امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۱/۱۹
کد خبر : 17442
چاپ خبر :

کشتی حامل سلاح آمریکایی به لبنان رسید + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان یک کشتی آمریکایی حامل سلاح برای نیروی زمینی ارتش لبنان امروز ـ یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ـ به بندر بیروت رسید.

براساس این گزارش، آمریکا ۱۰ سری کمک نظامی برای لبنان ارسال کرده است و سری جدید این کمک‌ها شامل خمپاره، موشک و تجهیزات جنگی، همچنین دوربین‌ها، سلاح، لباس، تفنگ و سلاح‌های ویژه نیروهای زمینی است.

این محموله شامل ۷۲ پرتاب گر موشک، سلاح‌های کالیبر متوسط و مهمات دیگر است و نمایندگان سفارت آمریکا و مقامات رده بالای ارتش برای تحویل این محموله در بیروت با هم ملاقات کردند.

منابع لبنانی اعلام کردند، در راستای برنامه‌های کمک‌های ویژه آمریکا به ارتش، روز یکشنبه ۸ فوریه در بندر بیروت ۷۲ توپ از نوع «M198»  و ۱۵۱ بسته مهمات تحویل گرفته شد.

اواخر تابستان گذشته (سبتامبر ۲۰۱۴) رسانه‌های لبنانی از امضای قرارداد ۲۰۰ میلیون دلاری بین بیروت و واشنگتن به منظور تجهیز ارتش لبنان به چند نوع موشک و بالگرد خبر داده بودند قرار بود این تسلیحات با پول عربستان خریداری شود اما هنوز عملیاتی نشده است.

عربستان یک ماه قبل از این قرارداد هدیه‌ای به ارزش ۳ میلیارد دلار برای پشتیبانی از ارتش لبنان به سعد الحریری نخست‌وزیر اسبق لبنان و متحد نزدیک خود وعده داد اما این وعده تاکنون عملی نشده است.

به گزارش منابع لبنانی، کمک‌های نظامی عربستان نیز آغاز ماه آتی میلادی از طریق فرانسه برای دستگاه‌های امنیتی ارسال می‌شود و شامل هلی‌کوپترهای آمریکایی خواهد بود.

تاکنون ایران نیز چندین بار برای تجهیز ارتش لبنان که این روز‌ها برای مقابله با گروه‌های مسلح در شرق لبنان به سلاح‌ها به‌روز و کارآمد نیاز دارد، اعلام آمادگی کرده است اما هر بار وعده‌های کشورهایی مانند عربستان و متحدان آن در داخل لبنان مانع عملی شدن این امر شده‌اند و از طرفی دیگر، وعده‌های عربستان و طرف‌های اروپایی یا اجرا نشده یا ناقص عملی شده است.

 

 

منبع: ابنا

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات