امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۱/۱۴
کد خبر : 17105
چاپ خبر :

یارانه این افراد از سال آینده قطع می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،رجب رحمانی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص جلسه امروز (سه‌شنبه) کمیسیون تلفیق با رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور اظهار داشت: بعد از جلسات و ارائه طرح های فراوان برای ادامه هدفمندی یارانه ها سرانجام امروز با همفکری و موافقت نمایندگان دولت از جمله آقای نوبخت پیشنهاد کمیسیون بودجه مطرح و با تغییراتی تصویب شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد کمیسیون بودجه همان پیشنهاد دولت برای هدفمندی یارانه‌ها به همراه تغییراتی بود، افزود: در لایحه دولت، سهم هدفمندی یارانه‌ها ۴۲ هزار میلیارد تومان اعلام شده بود که در جلسه امروز کمیسیون این رقم با ۵ هزار میلیارد تومان کاهش به ۳۷ هزار میلیارد تومان رسید.

این عضو کمیسیون تلفیق ادامه داد: یکی از پیشنهاداتی که به تصویب کمیسیون تلفیق رسید و اتفاقاً رئیس سازمان مدیریت هم با آن موافق بود، حذف یارانه خانوارهایی بود که درآمد سالانه آنها ۳۰ میلیون تومان (ماهانه ۲.۵ میلیون تومان) باشد.

وی در خصوص روشهای در نظر گرفته شده برای شناسایی افراد با درآمد بالای ۲.۵ میلیون تومان گفت: شناسایی پیچیده نیست. دولت ۳۶ گزینه برای شناسایی دهک‌های درآمدی آماده کرده است که در ساده‌ترین روشها می‌تواند از مالیات و فیش حقوقی این گروه را شناسایی کند.

رحمانی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات مورد بحث استفاده از منابع حاصل از حذف یارانه مشمولان طرح مذکور در هر استان برای اشتغالزایی و تولید بود، تصریح کرد: همچنین مصوب شد که ۱۲۰۰ میلیارد تومان یارانه تسهیلات مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر و بافت‌های فرسوده و … اختصاص یابد.

وی افزود: یکی از پیشنهادت این بود که افرادی که در سال آینده مشمول دریافت یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی نیستند از یارانه سود تسهیلات مسکن بهره‌مند شوند. علاوه بر آن برای کمک به تولید نیز ۵ هزار میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات