امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۱/۲۰
کد خبر : 21092
چاپ خبر :
سناتور تام کاتن

حمله سریع به ایران/ بمباران هوایی و دریایی در چند روز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان  به نقل از جام نیوز، جمهوری خواهان که در دوران زمامداری خود، جرأت تعرض به ایران را پیدا نکردند، امروزه و با پیشرفت مذاکرات هسته ای، گاه و بیگاه از توان ایالات متحده برای اقدام نظامی علیه کشورمان سخن می گویند.

آخرین نمونه از این دست، سخنان تام کاتن، سناتور جمهوری خواه ایالت تگزاس است که پیشنهاد حمله چند روزه به ایران از هوا و دریا را مطرح کرده و مدعی شده اوباما درباره کیفیت و پیامدهای جنگ با ایران دروغ می گوید.

سناتور کاتن همان شخصی است که اخیرا نامه ای به مسئولان ایرانی نوشته و از بی اعتبار بودن توافق رئیس جمهور آمریکا و تعهدات وی سخن گفته است. وی اظهار داشته بود که هر توافق هسته‌ای بدون تصویب کنگره، صرفا تا پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۱۷ اعتبار خواهد داشت و رییس جمهور بعدی ممکن است آن را با یک حرکت قلم لغو کند. ۴۶ نفر دیگر از سناتورهای جمهوریخواه نیز این نامه را امضا کردند.

وی در کشتار مردم عراق طی حمله نظامی آمریکا به این کشور نیز شرکت داشته است.

  

«تام کاتن» یکی از مخالفان اصلی توافق با ایران در سنای آمریکاست

سایت رادیو ملی آمریکا (NPR) در گزارشی زیر عنوان “تام کاتن: اقدام نظامی علیه ایران تنها چند روز طول می کشد” رویاهای این سناتور جوان را منعکس کرد.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: سناتور تام کاتن، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد که بین توافق هسته ای با ایران و اقدام نظامی، “گزینه نادرستی” را انتخاب کرده است. به نظر می رسد وی همچنین قصد دارد آنچه اقدام نظامی علیه ایران، مستلزم آن است را کاهش دهد.

 

 

کاتن طی یک برنامه رادیویی گفت: اوباما تلاش می کند به شما القا کند که حمله احتمالی به ایران، نیازمند استفاده از 150.000 نیروی مجهز در خاورمیانه است همانگونه که در جنگ عراق شاهد بودیم. اما روشن است که واقعیت این نیست.

 

 

وی افزود: حمله به ایران، بیشتر شبیه آن چیزی خواهد بود که کلینتون در دسامبر 1998 و طی عملیات “روباه صحرا” انجام داد؛ بمباران چند روز از هوا و دریا علیه تسلیحات کشتار جمعی عراق که رفتاری دقیقا شبیه ایران داشت که شامل مداخله در کار بازرسان تسلیحاتی و نافرمانی در مقابل قطعنامه های شورای امنیت بود. همه چیزی که ما از رئیس جمهور می خواهیم این است که در محافظت از منافع امنیت ملی آمریکا به سرسختی بیل کلینتون باشد.

این سناتور آمریکایی مدعی است که باید تهدید به استفاده از زور در همه دوره مذاکرات حفظ می شد چرا که چنین رویکردی موجب پیشرفت دیپلماسی می شود. به باور وی می توان با یک بمباران سریع، دیپلماسی را تحریک کرد.

 

 

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات