستم گندزدایی و فیلتراسیون است و امیدواریم با راه‌اندازی کامل این تصفیه خانه نگرانی مردم در رابطه با کیفیت آب شرب گلپایگان که همواره حق آنان بوده است مرتفع گردد.

حمید رضا تشیعی تصریح کرد: بلافاصله پس از افتتاح این تصفیه خانه عملیات اجرایی مربوط به انتقال آب به منطقه گلشهر و روستاهای منطقه شروع خواهد گردید و امیدواریم به مرحله بهره برداری برسد تا کل منطقه مشروب گردد.

وی چشم انداز این تصفیه خانه را 25 ساله دانست و افزود: در صورت افزایش جمعیت و نیاز بیشتر فازهای توسعه تصفیه خانه را اجرا خواهیم نمود.

وی با بیان اینکه وارد چهاردهمین سال خشکسالی شده‌ایم، تاکید کرد: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته توسط همکاران ما در قسمت مدیریت منابع آبی کشور وضعیت بارندگی نسبت به سال گذشته 13 درصد و نسبت به بلندمدت 20 درصد کاهش داشته‌ و روان‌آب‌های ما  نیز 50 درصد در کل کشور کاهش داشته و کشور را با شرایط خاصی مواجه نموده و بخاطر تحت تاثیر قرار گرفتن منابع تامین آب شرب، 570 شهر کشور در معرض تنش‌آبی قرار دارند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان افزود: با تلاش همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب کشور عملیات اجرایی تا‌مین آب اضطراری شهرهای مشکل‌دار از پائیز سال گذشته در دستور کار قرار گرفته، اما خوشبختانه در شهرهای بزرگ نگرانی چندانی نداریم ، البته اکثر شهرهای کشور را در وضعیت سربه‌سر قرار دارند، اما دو شهر بندرعباس و سنندج در وضعیت خاص تا‌مین منابع آبی قرار گرفته‌اند، که همکاران ما جهت پیگیری این موضوع ستاد ویژه ای را تشکیل داده اند و امیدوارم با اقداماتی که انجام می دهیم اجازه ندهیم وضعیت آب این دو شهر به شرایط خاصی برسد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات