امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۲/۰۳
کد خبر : 22099
چاپ خبر :
اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان

در جلسه شورای شهر گلپایگان با سوال کنندگان درباره علت برکناری شهردار چه گذشت/حاضرین قانع شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، درپی برکناری شهردار گلپایگان و حواشی مربوط به آن روز سه شنبه مورخ 94/02/02 شورای شهر گلپایگان میزبان تعدادی از شهروندانی بود که نسبت به عزل شهردار گلپایگان شبهات و سوالاتی را داشتند و این سوالات را در فضایی آرام و صمیمی با شورا مطرح نمودند و پس از پرسیدن سوالات خود و شنیدن پاسخ از سوی اعضای شورای شهر اکثریت حاضرین از پاسخها قانع و در حدود ساعت 22 شب این جلسه به پایان رسید.

به علت طولانی بودن متن کل جلسه و داشتن حواشی که خارج از حوصله خوانندگان محترم می باشد، از پیاده سازی کل متن جلسه معذور هستیم فلذا فقط به دلایل شورا که منجر به عزل شهردار گردید اشاره می گردد.(فایل صوتی کل جلسه در آرشیو سایت و نشریه خبری بیان موجود می باشد)

به گزارش بیان، جلسه با سوالاتی نظیر اینکه دلائل عزل شهردار چه بوده شروع گردید و پاسخهایی از سوی اعضای شورای شهر ارائه شد.

علی فیروزی سخنگو و رئیس شورای شهر گلپایگان، استخدام نیرو توسط شهردار را خارج از اختیارات وی دانست و انجام این کار را از طریق استانداری و طی برگزاری آزمون و گزینش، آنهم در شرایط عادلانه (پس از اطلاع رسانی عمومی) و بر اساس تخصص فرد بیان نمود و آنرا از اموری دانست که حتی خارج از اختیارات شورا می باشد .

وی ادامه داد: حال اگر افرادی بدون شرایط فوق و با داشتن رابطه در شهرداری استخدام شوند،چه توجیهی برای آن می توان پیدا کرد.

فیروزی به سوال کنندگان گفت:وقتی شهروندی با داشتن 5 فرزند به ما مراجعه کرده و حاضر به انجام هر کاری در شهرداری می باشد و قبل از آن افرادی با رابطه بر سر کار آمده اند چه توجیهی برای این کار می توان پیدا کرد.

وضعیت نامطلوب کانال آب واقع در محله کاظم آباد و خطراتی که برای ساکنین محترم این محله پیش آمده است از دیگر موضوعات مورد اشاره فیروزی بود،موضوعی که به گفته وی علیرغم پیگیریهای متعدد از سوی مسئولین شهرستان منجمله میر محمدی نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و علیرضا غیور، معاونت محترم فرمانداری گلپایگان نتیجه ای در بر نداشته و توجهی به این موضوع نشده است.

فروش غیر کارشناسی و چندین برابر زیر قیمت واقعی مغازه های شهرداری ، واقع در سه راهی خیابان طالقانی از دیگر مواردی بود که توسط رئیس شورای شهر و دیگر اعضای این شورا به آن اشاره شد.

فیروزی در اینباره بیان داشت:مغازه هایی که باید با قیمت هشتصدو شصت میلیون تومان در آن زمان به فروش می رسید با مبلغی پایینتر و حدود سیصد و بیست میلیون تومان یعنی  پانصد و چهل میلیون تومان زیر قیمت کارشناسی به فروش رفته است. ( قیمت اصلی توسط کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان تعیین شده است)

رییس شورای شهر ادامه داد:ما در آنموقع به محض اطلاع از این موضوع به آقای شهردار اعلام نمودیم تا روشن شدن وضعیت ملک مذکور،از انتقال سند آن خودداری نمایند ولی متاسفانه در عرض 48 ساعت سند آن توسط یکی از کارکنان شهرداری در ثبت اسناد به ثبت رسید!!! و این موضوع در حال حاضر در مراجع قانونی تحت پیگیری می باشد.

– وضعیت نامطلوب و نامناسب خیابان و بلوار گوگد علیرغم وجود اعتبار لازم برای حل مشکلات آن که باعث ایجاد تصادفهای زیادی در این خیابان شده است

– آسیب دیدگی و خشک شدن درختان قدیمی و کهنسال به علت عدم نگهداری مناسب آنها

– ترمیم چندباره ترانشه های یک خیابان مانند شهید احمدی در طول یکسال با صرف هزینه های زیاد از بیت المال

– عدم رعابت اصل 44 قانون اساسی و تحویل ندادن پروژه فضای سبز شهرستان به پیمانکار و بخش خصوصی با بهانه های مختلف، موضوعی که بر اساس اصل 44 باید پروژه فضای سبز تحویل پیمانکار می شده و علیرغم دادن زمان کافی، این کار توسط شهرداری انجام نگرفته است( به گفته رییس شورای شهر، شهردار با ادعای اینکه فضای سبز شهرستان را با مبلغی حدود 650 الی 700 میلیون تومان بر عهده می گیرد و از هدر رفتن هزینه جلوگیری می نماید، هزینه ای معادل یک میلیارد و سیصد میلیون تومان را به شهرداری تحمیل نموده و نتوانست برای این کار خود دلیل قانع کننده ای بیاورد)

– غیر قانونی بودن و ناحیه ای کردن شهرداری توسط شهردار گلپایگان( تا سیس شهرداری ناحیه 2) و کشیده شدن این موضوع به استان، که با وساطت و درخواست شورای شهر گلپایگان از شورای حل اختلاف استان ، مورد تایید قرار گرفت.

– فروش تراکم های غیر کارشناسی و غیر مجاز که نارضایتی بسیاری از شهروندان را به همراه داشته و به گفته فیروزی چگونه است که باید برای خانه ای در کاظم آباد با 70 متر مساحت  بر اساس رای کمیسیون ماده 100 حکم تخریب صادر شود ولی ساختمانی با متراژ 4000 متر و ارزشی چند میلیاردی در فضای سبز شهر ساخته شود و هیچگونه عوارضی از ان گرفته نشده و تخریب نگردد.

و همچنین عدم انجام کارهای زیر بنایی در شهر از جمله معدود مواردی بود که توسط شورا به عنوان دلایل عزل شهردار مطرح شد و سوال کنندگان را قانع نمود و در پایان از اعضای شورا درخواست نمودند ، جهت انتخاب شهردار جدید دقت نموده و شهرداری را انتخاب نمایند که بومی بوده و علاوه بر محسنات شهردار سابق از عملکرد بهتری برخورد باشند که اعضای شورا نیز ضمن تشکر از شرکت کنندگان به آتها در این باره قول مساعد دادند.( لازم به ذکر است به گفته رییس شورای شهر و دیگر اعضای شورا این شورا آمادگی انتشار دیگر سوالات استیضاح شهر دار  را در صورت اجازه فرمانداری شهرستان جهت اطلاع عموم مردم شهرستان دارا می باشد )

شایان ذکر است : مواردی همچون زیبا سازی شهر، تحول در فعالیت های شهرداری، رضایت شخصی افراد از شهردار سابق، محسوس بودن فعالیت های شهرداری در مدت تصدی شهردار سابق و بالا رفتن رتبه شهر در استان از مواردی بود که در جلسه فوق از سوی حاضرین در حمایت از شهردار سابق مطرح گردید.

bayan-news (0)

bayan-news (1)

حضور تعدادی از مردم و بستگان شهردار در حمایت از ایشان

bayan-news (2)

bayan-news (3)

bayan-news (4)

حضور تعدادی از مردم و بستگان شهردار در حمایت از ایشان

bayan-news (5)

جلسه شورای شهر با حضور اعضای شورا و سوال کنندگان درباره علت برکناری شهردار

bayan-news (6)

جلسه شورای شهر با حضور اعضای شورا و سوال کنندگان درباره علت برکناری شهردار

bayan-news (7)

حضور عده ای از سوال کنندگان درباره عزل شهردار به نمایندگی از بقیه شرکت کنندگان  در جلسهشورا 

bayan-news (8)

bayan-news (9)

bayan-news (12)

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. شهروند گفت:

    حرف حساب زدند شورای شهر
    کجاش برکناریش سیاسی بوده
    شهرداری که این تخلفاتش باشه راهی جز برکناریش نیست
    تازه تو اون جلسه شورای شهر بسیاری از مطالب پشت پرده را بخاطر اینکه تشنج در افکار عمومی پیش نیاد ذکر نکرد.

  2. علی گفت:

    از شورای شهر مومن و متدین ممنونیم که به وظیفه خودش عمل کرد و از های و هوی پوشالی بعضیها نترسید و جلوی رانت و رانت خواری را گرفت
    شورای شهر مچکریم

  3. علیرضا گفت:

    مجددا یه عده افراد مغرض و کسانی که جایگاهشون را با رفتن آقای شهردار سست می بینند، دارند در شبکه های اجتماعی و با اس ام س مردم را تشویق میکنند که در نماز جمعه این هفته اعتراض و هیا هو کنند.
    لطفا مسئولین بررسی کنند و جلوی اینگونه حرکات بی قانون و بی منطق را بگیرند.

  4. ناشناس گفت:

    دم همه ی بیانی ها گرم که بی طرف پرده از واقعیات برداشتند و به معنی واقعی کلمه رسالت رسانه ای خودشون را به عرصه عمل گذاشتن و در عمل نشون دادن رسانه ای مردمی هستند نه رسانه ای مسئول پسند و سیاسی و جناحی

  5. جواد گفت:

    سلام فکر میکنم اگه بنا برفرض محال اگه شهردا ر برگرده خودش نباید دیگه برصندلی شهرداری تکیه بزنه واقعا زشته چون نشون میده خیلی میز وریاست را دوست داره .

  6. شهروند گلپایگانی گفت:

    آقای بخشی عملکرد خوبی را در خدمات شهری در طی این چند سال داشته و مردم و هم مسئولین نیز از ایشون ممنون هستند اما خب وقتی تخلفی صورت میگیره کارهای خوب اون فرد دال بر این نیست که شورا چشم پوشی کنه و یا بخاطر کارهای خوب ایشون از خطاهاشون بگذره.
    به شخصه از این کار که یه عده جمع شدند (که عده ای از اونها هم از اقوام سببی و نصبی آقای شهردار بودند )و با کف و صوت نمی دونم می خواستند چه چیزی را نشون بدند ناراحت هستم و با این کارها نه تنها به ایشون کمک نمی کنند بلکه اون قسمت از عملکرد خوب شهردار را هم زیر سوال می برند. اما خب عده ای هم واقعا سوالاتی براشون پیش اومده بود که در این جلسه بدون هیا هو و در آرامش و احترام با توضیحات صبورانه و منطقی اعضای شورا قانع شدند.

  7. م.محمدی گفت:

    شورای شهر با این کارش نشون داد که رای مردم به هدر نرفته و خدا را شکر در مقابله هر گونه تخلف و بی قانونی بدون هیچ مماشاتی برخورد میکنه و وام دار قشر خاصی نیست و چک سفید امضا به فرد و شخصی نداده
    این یعنی طعم خوش عدالت و نظارت که کام مردم را شیرین میکنه. فکر کنم نوبتیم باشه دیگه نوبت مافیای قدرت (ح-ت) در شهرداری هست. وقتی ریشه فساد را خشک کنی بقیه حساب کار دستشون میاد و دست از رانت و رانت خواری بر می دارند چون می دونند هنوز افراد پاک و مومن و متعهدی در شورای شهرمون هستند که اونا را نمی شه خرید.

  8. ناشناس گفت:

    من که از شهردار راضی هستم . تو فضای سبز و نظافت شهر واقعا مدیریت خوبی کرد و به قول مردم گفتنی آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است. آقای شهردار ممنونتیم اما این مواردی هم که اینجا نوشته دیگه دروغ که نگفته فیروزی یا شورای شهر اینا را کجای دلم بزارم . من پری روز تا حالا داشتم دو آتیشه از شما حمایت می کردم حالا دیگه دهنم بسته ست. تو این وضعیت بیکاری ملت شما بدون مجوز یا با مجوز رفتی یه عده خاص را اوردی گزینشی گذاشتی سرکار که درست نیست. پول بیت المال تو مغازه ها معلوم نیست چی شده درست نیست. نمی دون والا چی بگم . ما را باش چقدر ساده هستیم . از شورا تشکر میکنم دستشون درد نکنه

  9. روشنگري گفت:

    آیا میدانید بیش از 80 %رسانه های خبری گلپایگان برای محمود بخشی قلم میزنند و یا میدانید چندین سایت خبری متعلق به شخص محمود بخشی می باشد و ایشان آنان را از نظر مالی حمایت میکرد؟

  10. یک ستمدیده از شهرداری گفت:

    امیدوارم جایگزین بعدی ادم بهتری باشه
    اخه متاسفانه طبق ضرب المثل قدیمی هرکسی که اومده گفتیم صدرحمت به قبلی
    انشالله شورا کسی را انتخاب کنه که منافع مردم عامی را درنظر بگیره نه طیف خاصی را

  11. احمدی گفت:

    با سلام
    تو کامنتی خوندم که نوشته بود چندین سایت متعلق به محمود بخشی می باشد و ایشان آنان را از نظر مالی حمایت می کرد
    میشه بگی کدوم سایت ها
    کامنتی با نام روشنگری
    من عکس و پرینت کامنتو گرفتم
    منتظرم

    کامنت مورد نظر:
    آیا میدانید بیش از ۸۰ %رسانه های خبری گلپایگان برای محمود بخشی قلم میزنند و یا میدانید چندین سایت خبری متعلق به شخص محمود بخشی می باشد و ایشان آنان را از نظر مالی حمایت میکرد؟

    • بیان گفت:

      دوست عزیز با سلام اگر دقت کنید این مخاطب گرامی از ما این موضوع را سوال نموده و علامت سوال در پایان این کامنت وجود دارد

  12. وحید گفت:

    ایا سئوال شده که چرا بودجه الوند صرف مصارف غیره میگردد. چرا با اتخاذ بودجه برای ان منطقه باید وضع ان این چنین بوده باشد و توجهات بیشتر سمت مرکز بوده باشد این هم یکی از شرایط عزل میباشد. ان شاا… شوراها هم در انتصاب شهردار بعدی به همین صورت وظایف شهرداری را مد نظر قرار گیرند . و اخاله بازی را فراموش کنند.

  13. صدرا گفت:

    خوشحالم که یکی پیدا شد تو این شهر که بدون غرض و مرض خدمت کنه و حق ستانی کنه .البته ما همیشه مدیون و شرمنده شهدا و خانواده های محترمشون هستیم و صد البته که توقعی غیر از این(حق ستانی و ظلم ستیزی) ازشون نداریم.زیرا که خون شهدا و خانواده هاشون همیشه به حق جوشیده !

    فیروزی مچکریم

  14. ناشناس گفت:

    کیفیت نان بربری هم در زمان ایشان بسیار افتضاح بود.وحقا با وجود اینکه در شهر هیچ مشکلی در هیچ یک از ادارات دیده نمیشود با یک مسیول خاطی باید مقتدرانه برخورد شود!

دیدگاه شما

تبلیغات