امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۳/۰۶
کد خبر : 24364
چاپ خبر :
رئیس پناهگاه حیات وحش موته اعلام کرد

درگیری مسلحانه محیط بانان حیات وحش موته با شکارچیان غیر مجاز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، رئیس پناهگاه حیات وحش موته اعلام کرد: این محیط بانان با نام ابوالفضل جمالی وفرزاد نیکبخت بر اثر ترکش گلوله های متلاشی شده سلاح جنگی «ژ- ۳ » مصدوم و در بیمارستان گلپایگان بستری شدند.

مرتضی جمشیدیان در باره این درگیری گفت: یکی از محیط بانان پناهگاه حیات وحش موته دو شکارچی غیر مجاز راهمراه با لاشه یک راس آهو سوار بر یک دستگاه موتور سیکلت تند رو مشاهده کرد که پس از گزارش او سایر محیط بانان به جستجوی متخلفان پرداختند.

وی با اشاره به اینکه خودروی محیط زیست پس از مدتی جستجو متخلفین را یافته و به تعقیب آنها پرداخته است ،افزود: به دلیل سرعت و قدرت مانور بالای موتورسیکلت حامل متخلفین ، خودروی محیط زیست از تعقیب آنها باز می ماند.

رئیس پناهگاه حیات وحش موته افزود: اما یک گروه موتور سوار محیط بان همچنان به تعقیب و گریز با متخلفین ادامه داد که پس از تعقیب و گریز طولانی، متخلفین از یک تپه بالا رفته واز بلندی به سمت مامورین تیراندازی کردند.

وی گفت: متخلفین چندین گلوله از سلاح «ژ- ۳ » به سمت محیط بانان شلیک می کنند که گلوله ها با فاصله بسیار کمی به کنار محیط بانان برخورد می کند وبه دلیل قدرت زیاد سلاح و فاصله کوتاه از نقطه شلیک، مرمی های فشنگ پس از برخورد به زمین متلاشی و به شکل ترکش سبب مصدومیت دو محیط بان شده است.

وی با بیان اینکه شکارچیان متخلف از منطقه متواری شدند، گفت: عاملین شلیک به محیط بانان که از متخلفین سابقه دار منطقه هستند حین تعقیب و گریز توسط محیط بانان شناسایی شده و هم اکنون تحت تعقیب مراجع انتظامی و قضایی قرار دارند.

پناهگاه حیات وحش موته ما بین دو استان اصفهان و استان مرکزی قرار دارد و به لحاظ پوشش گیاهی و وجود انواع جانواران وحشی یکی از مناطق بکر طبیعی ایران است.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. ناشناس گفت:

    سلاح ژ-3 ؟؟؟؟؟؟؟
    امیدواریم مسئولین بیشتر به محیط بانان توجه کنند.

دیدگاه شما

تبلیغات