امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۱/۱۱
کد خبر : 16781
چاپ خبر :
مصحبه اختصاصی بیان با دبیر هیئت ورزشی جانبازان و معلولین شهرستان گلپایگان

توقف شش رشته ورزشی هیئت ورزشی جانبازان و معلولین شهرستان گلپایگان !

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ پیرو مطالب مطرح شده از سوی آقای امیر رشیدی رییس هیئت ورزشی جانبازان و معلولین شهرستان گلپایگان در شماره قبل مبنی برمناسب نبودن وضعیت ورزش جانبازان و معلولین شهرستان، نادر قیداری دبیر هیئت ورزشی جانبازان و معلولین شهرستان گلپایگان در گفتگو اختصاصی با نشریه بیان گفت: لازم دانستم مطالبی را جهت روشن تر شدن مسئله مطرح کنم.

قیداری بیان کرد : رئیس اداره ورزش و جوانان گلپایگان در بدو ورود به شهرستان بدون اینکه هیئت را بشناسد و صحبتی داشته باشد و ظاهراً با گزارشی که به ایشان داده بودند نسبت به اینکه هیئت ، وقت های رایگان در سالن 17 شهریور دارد موضع گیری کرد؛ اما در همان سالن اتاق مستقلی به هیئت ورزشی جانبازان و معلولین اختصاص داد که این اقدام تاثیر بسزایی در فرآیند رو به رشد ورزش این عزیزان داشت.
دبیر هیئت ورزشی جانبازان و معلولین گفت: متاسفانه پس ازمدتی، تحت عنوان ساماندهی ساعات استفاده از سالن های ورزشی در اداره ورزش و جوانان، وقت های سالن این هیئت را تغییر داده و یا حذف کردند. در نتیجه به تدریج فعالیت های هیئت که در شش رشته ورزشی بود عملاً متوقف شد گرچه تا آن زمان با کمترین امکانات و در کمترین زمان ممکن عزیزان جانباز و معلول توانستند به مقام های استانی و حتی کشوری دست یابند و این در شرایطی بود که برخی تیم ها تمریناتشان دربدترین ساعات و در واقع ساعات بدون استفاده و در سخت ترین شرایط انجام می شد.
وی با اشاره به اینکه بحث هیئت ورزشی جانبازان و معلولین شهرستان با اداره ورزش و جوانان بحث شخصی نیست افزود: اولاً تمام کادر فنی هیئت بدون چشم داشت مادی و رایگان فعالیت می کردند و حتی عمده هزینه ها را شخصاً پرداخت می کردند و بدنبال منافع نبودند. دوماً طبق مصوبه 4946/4/2051 مورخ 30/6/91 فرمانداری محترم جهت توانمندسازی عزیزان جانباز و معلول می بایست اداره ورزش و جوانان در اوقات مشخص و رایگان در سالن 17 شهریور و استخر شاهد گلپایگان تایمی را در اختیار این هیئت قرار می داد که متاسفانه همچون برنامه سالن 17 شهریور امکان استفاده رایگان اعضا هیئت از استخر نیز توسط اداره عملاً متوقف شد و بهتر می دانید که استخر آب درمانی چه اثر مثبت و نشاط بخشی در روحیه این عزیزان داشت.
قیداری گفت: هیئت ورزشی جانبازان و معلولین شهرستان در مدت زمان فعالیت خود تحقیقات و مطالعات مکتوبی در زمینه های ورزشی جانبازان و معلولین انجام داده است ، منجمله انجام طرح نیازسنجی جامعه ورزشی جانبازان و معلولین شهرستان گلپایگان با همکاری کلیه ادارت شهرستان، تدوین جزوه آب درمانی، تهیه لوح های فشرده آموزشی در رشته والیبال نشسته، بوچیا، کلاس بندی پزشکی- ورزشی معلولین و گردآوری کتب آموزشی در تمامی رشته های فعال ورزشی جانبازان و معلولین با همکاری فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین کشور
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات این هیئت پیگیری و راه اندازی و تجهیز سالن تیراندازی با تفنگ بادی و تیراندازی با کمان در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران بود.
وی در خصوص راه اندازی سالن تیراندازی اظهار داشت: ابتدا کارشناس اداره ورزش و جوانان استان باید از محل بازدید نماید و سالن را از نظر امکانات و استاندارد وسایل ایمنی تایید نماید و پس از اخذ مجوّز، بحث بیمه سالن نیز انجام گیرد و با توجه به وجود مربی (که دارای کارت مربیگری تیراندازی باشد) در سطح شهرستان، سالن به صورت رسمی و قانونی می تواند شروع به فعالیت نماید.
قابل ذکر است که برای راه اندازی آموزش اولیه، جانباز گرامی و صاحب مقام کشوری در رشته ی تیر اندازی آقای مهدی رفیعی فعالیت داشت. همچنین خیر عزیز آقای ذوالفقاری سالن را تجهیز کرد و بخشی از زحمت آموزش عزیزان جانباز را بعهده داشت.
دبیر هیئت ورزشی جانبازان و معلولین در خاتمه افزود : حدود یک سال است که بدلیل مشکلات مطرح شده و البته کم تحرکی خود عزیزان معلول و جانباز، فعالیت این هیئت متوقف شده است و مدتها از تمامی مسئولین شهرستان درخواست رسیدگی داشته وداریم که استعدادهای زیادی در شهرستان هست که باید مورد توجه قرار گیرد و با در اختیار قرار دادن امکانات و توجه لازم، قطعاً خروجی مناسبی را از این قشر همچون گذشته در سطح ورزشی خواهیم داشت.

 

مصاحبه: مهری طالاری

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. با عرض سلام و خدا قوت
    از پیگیری شما همراهان صدیق و دلسوز بسیار متشکرم زبان قاصر و قلم عاجز از بیان احساس کلیه ورزشکاران جانباز و معلول نسبت به شماست.
    خدا قوت و به امید روزنه ای از امید

  2. ضمن حمایت قاطع ازاقدامات مسیولانه جناب قیداری توجه مسیولین ورزشی شهر واستان را به هیت معطوف میدارم/به امید حمایت بیشتر/تشکر(ضمن اینکه هیت پتانسیل بیشتری جهت راه اندازی رشته های دیگه داره)

دیدگاه شما

تبلیغات