امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۱/۰۸
کد خبر : 20255
چاپ خبر :

دو زن ربوده شده از جمهور چک در پاکستان آزاد شدند + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان به نقل از ابنا ، «بوهوسلاو سوبوتکا» نخست وزیر جمهوری چک روز شنبه اعلام کرد: دو زن تبعه این کشور که دو سال قبل در پاکستان ربوده شده بودند، آزاد شدند.

وی افزود: با خوشحالی تایید می‌کنم که «هانا هامپالووا» و «آنتونی چاراستکا» آزاد و صبح امروز وارد جمهوری چک شدند.

نخست وزیر چک اظهار داشت: سازمان مردم نهاد «بنیاد رهایی انسانی» ترکیه یا «آی اچ اچ/ IHH» در مذاکرات برای رهایی این دو نفر پیشگام بوده است.

سوبوتکا افزود: آن‌ها بعد از آزادی مدتی میهمان دفتر آی اچ اچ در شهر وان ترکیه بوده و سپس به مقامات جمهوری چک تحویل و به کشور خود منتقل شده‌اند.

این اتباع چک در حال سفر زمینی از ایران به هند و در جاده کویته پاکستان توسط شبه نظامیان مسلح در ماه مارس ۲۰۱۳ (اسفند/ ۱۳۹۲ و فروردین ۱۳۹۳) گروگان گرفته شدند.

این دو زن جوان جمهوری چک در ویدئویی که کمی پس از ربوده شدن آن‌ها منتشر شد، خواستار آزادی «عاطفه صدیقی»، ‌دانشمند پاکستانی که آمریکا او را به اتهام همکاری با القاعده زندانی کرده است، ‌شده بودند.

در دومین ویدئو که بیست و سوم اوت ۲۰۱۳تهیه شد و اکتبر‌‌ همان سال در اختیار خبرنگاران در پراگ قرار گرفته بود آن‌ها از اوضاع شکننده خود شکایت و کمک دولت جمهوری چک را درخواست کرده بودند.

آنتونی چاراستکا از دولت جمهوری چک خواسته بود تا برای کمک به بازگشت آنان به کشور در اسرع وقت حداکثر فشار را بر دولت پاکستان وارد کنند.

دولت جمهوری چک همچنین در گفتگو با خبرنگاران ویدئوی دیگری را ارائه کرد که مادران این دو گروگان ضبط کرده بودند و در آن از ربایندگان خواسته شده بود تا با دختران آنان به خوبی رفتار کنند.

نخست وزیر جمهوری چک توضیحی در مورد هویت گروگان گیرندگان نداد.

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات