امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۱/۳۱
کد خبر : 21989
چاپ خبر :
اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان

برکناری شهردار گلپایگان یک امر طبیعی و قانونی بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، در طی اتفاقات سال 88 و فتنه عمیقی که به وقوع پیوست رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) شدیداً به رعایت قانون و احترام به مُر قانون تاکید نمودند و همگان را از انجام حرکتهای خودسرانه و حرکاتی که خارج از قانون است و همچنین لشکر کشی های خیابانی باز داشتند.

روز دوشنبه 94/01/31 خبری بر روی سایتهای شهرستان رفت مبنی بر عزل قانونی شهردار گلپایگان، که با موافقت ها و مخالفتها و ابراز نظرات مختلفی در شهر مواجه بود.در هر حال اینگونه موضوعات طبیعی به نظر می رسد و به نوعی تبعات و بازخوردهای عموم عزل و نصب ها اینگونه است.

نکته قابل تامل در مورد عزل شهردار گلپایگان، تحرکات قبل از استیضاح قانونی ایشان توسط شورای محترم شهر و تحرکات معنادار پس از خبر عزل ایشان است که هوشیاری مسئولین امر،خصوصاً مسئولینی که امنیت شهر را بر عهده دارند می طلبد.

بلافاصله پس از عزل جناب آقای محمود بخشی، شهردار اسبق گلپایگان، زمزمه هایی برای تجمع و تحصن در شهر، توسط عده ای افراد به گوش رسید و تحرکاتی هدفمند و سازماندهی شده از قبیل پخش پیامک هایی که در آن دعوت به تجمع و اعتراض به حرکت قانونی شورای شهر شده بود و نشان از برنامه ریزی و سازمان یافته بودن آن میدهد در شهر گردید.

لذا با توجه به مقدمه فوق و منویات رهبری معظم انقلاب مبنی برفصل الخطاب بودن قانون موضوعات زیر متصور است:

الف: با توجه به قانونی بودن حرکت شورای شهر، که بر اساس قانون یکی از وظایف شورای شهر استیضاح و عزل و نصب شهردار است، همگان باید به این موضوع احترام بگذارند و مطیع امر قانون باشند. در هر حال اتفاق خاصی نیافتاده و بنا بر صلاحدید منتخبین مردم در شورای شهر، مسئولی عزل، و ان شا الله با تدبیر و دور اندیشی ،شخص دیگری سکان خدمت گذاری به مردم را بر عهده می گیرد.موضوعی که بارها و بارها در دوایر و دستگاههای مختلف با کمال آرامش و وقار صورت پذیرفته است.

ب:عده ای می خواهند با تشویش اذهان عمومی به انحای مختلف، حرکت قانونی شورای شهر را،حرکتی خلاف خواسته مردم نشان دهند و اذهان عمومی را فریب دهند. در پاسخ به آنها باید گفت که جناب آقای بخشی با 7 رای مخالف از مجموع 9 رای ، از سمت خود عزل شده اند و از آنجائیکه اعضای شورای شهر از طریق رای همین مردم انتخاب شده اند، پس قانوناً 7 نفر از منتخبان مردم به نمایندگی از همین مردم که آنها را در امور شهر امین دانسته اند و انتخاب نموده اند، رای بر عزل جناب شهردار داده اند. فلذا این جنجال سازی ها علیرغم غیر قانونی بودن می تواند جرم هم محسوب شود.

ج: در اینجا از آقای بخشی شهردار سابق گلپایگان، این توقع جدی از سوی مردم و دلسوزان می رود که در مقابل افرادی که به بهانه دفاع از ایشان(موضوعی که قطعاً ایشان راضی به آن نیستند) به بی نظمی و بی قانونی در شهر دامن می زنند و موجب سلب آرامش در شهر می شوند و مردم را دعوت به تجمع می کنند، موضع گیری قاطع داشته باشند و اجازه ندهند عده ای اندک از ایشان بهره برداری شخصی نمایند و خدمات ایشان را تحت الشعاع قرار دهند.

د: با توجه به دستورات و تاکیدات رهبر  معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) در روز 29 فروردین امسال در جمع نیروهای ارتشی ، آنجا که فرمودند ” حفظ امنیت کشور،مرزها و زندگی عمومی مردم از مهمترین وظایف مسئولان نظامی و انتظامی است” از مسئولین و حافظان نظم و امنیت شهرستان این انتظار می رود که با شناسایی و برخورد قاطعانه با کسانی که به این بهانه های واهی،قصد بر هم زدن نظم و امنیت شهر را دارند و پشت پرده این تحرکات ساختار شکنانه هستند، به ندای رهبر خویش همانند همیشه لبیک بگویند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. ناشناس گفت:

    سلام بنده به عنوان شهروند ازفرماندار شهرستان سوالی دارم چرا درمورد قانون شکنی یک عده ساکت نشسته اند و سکوت پیشه کردند چرا اجازه داده اند یک عده بانصب بنر وبه نیابت ازهمه مردم درسطح شهر جولان بدهند ؟؟؟؟؟؟چرا دستور جمل آوری وبرخورد با این عده را نمی دهند.

  2. ناشناس گفت:

    به نظر من دولت که شعار قانون گرایی را میده باید از کار کاملا قانونی شورای شهر حمایت کنه واگه شهردار هم خدماتی انجام داده باید ازش تجلیل بشه ونظر شورا هم باید بهش احترام گذاشت .

  3. ناشناس گفت:

    اون اقایی که همش خودشا توهمچی دخالت میده ( ع .خ)هم یکی از کسانیکه داره مردم را تحریک میکنه ولی خودش را نمایان نمیکنه باید بدونه دیگه جایگاهی توشهر نداره.تعجبه که چرا مسولان با محرکین برخورد نمیکنند.؟؟؟ به نظرم آقای دکتر!!!بخشی باید هوشیارباشند خودشون را وارد بازیهای یک عده خاص نکنند وهرچه سریعتر با تمکین به قانون و پذیرفتن آن اجازه سوءاستفاده راندهند.تاراه برای آینده کاریشان باز باشه .

  4. محمد گفت:

    من که به شخصه خوشحال نیستم از برکناری ایشون
    ولی بهتر بود با هم کنار می آمدند بالاخره بد و خوب همه جا هست ولی دکتر بخشی آدم کار درستی بود
    شما هم بهتره همه نظرای موافق و مخالف را تایید کنید
    اینطوری حرفه ای عمل می کنید
    من به شخصه از دکتر بخشی راضیم و خیلیا هم میدونم از عملکرد ایشون راضی هستند

  5. م. عزیزی گفت:

    قطعا همونطور که عده ای از عملکرد جناب شهردار راضیند، خب طبیعتا عده ای هم ناراضیند من خودم هم عده ی زیادی را میشناسم که شدیدا منتقد ایشونند، حتی خیلی از محله های شهرستان رو میشناسم که شدیدا از آقای بخشی گله مندند بخاطر تبعیضهایی که در شهر صورت گرفته، از تراکم هایی که کوچه و محله ی اونارو زشت و خراب کرده،و…
    پس اگر اینطوره که یه عده فرصت طلب مردم را به تجمع دعوت کنند، و خدای نکرده معترضین به اقای شهردارهم به حمایت از شورا مردم را به تجمع دعوت کنند که دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه

  6. غریبه گفت:

    سلام، بابا مگه چی شده یه عزل ونصب معمولیه، دیگه اینهمه جار و جنجال نداره

  7. یاوری گفت:

    با عرض سلام . من که به شخصه تشکر ویژه دارم از حرکت شورای محترم شهر خاصه اون 7 نفر بزرگواری که دلسوزانه تصمیم گرفتند، خدا قوت. انشالله که در انتخاب شهردار جدید فردی متعهد متخصص، دلسوز و فرا جناحی را برای تصدی این امر خطیر معرفی نمایید.

  8. زهرا-ح گفت:

    درسته که اقای بخشی در طی مدت تصدی گری شون به عنوان شهردار شهر را گل وگلکاری و چراغون کردند، ولی متاسفانه به هیچ وجه زیر بنایی کار نکردند و به نظر شهر ما فقط بزک ظاهری شد. انصافا یه کوچه که صاف و صوف و بدون چال چوله پیدا کنید خدایششششش من ندیدم.

  9. شهروند گفت:

    شورا دوست داریم شورا دوست داریم. دمتون گرم

  10. شهروند گفت:

    من به شخصه از اقای بخشی و خدماتشون تشکر میکنم و راضیم همینطور با مطلب شما موافقم باید به قانون احترام گذاشت و مطیع قانون بود

  11. یه کاسب گفت:

    منم با نظر خانم زهرا موافقم ، اقای شهردار و طرفداراشون بیان یه کار زیر بنایی و زیزر ساختی از ایشون به مردم معرفی کنند صرف گل و گل کاری که نشد کار

  12. محصل گفت:

    انصافا که مدتیه شهر از نظر ظاهر خوب شده

  13. شهروند شاکی گفت:

    گلپایگان هیچ وقت پیشرفت نمیکنه
    بهترین شهردار تاریخ گلپایگان رو برکنار کردن بعد شما ازشون تشکر میکنید

  14. دلسوز گفت:

    مردم فهیم و غیرتمند گلپایگان با عدم شرکت در تجمعات غیرقانونی که توسط عده ای فتنه گر و سودجو حمایت و هدایت میشوند،نشان خواهند داد که آلت دست آنها نیستند و خواسته های خود را از طریق مبادی قانونی پیگیری میکنند.

  15. شهروند. گفت:

    شاید ما مردم از خیلی چیزها اطلاع نداشته باشیم و ظاهر قضیه را ببینیم ولی شورای شهر.که منتخب خود ما هستند از خیلی مسایل خبر دارند که.ما نداریم،پس بهتر به تصمیم شورا احترام بذاریم

  16. مهدی گفت:

    ممنون از شورای شهر

  17. یک ستمدیده از شهرداری گفت:

    آخه مگه چی شده که تجمع کنند
    میشه شورا بگه مدرک دکترای آقای بخشی کی و کجا واز کدام دانشگاه صادر شده

  18. مجید گفت:

    نظر شورای شهر محترم است پس کاری درست انجام دادند

  19. مجید گفت:

    ای بابا مگه چی شده این همه شلوغ کردید

  20. مجید گفت:

    سلام چی شده مگه

  21. سید گفت:

    شهر دارسابق فقط فعالیت خودرادرمرکز شهرستان متمرکز بود۰

  22. محمدی گفت:

    در جواب سید:
    مگر فرماندار است که در کل شهرستان فعالیت کند؟
    شهردار یعنی مسول خدمات شهری. و ایشان شهردار شهر گلپایگان بوده است نه شهردار همه شهرهای شهرستان!

دیدگاه شما

تبلیغات