امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۱/۰۳
کد خبر : 16282
چاپ خبر :
امام جمعه شهرستان گلپایگان

اهانت به پیامبر سبب افزایش قرآن کریم در کشورهای اروپایی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،حجت الاسلام محمد رضا اسماعیلی امام جمعه گلپایگان در خطبه های نماز جمعه این هفته،که در مصلای شهرستان گلپایگان برگزار گردید،اظهار داشت :مسئله تشکیل خانواده و تشویق جوانان به این امر مهم یکی از مواردی که اسلام بر آن تاکید فراوان داشته است.

وی ادامه داد : در این زمینه جوانان را باید آگاه نمود و مزایا و فواید تشکیل خانواده را از منظر دین و اسلام برای آنان بیان داشت و زمینه را برای ازدواج آنان فراهم نمود و در این راستا از سیره ائمه معصومین و بزرگان دینی کمک گرفت که هنگامی که با فرد مجردی برخورد می نمودند شرایط ازدواج را برای آنان فراهم می کردند.

وی افزود:  یکی از نشانه های آخرالزمان تغییر الگوها و تبدیل ناهنجارها به هنجارها و تبدیل منکرات به معروفات می باشد، که در این زمینه مسئله مهم ازدواج به موقع برای جوان تبدیل به عدم پذیرش و افزایش سن ازدواج در بین جوان می باشد.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان به مسئله حجاب و پوشش بانوان اشاره نمود و گفت: دربعد فرهنگی ازدواج به موقع برای جوان ،مسئله حجاب و پوشش دختران و زنان در سطح جامعه مطرح می باشد و تا زمانی که فضای جامعه آلوده باشد و بی بندو باری و بد حجابی در جامعه وجود داشته باشد شاهد خواهیم بود که برخی از جوانان ماتحت تاثیر محیط ، تن به ازدواج نخواهند داد زیرا فضارا برای اغنا و ارضای احتیاجات خود فراهم خواهند دید.و چنانچه مسئله حجاب و پوشش درجامعه رعایت شود بسیاری از ناهنجاریها از بین خواهد رفت .

حجت الاسلام اسماعیلی ترویج قناعت و ساده زیستی و فراهم نمودن زمینه ازدواج آسان وساده و به دور از چشم و هم چشمی را بعنوان یکی دیگر از عوامل راهبردی در کاهش سن ازدواج برشمرد و افزود: در این زمینه ارگارنها ، نهادها وادارات می توانند با انجام برنامه های مربوطه  اقدام به برگزاری ازدواج های ساده نمایند.

وی بیان کرد : ما باید شرایط و اقداماتی انجام دهیم که بستر انجام گناه در جامعه فراهم نشود و با مدد گرفتن از فرامین دین و اسلام و با مدیریت صحیح خانواده ، جامعه را به سمت خوشبختی سوق دهیم.

نماینده ولی فقیه درگلپایگان در ادامه ضمن محکوم نمودن توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) توسط نشریه فرانسوی اظهار کرد: جسارتی که به خاتم النبیا حضرت محمد مصطفی شده است و رژیم های مفلوک و منحوس اروپایی و خصوصا فرانسه برآن مهر تایید زدند را محکوم میکنیم و اعلام میکنیم،تاپای جان و با تمام هستی و وجود خود در راه پیغمبر و اعتلای آموزه های دینی ایشان تا پای جان در مقابل نااهلان و بدخواهان و نامحرمان و به خصوص کسانی که با کاریکاتور قصد اهانت وتوهین را داشتند ؛با تمام وجود ایستاده و با آنان مقابله خواهیم نمود.

وی افزود: اگر یک شخصیت کوچک در کشورهای اروپایی مورد جسارت قرار میگرفت آیا کشورهای اروپای واکنش نشان نمی دادند و ساکت بودند.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به سکوت کشورهای عربی در خصوص اهانت به پیامبراکرم  (ص) بیان کرد : کشورهای عربی که ادعای پیروی از پیامبر رادارند چطور مهر سکوت بر لب زدند و چگونه می توانند ببینند که به رهبر جهانی بیش از یک میلیارد و 700میلیون مسلمانان که مورد احترام تمام ادیان و مذاهب و مکاتب است جسارت می شود.اگر به یک مسئول درجه چندم در کشوری اروپایی جسارت شده بود غوغا می کردند ولی اکنون به رهبر جهانی مسلمین جسارت کردند و اسم این عمل را آزادی و روشنگری می دانند ولی بحمد لله مسلمانان بیدار و هوشیار بوده و در مقابل توطئه ها ایستادند.

وی افزود: با جسارتی که به ساحت مقدس پیامبر اسلام صورت گرفت امروزه شاهد افزایش قران کریم در کشورها ی اروپایی هستیم ( عدوشود سبب خیر اگر خدا خواهد).

اسماعیلی در ادامه به اقدام به موقع و زیبای رهبر معظم انقلاب اشاره نمود و گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از موقعیت پیش آمده به خوبی و شایستگی استفاده کردند ونامه ای پر محتوا خطاب به جوانان اروپایی صادرنمودند و این اقدام مانند یک یک بمب در کشورهای اروپایی به صدا در امد .در این نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپای فرمودند:جوانان تنها گوشهایتان ونگاهایتان به رسانهای غربی نباشد و مستقل مطالعه کنید و ببینید پیغمبر کیست و قرآن چیست و چرا برعلیه پیغمبر و قرآن این همه در دنیا سرمایه گذاری می کنند.

وی بیان داشت: کشورهای اروپایی و فرانسه از کشیدن کاریکاتور اهدافی را دنبال می کردند. و از طرفی قصد داشتند تا مسلمانان را به جان هم بیندازند و با استفاده از این موضوع اقدامات دیگری را برعلیه مسلمانان کلید بزنندکه ان شا لله رسوا خواهند شد و اسلام بیش از گذشته گسترش خواهدیافت و به اندازه جمعیت هستی، مسلمان خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه  عنوان کرد: صهیونست و و استکبار جهانی از پیغمبر و از آموزهای دین و از مسلمانانی که طرفدار اسلام ناب محمدی می باشند می ترسد و ان شالله به زودی به زباله دان تاریخ خواهند افتاد و اسلام گسترش خواهد یافت و حرف اول را در دنیا مسلمانان خواهند زد.

وی افزود: صهیونیست ها برای درگیر کردن اذهان مردم و تشویش جهان اسلام ،در مناطق قنیطره سوریه دست به اقدام تروریستی زدند و انسانها یی را از سوریه ولبنان و ایران به شهادت رساندند و پیام فرزند امام و شاگردرهبری ؛سید حسن نصرالله را شنیدید که خطاب به آنها تنها به دو کلمه بسنده کرد که به پناهگاهایتان بروید. اکنون جهان منتظراست که ببیند چه می شود و ان شالله حزب الله انتقام شهدای قنیطره را می گیرد.و جبهه مقاومت لبنان و سوریه فلسطین و عراق وایران خواب راحت را از چشمان صهیونسیت ها خواهند گرفت.امید است شاهدبیداری اسلامی در تمامی کشورهای اروپایی باشیم

اسماعیلی همچنین به سخنرانی اوبامادر کنگره اشاره نمود و گفت: اوباما در نطق خود از یک طرف گزینه های روی میز را مطرح می کند و از طرف دیگر می خواهد که ایران تسلیم شود.

وی با بیان اینکه ملت شجاع ایران با منطق و استدلال پای خواسته های به حق خود ایستاده است. خطاب به اوباما و کشورهای اروپایی گفت : سالهاست که شما و کسانی قبل از شماکه راه شما را میرفتند  با گزینه های روی میز چه غلطی کردند که  ما را از گزینه های روی میز می ترسانید.

وی ادامه داد: شماقصد دارید ملت ایران و گروه مذاکره کننده را در1+5 بترسانید ،این ملت از عربده ها و تصمیمات شما و تحریمهای شما ، نترسیده و نخواهند ترسید و شما می دانید که بیشترین ضرر را کشورهای ارو پایی و خود شما متحمل خواهید شد.

وی در خاتمه خطاب به تیم مذاکره کننده کشورمان گفت :  گروه مذاکره کننده در این دوره در ژنو بدانند که این مذاکرات چه به نتیجه برسند یا نرسند خواسته مردم ما و ملت ما از آنان این است که ذره ای از خواسته ها و حقوق مردم ایران کوتاه نیایند و امید است که خداوند توفیقات بیشتر به تیم مذاکره کننده عنایت بفرمایید.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات