امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۱/۲۴
کد خبر : 21429
چاپ خبر :
امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی به صورت کامل ممکن نیست

وزیر کشور: دستگیری تروریست‌هایی که از سال ۸۷ نود ترور انجام دادند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز در اولین نشست‌خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی، گفت: جلسه امروز به منظور تشریح فعالیت‌های ستاد و وزارت کشور است و فعالیت‌های استان‌ها و استانداری‌ها در فرصت دیگری بیان خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ها و سیاست‌های کلی دولت تدبیر و امید از سوی رئیس‌جمهور در ایام انتخابات اعلام شد و همه بنا بر انجام این برنامه‌ها گذاشتیم.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: وزارت کشور فعالیت‌های قانونی و جدی احزاب و حمایت از فعالیت‌های احزاب و ایجاد فرصت‌های مناسب برای آنان و ایجاد امنیت و بحث‌های توسعه‌ای مناطق را در بخش‌های مختلف پیگیری می‌کند.

وزیر کشور تصریح کرد: در انتخاب همکاران تلاش کردیم که همسو با برنامه‌های دولت باشند و همگرایی در این زمینه برای ما یک اصل بود.

وی در ادامه گفت: اصل ما در انتخاب مدیران نگاه اعتدالی و خدمت بی‌منت بوده و ما در یک تعامل نزدیک، اما با حفظ سیاست‌ها و استقلال دولت استانداران خود را انتخاب کردیم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: ما 429 فرماندار در کشور داشتیم که 392 نفر یعنی 91 درصد با همین مشخصه‌ها تغییر کردند و تنها 37 مورد از دولت قبل مانده‌اند که آنها هم در محله استعلام هستند و امیدواریم هر چه زودتر جواب بیاید.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در این دولت تلاش کردیم فرمانداران از کادر وزا ت کشور باشند، گفت: قانون احزاب را به دولت فرستادیم و کارهای کارشناسی آن انجام می‌شود.

وی افزود: در حوزه امنیتی یک گروه تروریستی را دستگیر کردیم که از سال 87 تاکنون 90 ترور در کشور انجام داده بود.

رحمانی‌فضلی درباره آخرین وضعیت اسیدپاشی اظهار داشت: کمیته مربوط به اسیدپاشی اصفهان فعال است و کارهای اطلاعاتی برای شناسایی عاملان انجام می‌شود.

وزیر کشور درباره دستگیری عاملان خادثه شیراز، گفت: عاملان حادثه شیراز شناسایی و بازداشت شدند که با وثیقه آزاد شدند، اما تلاش‌مان این است که عاملان سازماندهی این کار را شناسایی کنیم.

وی در ادامه گفت: هیچ مشکل حاد امنیتی به جز اقدامات کور خرابکارانه که در گوشه و کنار انجام می‌شود که آن هم به دلیل عدم اشراف همسایگان ماست، نداشته‌ایم.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: حدود 650 جلسه شورای امنیت کشور برگزار کردیم که تمامی مسائل مهم امنیتی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه حجاب و عفاف و حقوق شهروندی اقدامات خوبی انجام دادیم که برای مشاهده در سایت وزارت کشور قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس تاکنون 306 سوال از من داشته‌اند که همه این سوالات را پیگیری و پاسخ داده‌ام، گفت: همچنین 1356 مورد تذکر از نمایندگان مجلس داشته‌ام.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: 1860 مورد نمایندگان با مسئولان وزارت کشور ملاقات داشته‌اند که 350 مورد ملاقات با من بوده است.

وزیر کشور گفت: حدود 20 میلیون کارت ملی هوشمند در حال آماده شدن است. در این زمینه 1 میلیون و 534 هزار و 359 نفر ولادت و 446 هزار و 293 هزار فوتی را در سال 93 داشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی به صورت کامل به دلیل کمبود منابع ممکن نیست و تلاشم می‌کنیم چند شهر مهم را به صورت الکترونیکی رای‌گیری کنیم.

رئیس شورای امنیت کشور در پاسخ به این سوال که چرا وزارت کشور با مشابه حادثه شیراز که با یک جانباز در کرمان صورت گرفت، برخورد نکرد؟ گفت: در چنین مواردی شخص باید شاکی باشد و تاکنون چنین گزارشی به وزارت کشور ارسال نشده است.

وی افزود: در حادثه شیراز 8 نفر بازداشت شدند و حدود 38 نفر از حاضران حادثه به عنوان متعرض، شناخته نشدند.

 

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات