امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۱/۱۱
کد خبر : 16786
چاپ خبر :
پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان

عملکرد سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری گلپایگان در زمان تصدی مهندس محمدحسن عموهاشمی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ در روز بیست و ششم آذرماه 93 که روز حمل و نقل و رانندگان نام گذاری شده است، در شهر گلپایگان برای اولین بار و با ابتکاری جدید، یکی از شرکت های تحت نظارت سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری به نام شرکت حمل و نقل وانت بار و پیک موتوری یگانه رسان گلپا با مدیریت آقای روح ا… اسدی با همکاری مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی، اقدام به برگزاری مراسم جشن و دعوت خواهی از شرکت های حمل و نقل، رانندگان بار و مسافر با مسئولین محترم شهر و شهرستان بمناسبت این روز کرده و تعدادی از رانندگان زحمتکش و پرتلاش شهر از طریق سازمان حمل و نقل همگانی و این شرکت با دریافت لوح و هدیه مورد تقدیر قرار گرفته و از آنها تجلیل بعمل آمد.

مراسم در کتابخانه آیت ا… محمدی گلپایگانی برگزار گردیده و بدلیل تلاقی این مراسم با مراسم های دیگری در شهرستان، مسئولین کمی در آن حضور داشتند. در این مراسم آقای مهندس محمدحسن عموهاشمی مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی به ایراد سخن پرداخت و از پانزده نفر مدیر شرکت حمل و نقل و راننده تلاشگر مرد و زن از جمله مدیریت شرکت حمل و نقل وانت بار و پیک موتوری یگانه رسان گلپا به نام آقای روح ا… اسدی، مدیر تاکسی تلفنی سایان گلپا آقای احسان شومالی، مدیر تاکسی تلفنی مهرماه گلپا آقای علی محمد امینی، مدیر تاکسی تلفنی بانوان ساغر سرکار خانم ام البنین یاوری، مدیر مرکز معاینه فنی آقای علی اکبر محسنی، راننده سرویس مدارس سرکار خانم فرشته ثابتی، راننده مینی بوس شهری آقای جواد خوب بخت، دو راننده تاکسی بی سیم 133 به نام آقایان متانت و زینلی، راننده وانت بار آقای عربیه، دو راننده تاکسی تلفنی آقایان عادلی و ذوالفقاری، راننده تاکسی خط کاظم آباد آقای حاج عابدی، دو نفر راننده تاکسی گردشی و یکی از پرسنل خدوم و زحمتکش سازمان آقای حمیدرضا حبیبی با لوح تقدیر و کارت هدیه سپاسگذاری نمود.
عموهاشمی در این مراسم ضمن تشکر از رانندگان زحمتکش ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر درون شهری، به دلیل پایان ماموریت یکساله اش در شهرداری گلپایگان از آنان خداحافظی نموده و به بیان عملکرد یکساله خود در سازمان حمل و نقل شهرداری پرداخت؛ و از سرپرست سازمان خواست برخی کارهای نیمه تمام وی را به پایان رساند.
مشروح فعالیت های یکساله مهندس عموهاشمی در سازمان حمل و نقل شهرداری:
1.رنگ آمیزی کلیه دربها، دیوارهای داخلی و خارجی ترمینال مسافربری واقع در بلوار آیت ا… محمدی، رنگ آمیزی اتاق نگهبانی و نمازخانه، نصب پرده و جداسازی نمازخانه خواهران و برادران، ایزوگام سقف اتاق نگهبانی و نمازخانه، ترمیم سقف نمازخانه، اصلاح و ترمیم سیستم روشنایی محوطه ترمینال، بازسازی جداول سکو و لکه گیری آسفالت کف محوطه، نصب گلدانهای گل، نصب آیینه و تعویض شیرآلات سرویس های بهداشتی، خریداری بخاری دیواری و مهر و کتاب قرآن و ادعیه جهت نمازخانه، خریداری و نصب پرده جهت اتاق نگهبانی، انعقاد قرارداد با بانک پارسیان جهت نصب و راه اندازی دستگاه خودپرداز که نیاز به پیگیری سرپرست محترم سازمان دارد.
خریداری یک دستگاه راه بند و انجام فونداسیون جهت بازگشایی درب دیگر ترمینال به نحوی که همانند کلیه ترمینال های دنیا و ایران، درب ورودی و خروجی از یکدیگر مجزا باشد و برای اینکه مشکلات قبلی تکرار نشود، جهت رعایت حال همسایگان محترم ترمینال، مسیر ورود و خروج تغییر یابد که نصب دستگاه، پیگیری سرپرست محترم را می طلبد.
با توجه به اینکه ترمینال موجود در شأن این مردم و شهر گلپایگان نیست و در سالهای گذشته نیز هزینه های زیادی از بیت المال صرف ساخت ساختمان هایی جهت ترمینال گردیده از جمله ساختمان بعد ازمیدان معلم که به دانشکده فنی و مهندسی تبدیل گردیده و یا ساختمان نیمه تمام بعد از پارک جنگلی که ارائه عملیات آن متوقف گردیده است، می طلبد که به دور از هرگونه برخوردهای سلیقه ای و جناحی و با در نظر گرفتن آینده شهر راه های مواسلاتی، جهت وزش بادها، محیط زیست، امنیت، فاصله تا مرکز شهر، وسایل حمل و نقل عمومی، گسترش جمعیت، مراکز دانشگاهی و مطالعات لازم در خصوص مکانیابی مناسب صورت پذیرفته و پایانه ای مناسب و در خور شأن مردم و قدمت شهرستان احداث گردد.
2- سامان بخشیدن به خودروهای سرویس دانش آموزی با همکاری راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش و جلوگیری از فعالیت شرکت راهیان دانش دراین خصوص و برگرداندن چک و سفته های تعداد زیادی از رانندگان و تسویه حساب با آنان توسط شرکت مذکور.
3- برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت با همکاری پلیس محترم راهور برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر دورن شهری به تعداد چهار دوره 60 نفری.
4- برای اولین بار برگزاری مراسم های مختلف برای رانندگان به تعداد 5 مراسم در سازمان و کتابخانه آیت ا… محمدی و تجلیل از تعداد 50 نفر راننده تلاشگر و همچنین مدیر شرکت حمل و نقل، با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه.
5- ایجاد بانک اطلاعاتی جهت رانندگان و راه اندازی سامانه پیامکی سازمان حمل و نقل همگانی با جمع آوری شماره تلفن های همراه .
6- طراحی آرم و سربرگ سازمان حمل و نقل همگانی.
7- مطالعه، جانمایی، طراحی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر، اماکن و … با همکاری آقای مهندس مصطفایی.

عمو هاشمی-سازمان حمل و نقل (2)

8- پیشنهاد اصلاح هندسی در برخی معابر و حذف برخی از دوربرگردان ها و احداث جزیره و … و ادامه فعالیت توسط آقای مصطفایی.
9- رنگ آمیزی سرعت گیرها در دو مرحله یکی در اسفند ماه سال گذشته با همکاری شبانه روزی آقایان قرنی، داودوندی، مصطفایی و عمو هاشمی و جاوید و همچنین شهریور ماه سال جاری.
10- خط کشی گذرگاه های عابر پیاده در دو مرحله یکی در اسفند ماه سال گذشته با همکاری شبانه روزی آقایان قرنی، داودوندی، مصطفایی و عموهاشمی و جاوید و همچنین شهریورماه امسال.
11- خط کشی کلیه معابر سطح شهر بجز محله رکابدار و حسن حافظ (بدلیل روکش نامناسب آسفالت) در شهریور ماه سال جاری توسط واحد مهندسی ترافیک.
12- پیشنهاد تغییر چراغ های راهنمایی و رانندگی از معمولی به LED با توجه به مصرف انرژی و مقرون به صرفه بودن و اجرا توسط واحد مهندسی ترافیک.
13- تدبیر در خصوص خطوط مینی بوس رانی که راندمان بالایی نداشته و اضافه نمودن دو دستگاه مینی بوس در مسیر شهرک الوند و مساکن مهر و …، پنج دستگاه
14- لحاظ نمودن 20 درصد افزایش کرایه به مینی بوس ها و تاکسی ها برای اولین بار در ساعات پایانی شب و روزهای برفی بدلیل بهره مندی و رضایت حداکثری مردم و رانندگان و وجود خودروهای عمومی در این زمان ها در سطح شهر.
15- کیلومتری نمودن مسیر و اخذ کرایه برای تاکسی های تلفنی و تاکسی بی سیم(133) برای اولین بار جهت برقراری عدالت برای مسافر وراننده
16- طراحی، چاپ و پخش تراکت و بروشور نرخ کرایه ها به تعداد ده هزار نسخه در بین شهروندان جهت اطلاع رسانی دقیق به مردم
17- ثبت نام متقاضیان آموزش و امتحان پایه یکم اتوبوس و کمپرسی و تجدید نظر در نرخ های آموزش و تعلیم و یکسان سازی با سایر نقاط کشور با توجه به هزینه های تمام شده با تصویب هیئت مدیره محترم سازمان و بهره مندی بیشتر انجمن حمایت از زندانیان با توجه به اقدام به عمل امده جهت کمک به خانواده ها.
18- سامان بخشیدن حمل و نقل بار و وانت بارهای سطح معابر توسط شرکت یگانه رسان گلپا و تحت نظارت سازمان حمل و نقل همگانی که در اینجا از زحمات مدیر محترم شرکت آقای اسدی تشکر نموده و از سرپرست محترم سازمان و ریاست محترم اداره مخابرات شهرستان درخواست می نمایم در خصوص اختصاص یک شماره تلفن رند سه یا چهار رقمی جهت سهولت دسترسی مردم عزیز به سامانه حمل و نقل بار، با شرکت مذکور همکاری لازم را داشته باشند.
19- نظارت مستمر بر فعالیت مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و الزام ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر به داشتن برگ معاینه فنی.
20- راه اندازی گشت، نظارت و بازرسی از ناوگان و شرکت های حمل و نقل مسافر در طول این مدت که جهت رضایتمندی حداکثری مردم و نظارت مستمر تر و شبانه روزی، مکاتباتی در خصوص در اختیار گذاردن خودرو، راننده و بازرس در ساعات پایانی شب جهت سرکشی از ترمینال مسافربری، مسافربری های شخصی، تاکسی های تلفنی، مرکز بی سیم با شهردار محترم صورت پذیرفته که سرپرست محترم می بایست پیگیر باشند.
21- تکمیل و بروزرسانی پرونده های رانندگان محترم ناوگان و الزام ارائه مدارک مورد نیاز از جمله آزمایش عدم اعتیاد، برگ سوء پیشینه، معاینه فنی، بیمه نامه شخص ثالث به همراه الحاقیه، تعهدنامه کمیته انظباتی، کارت ملی، شناسنامه و … .

عمو هاشمی-سازمان حمل و نقل (1)

22- با توجه به اینکه سرانه هر یکصد نفر، یکدستگاه تاکسی می باشد و این سرانه در شهر گلپایگان به ازای هر 270 نفر یک دستگاه تاکسی می باشد و سالهاست که بدلیل نامعلوم و واهی سقف اضافه شدن تاکسی به شهر گلپایگان بسته شده است و به همین دلیل قیمت تاکسی در این شهر گرانتر از سایر شهرهای ایران است؛ به نحوی که یک پیکان تاکسی مدل 83 در فروردین ماه امسال مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال معامله گردیده است. با موافقت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم و با توجه به درخواست های مکرر شهروندان بویژه مناطق شهرک الوند، مساکن مهر و … ، سهمیه اختصاصی به شهر گلپایگان در سال 93 به تعداد هفده دستگاه سمند پایه گاز سوز EF7 توسط سازمان حمل و نقل همگانی جذب گردیده که انشاا… با پیگیری سرپرست محترم به واجدین شرایط واگذار خواهد شد.
23- توسط اتحادیه سازمان های حمل و نقل حمگانی کشور برای اولین بار نامه هایی در خصوص معرفی رانندگانی که جانباز، ایثارگر، خانواده شهید و آزاده بوده خود و یا خانواده شان حافظ و قاری قرآن کریم میباشند، و فرزندانشان در رشته های کنکور سراسری دانشگاه ها پذیرفته شده اند به سازمان ارسال کرده که سازمان نیز فرمهایی را تهیه و در اختیار عزیزان قرار داد و اسامی عزیزان پس از پردازش فرم های تحویلی و برگشت شده به سازمان، در شهریور و مهرماه امسال به اتحادیه ارسال گردیده که به زودی توسط اتحادیه مراسم های محتلفی برگزار گردیده و ازعزیزان راننده و خانواده محترم آنان دعوت خواهی و تجلیل به عمل خواهد آمد که انشاا… سرپرست محترم جناب مهندس نوری می بایست پیگیری لازم را بعمل آورند.
24- برای اولین بار به صورت رسمی و با حضور بیش از دویست نفر از رانندگان انواع تاکسی، انتخابات تعیین یک نفر تاکسی ران یا تاکسی دار جهت عضویت در کمیته انظباتی رسیدگی به تخلفات تاکسیداران و تاکسیرانان طی ماده 15 برگزار گردید. این کمیته سه نفره با توجه به شکایات دریافت شده با دعوت نماینده شهرداری و با ریاست عضو محترم شورا در محلی که شهرداری معین می نماید تشکیل می گردد و احکام صادر شده نیز قطعی و لازم الاجرا می باشد.
موارد تخلف طی جداولی مشخص می باشد و اعضا نمی توانند به دلخواه چیزی را از آن حذف و یا چیزی اضافه نمایند.
اعضای کمیته به هیچ وجه نمی توانند در کوچه و خیابان جلوی رانندگان را گرفته و به عنوان عضو کمیته انظباتی به فردی تذکر دهند مگر اینکه بازرس سازمان حمل و نقل همگانی باشند.
اعضا فقط در کمیته مذکور به شکایات واصله رسیدگی می نمایند و پس از دعوت از راننده مورد نظر و استماع سخنان و دلایل او تصمیم گیری می نمایند. لازم بذکر اینکه عدم پرداخت حق عضویت و ماهیانه شرکت تعاونی تاکسیرانی جزء بندهای تخلف کمیته انظباتی محسوب نمی شود و در صورت بهره مندی از امکانات رفاهی شرکت مذکور، پرداخت آن بلامانع است.(در پاسخ به سوالات اکثر رانندگان عزیز تاکسی که به سازمان مراجعه می کنند.)
25- در خصوص مرکز تاکسی بی سیم و مشکلات بوجود آمده و اعتراض رانندگان مرکز می بایست به نکاتی اشاره کرد که: انتخاب محل فعلی مرکز(بالاتر از پارک جنگلی) در زمان قبل از حضور اینجانب در شهرداری گلپایگان تصمیم گیری شده و اگر امکانات رفاهی برای اپراتورها و رانندگان در نظر گرفته شود و یک واحد آنش نشانی و اورژانس نیز با توجه به حضور اکثر مراکز صنعتی در آن ناحیه و منطقه شهر در محل مذکور استقرار یابد محل مناسبی می تواند باشد، در غیر اینصورت نیاز به جابجایی دارد.
با عنایت به اینکه در بحث حمل و نقل دولت محترم نیز یارانه و سوبسید پرداخت می کند، شهرداری هم برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و سیاست ترویج و استفاده از حمل و نقل عمومی بجای خودروهای شخصی و تک سرنشین می بایست از واحدهایی همچون شهرسازی کسب درآمد کرده و در بحث حمل و نقل به فکر درآمدزایی نباشد و اگر این مورد را در خصوص بهره بردار تاکسی بی سیم به کار ببریم، بهره بردار محترم نیازی به اینکه ماهیانه مبلغی را به شهرداری بپردازد نبوده و می تواند با ثابت نگه داشتن آبونمان و دریافتی ماهیانه از رانندگان، اپراتورهای خود را افزایش داده و بر راندمان کاری آنها بیفزاید.
با توجه به اینکه بهره بردار فعلی شبکه تاکسی بی سیم (شرکت کالسکه طلایی) در حال استفاده از امکانات و بی سیم متعلق به شهرداری می باشد می بایست علاوه بر داشتن پروانه بهره برداری معتبر از سوی سازمان حمل و نقل همگانی، دارای قرارداد یکساله بهره برداری با شهرداری و سازمان باشد و طبق مفاد قرارداد عمل نماید. اگر تخلف شرکت در خصوص ضوابط موجود پروانه بهره برداری همانند سایر شرکت های حمل و نقل و تاکسی تلفنی ها بود، به کمیته انضباطی ارجاع گردد و اگر در خصوص مفاد قرارداد و نقض بندی از بندهای قرارداد وجود داشت، تکلیف در همان قرارداد مشخص گردیده است.
در ضمن کمیته انظباتی مربوط به شرکتهای حمل و نقل مسافر، سرویس مدارس و بار با کمیته انظباتی مربوط به رسیدگی تخلفات تاکسیرانان و تاکسیداران متفاوت بوده و می بایست نماینده ای از سوی شرکت های حمل و نقل موجود انتخاب گردد.

مصاحبه عمو هاشمی- بیان (3)

26- برای اولین بار با توجه به مصوبه شورای حمل و نقل و سوخت شهرستان مبنی بر معرفی افرادی که از سوخت خودروهای عمومی استفاده می کنند اما فعالیتی در این زمینه ندارند به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در خصوص ابطال و مسدود نمودن کارت سوخت، تعدادی خودروی آژانس و تاکسی طی نامه های جداگانه معرفی گردیدند.
27- در خصوص معرفی افراد شاغل، بازنشسته و مستمری بگیر که مالک تاکسی نیز می باشند نامه ای به شماره 6/164 مورخ 19/4/93 برای تعیین تکلیف به شورای محترم اسلامی شهر و رونوشت به فرمانداری محترم ارسال گردیده است که سرپرست محترم پیگیر آن باشند.
28- طی مکاتبات فراوان با فرماندهان پلیس راه های کشور، از صدور برگ مرخصی خروج تاکسی که به صورت جعل عنوان و یا سفید امضاء تهیه می گردید جلوگیری بعمل آمد و رانندگان عزیز در صورت نیاز به برگ خروج و مرخصی می توانند با در دست داشتن مدارک لازم به سازمان حمل و نقل همگانی مراجعه نمایند تا در کمترین زمان ممکن، برگه مربوطه صادر گردد.
29- ایمن سازی معابر با نصب گاردریل،چراغ های راهنمایی و رانندگی چشمک زن.
30- مطالعه نصب دستگاه های پارکومتر مکانیزه در معابر شهر جهت کنترل و برقراری عدالت در پارک حاشیه ای
31- مطالعه حذف سرعتگیر و نصب دوربینهای سرعت سنج
32- خریداری، جانمایی و نصب انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی در معابر سطح شهر بویژه اطراف بازار روز، کوچه سقاخانه و بلوار ملت و بلوار کوچری و خیابان شهید خرازی و … .
33- ساماندهی تابلوهای راهنمایی و رانندگی سطح شهر با همکاری امور فنی و عمرانی شهرداری و پلیس راهور
34- مکاتبه و درخواست تجهیز ترمینال مسافربری به سیستم نظارت تصویری و نصب دوربین های مداربسته که پیگیری سرپرست محترم را می طلبد.
35- خرید و جا نمایی تابلوهای ایتسگاهی تاکسی بی سیم (133) که جهت نصب نیاز به پیگیری سرپرست محترم می باشد.
36- توزیع کلاه ایمنی به صورت رایگان در بین موتور سواران واجد شرایط با همکاری آقای جاوید به مناسبت روز طبیعت و دهه ایمنی راه ها (14 الی 25 آبانماه سال جاری) به تعداد پنجاه عدد.

مصاحبه عمو هاشمی -بیان
37- بازگردانی سهمیه تعدادی کارت سوخت ابطالی آژانس های تحت مدیریت شهرداری با همکاری اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور که می بایست به سازمان حمل و نقل مراجعه نمایند.
38- مکاتبه و پیگیری اخذ پروانه بهره برداری از شهرداری توسط شرکت های حمل و نقل درون شهری که فاقد پروانه بهره برداری معتبر هستند جهت انجام امور بیمه رانندگان و کارت سوخت.
39- درخواست پاداش برای مامورین محترم راهنمایی و رانندگی که در اجرای مقررات و نظم بخشی، همکاری نزدیکی با سازمان حمل و نقل همگانی داشته اند (آقایان موسوی و شهید مهدوی).
40- برگزاری کمیته های فرعی حمل و نقل و ترافیک در راستای کارگروه ترافیک شهرستان.
41- کمک مالی جهت سرویس رفت و آمد تعدادی از کودکان استثنایی دبستان امید شهرستان
42- ثبت نام تاکسی های فرسوده (تعداد 28 دستگاه) در سایت جهت تبدیل به احسن نمودن خودرو و معرفی آنان به بانک عامل که با پیگیری سرپرست محترم جناب مهندس نوری انجام خواهد شد.
43- مصاحبه با اصحاب رسانه و ارائه مطالب جهت چاپ در جراید و نشریات محلی در خصوص نرخهای جدید حمل و نقل، لزوم انجام معاینه فنی، سرویس مدارس، عدم استفاده دخانیات در خودروهای عمومی و … .
44- ثبت نام رانندگان جدید در سایت جهت اختصاص سهمیه سوخت آژانس با معرفی مدیران آژانس.
45- ارائه سرویس رایگان توسط مینی بوس های شهری به شرکت کنندگان در مراسم دعای ندبه و یادواره شهدای شهرستان
46- انجام بیمه شخص ثالث با تخفیف ویژه توسط بیمه میهن برای کلیه خودروهای حمل و نقل عمومی درون شهری که متقاضیان می توانند به سازمان حمل و نقل همگانی مراجعه نمایند.
47- پارک آموزش ترافیک کودکان و نوجوانان به مساحتی حدود 3000 متر مربع توسط شهرداری واقع در خیابان بهار(پشت ساختمان اصلی شهرداری) و دارای پتانسیل های فراوان، آماده آموزش کودکان و نوجوانان می باشد.
با توجه به اینکه فرهنگ هر جامعه را با رانندگی در آن توسط افراد می سنجند، آموزش ترافیک را از خردسالی در وجود کودکان خود نهادینه کنیم.

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. مدیریت شرکت وانت بار یگانه رسان گلپا گفت:

    اززحمات ریاست سابق سازمان حمل ونقل همگانی شهرداری گلپایگان جناب آقای مهندس عموهاشمی که خالصانه وبی ریا برای ای شهر زحمات زیادی کشیدن کمال تشکر وسپاس گذاری را داریم (گفته جمعی از رانندگان حوضه حمل بارومسافر شهرستان گلپایگان)

دیدگاه شما

تبلیغات