امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۱/۱۶
کد خبر : 17165
چاپ خبر :
دبکا فایل گزارش داد

موشک‌های “حزب الله” بار دیگر رژیم صهیونیستی را آشفته کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛پایگاه خبری _ تحلیلی دبکا فایل ،وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به واکنش نظامی حزب الله به تجاوز اخیر جنگنده های اسرائیلی به خاک سوریه و شهادت تعدادی از اعضای ارشد این گروه نوشت : بدنبال حمله ای که از سوی جنگنده های تل اویو در منطقه القنیطره انجام گرفت تنش ها در مرز میان لبنان و اسرائیل به اوج خود رسیده است . فوران خشونت و درگیری در این مرز می تواند آثار و تبعات سنگینی را بر تل آویو متحمل نماید . انفجاری مشکوک در تاریخ 25 ژانویه در مرز سرزمین های اشغالی موجب واکنش های سریع از سوی ارتش اسرائیل و همچنین نیروهای مقاومت حزب الله در این منطقه گردید .
پس از این انفجار و پیش از تعیین و شناسایی عامل آن ، اسرائیل به حزب الله هشدار داد که آسیبی به تاسیسات آنها در خارج از سرزمین های اشغالی _ در مرزهای مشترک با لبنان _ وارد نکند . تل آویو مدعی شد تونل های مخفی حزب الله در این مناطق بوده و عامل انفجار نیز می تواند فعالان مقاومت در همین تونل های باشند . تل آویو پس از اجرای حملات هوایی خود در بلندی های جولان که منجر به کشته شدن ده نیروی مقاومت به همراه یک افسر ارشد نظامی ایران شد ، هشدارهایی برای عملیات انتقام گیرانه دریافت نمود .

به اذعان منابع نظامی ” دبکا فایل ” ارتش اسرائیل همواره درباره حمله ای نظیر آنچه 5 سال پیش حزب الله علیه آن انجام داده بود ، هراس داشته است . از آن زمان تک تیراندازهای حزب الله با استقرار در اماکن مخفی افسران ارشد و سربازان اسرائیلی را مورد هدف قرار می دهند . تعداد زیادی از افسران اسرائیلی به همین روش به شدت زخمی شده و مدتها از حضوردر پست نظامی خود عاجز بوده اند .

ممکن است این نوع عملیات تا حدودی احساس انتقامی را که حزب الله بدلیل بمباران منطقه قنیطره و شهادت نیروهای خود بدست آورده و وعده آن را به اسرائیل داده تخلیه کند اما به گفته سید حسن نصرالله ، دبیرکل این گروه نظامی نمی توان زمان و مکان پاسخ حزب الله را پیش بینی نمود . به گفته وی ، این حق قانونی مقاومت است که زمان و مکان انتقام گیری خود را خودش تعیین کند .

در ادامه این گزارش آمده است : در نهایت این منطقه شبعا بود که برای اجرای عملیات نظامی و انتقام گیرانه حزب الله علیه صهیونیست ها انتخاب شد . کمین نیروهای حزب الله بر سر یکی از بزرگترین کاروان های اسرائیلی موجب انهدام 9 خودروی نظامی و کشته شدن حدود 17  تن از اعضای ارتش اسرائیل گردید . همچنین برخی منابع خبری از شلیک سه موشک از خاک لبنان به داخل سرزمین های اشغالی خبر دادند .

حزب الله بلافاصله بیانیه صادر کرد و مسئولیت حمله به ارتش اسرائیل در مزارع شبعا را بر عهده گرفت . همچنین یک سرباز صهیونیست نیز توسط نیروهای مقاومت به اسارت گرفته شد که می تواند آثار مطلوبی برای حزب الله در پی داشته باشد . چرا که تل آویو برای بازگشت افسران اسیر شده خود حاضر به پذیرش عقب نشینی های زیادی است .

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات