امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۱/۲۵
کد خبر : 21613
چاپ خبر :
استاد حوزه علمیه

آیت الله گلپایگانی از پایه‌های اصلی شکل‌گیری حوزه علمیه قم بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،حجت الاسلام علی تهرانی امشب در مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی که در مسجد اعظم قم برگزار شد با تاکید بر اهمیت علم فقه در مذهب شیعه اظهار داشت: در رشته‌های تخصصی نظیر تفسیر، علم حدیث و کلام، فقه، علم فقه برتری و امتیازات زیادی دارد.

استاد حوزه علمیه افزود: کسی که در علم فقه تحصیل می‌کند باید جامعیت داشته باشد، شخصی که می‌خواهد در زمینه فقه موفق شود باید در رشته‌های تخصصی حدیث و تفسیر نیز توانا باشد.

حجت الاسلام تهرانی بیان کرد: فقیه جامعه الشرایط کسی است که با مقدمات علمی فقه آشنایی داشته باشد، آشنایی با علم کلام، لغت، منطق و آگاهی با قرآن برای یک فقیه نیاز است.

وی عنوان کرد: شخص فقیه احساس مسئولیت به دنیای شیعه دارد چون فقیه عهده‌دار بیان احکام شرعیه است که در طول مدت از ولایت تا مرگ مردم به آن نیازمند هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت اقدامات فقیه در جامعه اسلامی تصریح کرد: هنگامی که دین و معارف حق با یک حرکت آسیب ببیند شخص فقیه ورود پیدا می‌کند و به دفاع از دین خداوند می‌پردازد.

وی اظهار داشت: آیت الله گلپایگانی از موفق‌ترین مراجعی بودند که در مدت 32 سال مرجعیت شیعیان را بر عهده داشتند و بیش از 70 سال کار تدریس علوم دینی را عهده دار بودند.

حجت الاسلام تهرانی بیان کرد: تلاش و جدیت در تحصیل علوم دینی از عوامل موفقیت آیت الله گلپایگانی بود، ایشان از پایه‌های اصلی شکل‌گیری حوزه علمیه قم بودند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: یکی از خصوصیات مهم آیت الله گلپایگانی کمک به طلاب جامعه بود، ایشان سعی می‌کرد تا مشکلات طلاب دوران خویش را حل کند و از هیچ تلاشی جهت حل مشکل آن‌ها دریغ نمی‌کرد.

وی تصریح کرد: آیت الله گلپایگانی به تلاوت قرآن تاکید فروانی داشتند و به طلاب فرمودند از قرائت قرآن غافل نشوید، طلاب برای موفقیت و رسیدن به مقام‌های بالا باید راه آیت الله گلپایگانی را ادامه بدهند.

شایان ذکر است در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه (س) برگزار گردید،آیت الله نوری همدانی، آیت الله علوی گرگانی، آیت الله وحید خراسانی، آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله سید احمد خاتمی، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش استاندار قم، سردار مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه قم، اعضای بیت امام خمینی (ره) و قشرهای مختلف مردم از حاضران این مراسم بودند.

منبع:تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات