امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۱/۱۷
کد خبر : 20885
چاپ خبر :
سناتور آمریکایی

کنگره باید به نقش قانونی خود در توافق ایران عمل کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ به نقل از روزنامه واشنگتن پست، باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در حالی خواستار تصویب هرگونه توافق هسته‌ای با ایران از سوی کنگره شده است که طرحی را با حمایت جمهوری‌خواهان ارائه کرده که در آن بر نقش حساس کنگره در قبول یا رد توافق هسته‌ای با ایران، تأکید شده است.

کورکر تصریح کرد: این مسئله مهم است که کنگره نقش قانونی خود را ایفا کند. هنوز جزییات زیادی است که در شرایط کنونی ناشناخته باقی مانده است. رئیس جمهور باید هرگونه توافقی را به مردم آمریکا و کنگره، عرضه کند.

وی در مصاحبه با فاکس‌نیوز به پرچم‌های قرمز در چارچوب توافقی که هفته گذشته اعلام شد، اشاره کرده است. کورکر گفت: یک پرچم قرمز این است که چه عناصری پیش از لغو تحریم‌ها علیه ایران در نظر گرفته شود. بر اساس چارچوب کنونی، تحریم‌ها زمانی لغو خواهد شد که ایران به تعهداتش عمل کند.

کورکر افزود که می‌خواهد روندی را مشاهده کند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازرسی‌ها را انجام می‌دهد. کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قصد دارد 14 آوریل یعنی 9 روز دیگر در خصوص طرح پیشنهادی کورکر رأی‌گیری کند. کاخ سفید هشدار داده است که این طرح را در صورت تصویب، وتو خواهد کرد.

باراک اوباما نیز هشدار داده است که اگر کنگره به توافق هسته‌ای با ایران ضربه بزند، آمریکا به‌خاطر به شکست کشاندن دیپلماسی بین المللی، سرزنش خواهد شد.

کورکر در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا وی بر بازنگری کنگره بر توافق هسته‌ای با ایران پافشاری خواهد کرد، گفت: بله قطعاً. بازنگری کنگره به این مسئله کمک خواهد کرد تا مطمئن شود این توافق، بدتر از آن چیزی که به نظر می‌رسد، نباشد.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات