امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۳/۰۴
کد خبر : 24194
چاپ خبر :

امیر پوردستان: نیروهای تکفیری در نزدیکی مرزهای ایران هستند/ درخواست از مجلس برای تقویت ارتش و سپاه در مقابله با تهدیدات داعش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان،امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان»  در صحن علنی مجلس با اشاره به تهدیدات کنونی خطاب به نمایندگان مجلس گفت : ما امروز با چهره تازه ای از تهدیدات مواجه‌ایم که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته متفاوت است  .

وی با هشدار درباره فعالیت  نیروهای تروریستی و تکفیری  در نزدیکی مرزهای کشورمان افزود : پارسال همین موقع از ستاد کل نیروهای مسلح  به بنده ابلاغ شد که نیروهای داعش در جلولا و سعدیه پیش آمدند و گام بعدی آنان خانقین است ومی‌خواهند به داخل کشورمان  وارد شوند .

امیر پوردستان گفت: در کشورما نیز در استانهای همجوار برای تسهیل کار داعش فضا سازی کرده بودند اما  سربازان گمنام  امام زمان (عج) زاغه‌های مهمات و هوادارانی را که برای این گروه تروریستی پیش بینی شده بود کشف کردند .

وی افزود: آنان درصدد بودند وقتی داعش از جلولا حرکت کند و به خانقین برسد و وارد مرزهای ما شود در خاک ما برخی انفجارها و ترورها انجام دهند و با ایجاد آشوب کار داعش را تسهیل کنند  .

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت : در آن مقطع نیروی زمینی ارتش در کمتر از 3 روز 5 تیپ رزمی را وارد و حرکات آن سوی مرزها را نیز آغاز کرد به نحوی که  تا 40 کیلومتر وارد خاک عراق شدیم و علاوه بر نفرات پیاده، بالگردهای خود را نیز برای شناسایی فرستادیم و توپخانه را نیز مستقر کردیم .

وی افزود: این قدرت نمایی با فتوای علمای شیعه و  اهل تسنن عراق مصادف بود و سبب شد داعشی‌ها عقب نشینی کنند.

امیر پوردستان خطاب به نمایندگان مجلس هشدار داد: به عنوان سرباز می گویم که امروز جای پای داعش را در افغانستان  و پاکستان می بینیم و آنان خود را آماده می کنند  .

وی تاکید کرد : به عنوان سرباز استدعا می کنم در این شرایط نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید از نظر تحرک و آمادگی تقویت شوند تا بتوانیم  تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنیم .

امیر پوردستان  ظرفیت بالگردی ارتش را با وجود خلبانان شجاع و کارآزموده در خاورمیانه بسیار قوی دانست و افزود: باید اعتبارات لازم در اختیار قرار گیرد تا بتوانیم بالگردهایمان را روزآمد و آماده کنیم .

وی گفت : امروز نبرد ، نبرد نیروی زمینی است و آنان باید اراده خود را که پیش تر در عملیات بیت المقدس نشان داده اند در این صحنه نیز نشان دهند .

امیرپوردستان افزود : امسال در موضوع بودجه  نگاه خوبی به مجموع  نیروهای زمینی شد و از نمایندگان  بویژه رئیس مجلس استدعا دارم که  این نگاه ویژه تر شود تا ما به ماموریت  و رسالت خطیری که ملت و رهبری عزیز بر عهده مان گذاشته اند  به شایستگی عمل کنیم .

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ابتدای سخنانش با تبیین ویژگیهای عملیات  بیت المقدس ، فتح خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی دانست.

وی زمان کوتاه  آمادگی ، مداومت عملیات  به مدت 24 روز ، عبور از رودخانه کارون با ایجاد پنج پل و عبور 5 لشگر و وسعت منطقه عملیاتی در 6 هزار کیلومتر مربع را از جمله ویژگیهای  عملیات آزاد سازی خرمشهر برشمرد .

منبع:دفاع پرس

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات