امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۱/۰۳
کد خبر : 16262
چاپ خبر :
رییس دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان

سه ترم شدن تحصیلات در دانشگاه آزاد اسلامی طبق مصوبه وزارت علوم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، دکتر حمید رضا خدایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت : دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گلپایگان درمقاطع کاردانی و کارشناسی با بیش از 620 نفر دانشجو ، در سه رشته ،مهندسی کشاورزی، مکانیک و علوم انسانی و درمقطع کارشناسی ارشد با بیش از 130 نفر دانشجو در سه رشته سازه ، علوم دامی و فن آوری مواد غذایی که از تیرماه سال 93 به رشته های تحصیلی این دانشگاه اضافه گردید در حال فعالیت می باشد.

دکتر خدایی افزود: مهمترین اتفاق آموزشی برای دانشگاه آزاد در سال جاری ،سه ترم شدن تحصیلات در دانشگاه طبق مصوبه وزارت علوم بود که  طبق این مصوبه ، دانشجویان  نسبت به گرفتن واحد درسی در ترم تابستانی ملزم می باشند. بطوریکه پس از اتمام امتحانات پایان ترم در خرداد ماه، ترم تابستان از ابتدای تیرماه شروع خواهد شدو دانشجویان طبق ضوابط ومقرارت می بایست اقدام به انتخاب حداکثر12 واحد درسی نمایند.

وی بیان داشت: طبق این مصوبه، جهت ایجاد رشته های تحصیلات تکمیلی در رشته های جدید می بایست سه استاد یار در رشته مربوطه به اضافه یک دانشیار در همان رشته در دانشگاه به تدریس و پرورش دانشجویان مشغول باشند  که در حال حاضر امکان جذب سه استاد یار برای دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان فراهم نگردیده است و ماتنها در سه رشته ،در مقاطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می نماییم.

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان ادامه داد: دانشگاه آزاد در حوزه پژوهش وفن آوری بسیار موفق عمل کرده است و در این زمینه در سطح منطقه پیشتاز می باشد. و تا کنون 3 کتاب توسط هیئت علمی دانشگاه در زمینه های برق، کشاورزی ومکانیک تالیف گردیده است واز سال 92تا کنون 12 مقاله از اساتید دانشگاه در مقالات معتبر پژوهشی چاپ گردیده است و  بالغ بر 17 مورد شرکت در همایشات داخل و خارج از کشوربه همراه ارائه مطالب توسط هیئت علمی دانشگاه صورت گرفته است که نشان دهنده پژوهش محور بودن دانشگاه می باشد .

وی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان دارای یکی از مجهزترین آزمایشگاه های تحقیقاتی می باشد که در زمینه ها ی آزمایشات زیستی در حوزه های دام،طیور وانسان فعالیت می کند و مجهز به پیشرفته ترین دستگاهای مربوطه در این زمینه است وتا کنون بالغ بر 100میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز آن هزینه شده است واز جمله ویژگیهای آزمایشگاه زیستی دانشگاه ،توانایی پوشش دهی آزمایشات درمنطقه می باشد.

وی بیان داشت: از دیگر آزمایشگاههای دانشگاه آزاد اسلامی ،آزمایشگاه بتون می باشند که در حال اخذ استاندارهای لازم از سوی اداره کل استاندارد اصفهان است .

وی تصریح کرد: این آزمایشگاه به مرحله درآمد زایی رسیده و تاکنون مبالغی طی قرار دادها به حساب دانشگاه آزاد واریز گردیده است.

عضو هیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در رابطه با ارتقاء سطح پژوهشی دانشجویان،باشگاه پژوهشگران جوان در دانشگاه ایجاد شده است و دانشجویانی که ایده های نو و اختراعاتی داشته باشند را  تحت حمایت قرار خواهد داد. وی ثبت اختراع گیریکس را توسط یکی از دانشجویان این مرکز نشان دهنده پویایی و پژوهش دانست.

دکترخدایی از وجود انجمن های علمی دانشجویی در زمینه های عمران،حسابداری،و کشاورزی و مکانیک در دانشگاه خبر داد وگفت: یکی دیگر از شاخصه های پژوهش محور بودن دانشگاه آزاد اسلامی ساخت دستگاه برش فرز توسط یکی از اعضای هیئت علمی دانست که تحت عنوان یک طرح پژوهشی ارائه گردید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه بیان کرد :  این دانشگاه در بخش عمرانی نیز فعالیت داشته و امیدواریم سالن غذاخوری این دانشگاه در 22بهمن امسال به بهره برداری برسد و درخصوص ساخت و تکمیل مسجد دانشگاه متاسفانه تاکنون پیشرفت فیزیکی صورت نگرفته است ودر این زمینه بخاطر کمبود اعتبار  نیاز مند کمک خیرین می باشیم.

IMG_0014

IMG_0016

IMG_9958

IMG_9962

IMG_9964

IMG_9965

IMG_9967

IMG_9970

IMG_9974

IMG_9977

IMG_9978

IMG_9983

IMG_9988

IMG_9990

IMG_9994

IMG_9997

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات