امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۱/۰۹
کد خبر : 20300
چاپ خبر :
اختصاصی بیان

مردم گلپایگان برای تفرّج کجا بروند ؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ در شماره 18نشریه بیان به موضوع خطر نابودی تنها منطقه عمومی گردشگری گلپایگان و مرکز کشور اشاره گردید. و این موضوع به عنوان مطالبه ای به حق توسط مردم گلپایگان از مسئولین خواسته شد تا فکری به حال جایگزین کردن مکان دیگری برای تفریح آنها بنمایند؛ و این سؤال در بین عموم مردم مطرح است که امسال برای تفریح و تفرّج به کجا بروند؟
با توجه به گرانیهای روز افزون و بالا رفتن شدید قیمتها، شاید توان خیلی از مردم نباشد که به مسافرت بروند، تنها منطقه تفرّجگاهی و گردشگری شان نیز که به برکت سد جدیدالاحداث کوچری از بین رفته و جایگزینی هم برای آن اندیشیده نشده است. این حداقل توقع وجود داشت که لااقل از همان ابتدای کار برنامه ریزی می شد که جایگزین کردن فضاهای دیگری برای مردم شهرستان باشند و مسئولین شهرستان هم این موضوع را دغدغه خود بدانند و نسبت به این موضوع التزام داشته باشند.
حال باید منتظر بود و دید که آیا شهرستان این اجازه را دارد که در اطراف سد جدید فضاهای تفریحی و سیاحتی ایجاد نماید و یا نه؟ بدلایل مختلف جلوی این موضوع گرفته خواهد شد؟
نگاهی گذرا به عکسهایی که از زیبایی های مسیر رودخانه کوچری در آلبوم ها و آرشیوهای هر یک از خانواده های گلپایگانی باقیست و همچنین عبوری گذرا از کوچری و مناظر فعلی آه را از نهاد هر بیننده ای بلند می کند.
این مطالب منکر اهمیّت احداث سد نیست و قطعاً و منطقاً باید سد کوچری برکات و فوایدی را برای کشور و شهر ما داشته و دارد، ولیکن موضوعی که اینجا مطرح است اینست که همانطور که در احداث این سد، آبرسانی و توزیع آب به شهرهای قم و مسیر آن مورد هدف بوده، و رفاه حال عمومی در آن دیده شد، باید به رفاه حال مردم فهیم گلپایگان که شاید به نوعی از این قضیه متضرر شده اند هم توجه شود.
به راحتی در چهره و کلام بسیاری از کشاورزان نگرانی را می توان دید. نگرانی از اینکه با احداث این سد و بیان این موضوع از سوی مسئولین امر مبنی بر اینکه این سد فقط برای تأمین آب شرب احداث شده است فلذا وضعیت حق آبه قدیم آنها از سد قدیم چه می شود؟ همچنین دیگر شهروندان مبنی بر اینکه چه تمهیداتی برای جایگزینی منطقه گردشگری کوچری شده است؟
مسئولین شهرستانی برای مردم شفاف سازی کنند تا به امروز چه تلاش هایی در این زمینه انجام گرفته؟ در صورت پیگیری، چه نتایجی در بر داشته است؟ کدام طرح و پروژه جایگزین را پیش بینی کرده اند؟ برای سنگ نوشته ها و سنگ نگاره ها منحصر بفرد کوچری که می تواند میراث ملی و جهانی باشد فکری شده است؟
این تنها بخشی از سوالات بی جوابی است که در ذهن مردم وجود دارد و امید است پاسخ درخوری به آنها داده شود.
یاد باد آن روزگاران یاد باد …

چی بود ؟؟؟

 (تصویر از پیمان اختری)کوچری- bayan-news (1)

کوچری- bayan-news (17)

کوچری- bayan-news (16)

کوچری- bayan-news (15)

کوچری- bayan-news (14)

کوچری- bayan-news (13)

کوچری- bayan-news (12)

کوچری- bayan-news (11)

کوچری- bayan-news (10)

کوچری- bayan-news (9)

کوچری- bayan-news (8)

کوچری- bayan-news (7)

کوچری- bayan-news (6)

کوچری- bayan-news (5)

کوچری- bayan-news (4)

کوچری- bayan-news (3)

کوچری- bayan-news (2)

چی شد !!!

کوچری -bayan-news (1)

کوچری -bayan-news (24)

کوچری -bayan-news (23)

کوچری -bayan-news (22)

کوچری -bayan-news (21)

کوچری -bayan-news (20)

کوچری -bayan-news (19)

کوچری -bayan-news (18)

کوچری -bayan-news (17)

کوچری -bayan-news (16)

کوچری -bayan-news (15)

کوچری -bayan-news (14)

کوچری -bayan-news (13)

کوچری -bayan-news (12)

کوچری -bayan-news (11)

کوچری -bayan-news (10)

کوچری -bayan-news (9)

کوچری -bayan-news (8)

کوچری -bayan-news (7)

کوچری -bayan-news (6)

کوچری -bayan-news (5)

کوچری -bayan-news (4)

کوچری -bayan-news (3)

کوچری -bayan-news (2)

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. یک جهان سومی گفت:

    واقعا از دیدن این تصاویر شوکه و ناراحت شدم
    سوال ما هم از مسئولین اینه اگه قراره جایی آباد بشه نباید جای دیگه خراب بشه ، واقعا تنها تفریحگاه این شهرستان هم که منطقه کوچری بود نابود شد. مسئولین عزیز مردم گلپایگان که نه پارک درست حسابی دارند و نه سینما و تفرجگاهی اینم که بخاطر آبرسانی به چند شهر خراب کردند ، واقعاً مردم کجا برند آیا بهتر نبود تو این چند ساله جایی را برای تفریح مردم درست می کردند؟؟؟؟

  2. حجازی گفت:

    17:40
    مصطفی حجازی
    سلام.بله روستای با صفای کوچری ب خاطره ها پیوست!سیل زیاد مسافران وبازدیدکندگان این روستا را فراموش نکنیم! فراموش نکنیم که مکان های زیادی در شهر زیبای ما وجود دارد.نقاط توریستی و طبیعی گلپایگان ب مراتب از شهرهای اطراف مثل خوانسار وشهرهای بی آب خمین دلیجان و… بیشتر است.مسولین و سرمایه داران اطراف سد جدید و روستاهای بالا تر از آن را فراموش نکنند!

دیدگاه شما

تبلیغات