امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۱/۰۱
کد خبر : 19964
چاپ خبر :
اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهرستان گلپایگان/گنبد بابامصری

پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان  با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان گلپایگان ، به منظور آشنایی مخاطبین این پایگاه خبری، خصوصا” مسافران نوروزی با جاذبه های گردشگری و توریستی شهرستان گلپایگان ، در نظر دارد به معرفی جاذبه های توریستی و گردشگری شهرستان گلپایگان اقدام نماید که امیدواریم  مورد استفاده مسافران عزیز و کلیه مخاطبین محترم این پایگاه خبری قرار گیرد.

گنبد بابا مصری

گنبد بابامصری گلپایگان در مسجدی به نام مسجد میرزا ابوالحسن قراردارد و سابقاً در جنب گنبد فوق حمامی هم به این نام وجود داشته‌است این بنا دارای ارزش تاریخی وهنری است و احتمالاً بنای آن در دوره ایلخانی روی بنای قدیمی دوره سلجوقی ساخته شده‌است وتاریخ ساخت آن ۱۲۲۵ هجری قمری است.مسجد توسط شخصی به نام بابامصری که از توشه کشهای امامزادگان دره شهیدان بوده است ساخته شده هرچند در گذشته دارای بنای شبستانی بوده که متاسفانه با بی توجهی عمومی در اوایل انقلاب تخریب گردیده است.

SAMSUNG

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. ایرانی گفت:

    ممنون ولی اطلاعاتتون خیلی کم بود حداقل کجای گلپایگانه؟؟؟؟؟؟عکس دیگه ای نداشتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/!!!!!!!!!!!شما که زحمت کشیدین کاش یخورده کامل تر بود مثل قبلی ها .خسته نباشید.

    • بیان گفت:

      دوست گرامی
      باسلام
      این گنبد همانطور که نوشته شده در مسجد میرزا ابوالحسن گلپایگان میباشد و چون انتشار بیش از یک عکس از این گنبد لزومی ندارداین پایگاه به همان یک عکس اکتفا نموده است.

دیدگاه شما

تبلیغات