امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۱/۲۴
کد خبر : 21476
چاپ خبر :
تحولات نوزدهمین روز تجاوز سعودی به یمن

انصارالله: تمامی‌گزینه‌ها برای پاسخ به تجاوزات باز است/ ارتش یمن: واکنش ما قوی، قاطع و سخت خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان به نقل از تسنیم؛ عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن بیش از یک‌هزار تن از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده است.

جنگنده‌های سعودی روز گذشته مناطق مختلف یمن از جمله استان إب و استان تعز را آماج حملات هوایی خود قرار دادند.

روز گذشته در پی حمله جنگنده‌های سعودی به یک استادیوم ورزشی در استان اب یمن ده‌ها تن شهید و یا زخمی شدند، همچنین در پی حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه ماویه در استان تعز 11 تن از شهروندان یمنی به شهادت رسیده و 20 تن دیگر نیز مجروح شدند.

از جمله اخبار مهم روز گذشته، حمله عناصر قبیله طخیه به مرکز نظامی المناره عربستان در استان صعده مرزهای یمن با عربستان برای متجاوزان را نا امن کرد.

منابع یمنی اعلام کردند که عناصر جنگجوی این قبلیه دهها تن از نظامیان سعودی را کشتند و سایر نظامیان سعودی نیز پا به فرار گذاشتند و این مرکز نظامی از صبح امروز همچنان تحت کنترل این قبیله قرار دارد.

به گفته این منابع، نیروهای سعودی  بعد از اینکه کنترل مرکز نظامی المناره را از دست دادند شوکه شدند.

منابع یمنی تاکید کردند که حمله به این مرکز نظامی بعد از کشته شدن تعدادی از فرزندان این قبیله به دست نظامیان سعودی صورت گرفت.

 

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات