امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۱/۰۱
کد خبر : 16219
چاپ خبر :
امام جمعه گلپایگان مطرح نمود

عده ای در صدد ایجاد التهاب در سطح شهرستان می باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان حجت السلام محمدرضا اسماعیلی امام جمعه گلپایگان در جلسه شورای اداری شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار نمود :گرامیداشت دهه فجر، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای عظیم الشانی است که  انقلاب اسلامی را خلق نموده و این امانت گران بها را به دست ماسپردند و ما وظیفه داریم ضمن حفظ و صیانت از این انقلاب و نظامی اسلامی ، آن را به نسلهای بعدی منتقل نمائیم.

 

وی افزود :  به یاری خداوند متعال جشنهای امسال را نسبت به سال های گذشته خیلی باشکوه تر برگزار خواهیم کرد و مردم بازهم ایمان و ارادت خود را نسبت به ولایت ورهبری و شهدا نشان خواهند داد و باتوجه به فضای کنونی ،چشم دشمنان انقلاب را کور خواهند نمود و بذر ناامیدی و یاس را بردامن دشمن خواهند پاشید.

 

امام جمعه گلپایگان در ادامه ضمن اشاره به کمبود بارندگی در سال جاری بیان نمود: با توجه به کمبود بارندگی در سال جاری متاسفانه وضعیت آب در شهرستان نامناسب است و باید استفاده از مصرف آب و الگوی صحیح در ادارات و نهادها و ارگانها نهادینه شود و در سطح جامعه مردم رابه صرفه جویی توصیه کنیم.

 

نماینده ولی فقیه درشهرستان افزود: کشور ما از نظر اقلیمی در منطقه خشک و کم بارش قرار گرفته است و مسئله کم آبی و بی آبی بسیاری از شهرستانهای استان را به مخاطره انداخته است و باید در مصارف آب آشامیدنی و کشاورزی صرفه جویی کنیم و مردم را در این زمینه آگاه نماییم وراههای صرفه جویی و استفاده صحیح را به آنان آموزش دهیم.

 

حجت الاسلام اسماعیلی عنوان کرد: اگر نزولات آسمانی صورت نگیرد ، مشکل کم آبی در آینده تبدیل به معضل بزرگی خواهد شد و با توجه به ذخایر آبها در پشت سدها مسئولین ومردم باید تمام تلاش خود را در زمینه صرفه جویی و مصرف بهینه آب بکار گیرند.

 

امام جمعه گلپایگان  در ادامه با بیان اینکه مخالف التهاب در شهرستان می باشیم اظهار داشت : همه باید برای برگزاری مراسمات دهه فجر در شهرستان آماده شوند ونه تنها در ایام دهه فجر بلکه در کل ایام سال فضای عمومی شهرستان باید فضایی آرام و به دور از التهاب باشد و جناحها و احزابها و گروها به دنبال مچ گیری از یکدیگر نباشند .
وی ادامه داد : در این میان عده ای  به من خورده میگیرند که چرا جوش و خروش و التهاب و تکاپو را از جامعه میگیرید؛من این مسائل را نشانه جوش و خروش نمی دانم و آنچه بر سرشهرستان گلپایگان آمده است به دلیل تفکرات سیاسی احزاب مختلف است که در صدد مچ گیری از یکدیگر و برتر جلوه دادن خود نسبت به احزاب و گروههای دیگر می باشند.
نماینده ولی فقیه ضمن اشاره به بیانات امام راحل عنوان نمود: کشور جمهوری اسلامی ،کشور ولایتمداری و کشور امام زمان می باشد و این کشور به معنی کامل کلمه ،کشور جمهوری اسلامی می باشد پس پنباید نه آش جمهوریت را شور کنیم ونه آتش دیگ اسلامیت را بیشتر کنیم.
وی بیان داشت:طبیعی است که در فضای سیاسی هر کس نظری دارد و آنچه مهم است این است که همه مابایدبه اصول نظام و قانون و چهار چوب نظام پایبند باشیم.

 

اسماعیلی ضمن اشاره به حفظ وحدت در جامعه و شهرستان عنوان کرد : امروز استکبار جهانی و اسرائیل با برهم زدن وحدت در بین مسلمین، گروهکی به نام داعش را ایجاد کردند و به جان مردم و مسلمین انداختند ولذا ماباید به سویی حرکت کنیم که خودمان و دیگران را با اندیشه های گوناگون تحمل کنیم که جامعه اسلامی آسیبی نبیند و در صدد حفظ وحدت باشیم.

نماینده ولی فقیه درگلپایگان در ادامه  ضمن اشاره به تبلیغات زود هنگام و غیر قانونی بعضی از اشخاص که در صدد ایجاد التهاب در سطح شهرستان می باشند بیان داشت: باتوجه به نزدیکی به زمان انتخابات ،گزارشهای از سطح شهرستان به ما می رسد که بعضی اشخاص برای مسائل انتخاباتی ،جو شهرستان را ملتهب می کنند ودست به اقداماتی می زنند،درست است که می بایست تنور انتخابات را گرم کرد اما این اقدام باید به موقع انجام شود و فضای دلنشین و با نشاط شهرستان حفظ شود و اقدامات و برنامه ها در چهارچوب قانون صورت گیرد.

وی در خاتمه متذکر گردید صحبتهای مطرح شده به صورت سربسته بیان شد ولی اگر اشخاصی به فعالیتهای خود ادامه دهند و به طبل خود بکوبندآنگاه به گونه ای دیگر اقدام خواهم کرد. وانتظار می رود که با صفا و صمیمیت کارها دنبال شود ، زیرا مردم از برخی امور ،حرف ها و نطق هایی که بیان می شود، خسته شده اند و ما نباید با مشکلاتی که دشمنان به وجود آورده اند آب به آسیاب آنها بریزیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان با توجه به فاصله 14 ماه مانده به تبلیغات مجلس شورای اسلامی ، یکی از نشریات محلی، با درج مطلبی خارج از چهارچوب قانونی سعی در ترغیب مردم جهت رای دادن به تفکر خاصی را نمود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. محمد همت گفت:

    به نام خدا
    عزم ملی و حرکت جهادی تنها راه حل نجات آثار تاریخی و فرهنگی

    هر روز شاهد خبر های تازه در خصوص بی مهری به آثار تاریخی و در نتیجه تخریب و نابودی آن هستیم. همه خبر از نابودی می دهند اما صحبتی از راه حل نیست.
    راه حل همان حرکت جهادی و کار در گمنامی است، همان کاری که شهدا کردند بدون چشم داشت، روزی که حتی تصور نمی شد روزگاری خواهد آمد و فرصتی باشد برای آیندگان که پای فیلم و عکس و خاطرات آنها بنشینند و بر افتخارات آنان فخر فروشی کنند.
    اما امروز نیز باید از حرکت های نمایشی و تحسین عامیانه فاصله بگیریم و در عرصه حفظ و احیای آثار فرهنگ و تمدن هزاران ساله جهادی وارد عرصه شویم.
    برخی گنج ها داخل خاک پنهانند اما برخی مانند آثار تاریخی گنج های آشکار هستند که ما از آن غافلیم.
    هدف از مرمت آثار تاریخی آن است که مفاهیم و ارزشهای گذشته و از دست رفته در اثر گذر زمان و مداخلات، تا حد امکان به اثر بازگردانده شود. به هر حال تلاش و هدف اصلی آن نگهداری، کند کردن روند فرسایش یا طولانی کردن عمر و آشکار سازی ارزش های تاریخی و زیبایی شناسی آثاری است که از انسان ها و تمدن ها باقی مانده است.
    آثار تاریخی مربوط به هر دوره و سلسله و حکومتی که باشند ارزشمند و باید حفظ شود. اینکه اثری از پادشاه ستمکار باشد پس باید نابود شود یک کار احساسی و دور از استدلال و منطق است. چه بسا بسیاری از آثار تاریخی در طول زمان با همین استدلال مورد بی مهری و نابودی قرار گرفته اند. اگر ما هم همین کار را بکنیم پس تفاوت ما با جباران تاریخ چیست؟ که پس از تسلط بر سرزمینی مغلوب، که تا جایی که می شد غارت می کردند و می بردند و آنجایی که نمی شد از روی بغض و کینه و تنگ نظری ویران می کردند.
    میراث فرهنگی به هر دلیل که قصد ورود به آن را نداریم امروز توان حفظ و نگهداری از حجم عظیم گنج های آشکار( آثار تاریخی و فرهنگی) را ندارد پس باید مردم و دستگاهها و نهادها وارد عمل شوند.
    شهرداریها بعنوان نهادی مردمی و غیر دولتی دارای جایگاه و امکانات و توانمندی خوبی برای این عرصه هستند. در کلیه شهرستانها آثار بی شماری در حال تخریب و نابودی است پس همه شهرداری ها ورود کنند و میراث فرهنگی نیز مشوق لازم را فراهم نماید. میراث فرهنگی اثر را بنام شهرداری نماید و شهرداری پس از آزاد سازی حریم آثار تاریخی و مرمت و مقاوم سازی، از اماکن تاریخی بعنوان فرهنگسرا، خانه محله، نگار خانه، استقرار واحد های فرهنگی اجتماعی بهره برداری نماید.
    در هر شهرستان تعدادی آثار تاریخی بنام نیروی مقاومت بسیج ثبت شود بسیج با امکانات و توانمندی های بالایی که دارد، همچنین استفاده از متخصصین بسیجی و اردوهای جهادی بخشی از آثار تاریخی را مرمت و احیاء کرده و برای امور فرهنگی مورد بهره برداری قرار گیرد. از جمله فرهنگسرای پایداری، فرهنگسرای ایثار و مقاومت، فرهنگسرا با نام سرداران شهید که در آن سبک زندگی شهدا ترویج شود.
    دانشگاهها و موسسات آموزشی نیز متولی بخشی از آثار تاریخی شوند.
    در روستاها مردم وارد عمل شوند آثار تاریخی را مرمت کنند و میراث فرهنگی و دهیاری نیز کمک کنند. روستائیان می توانند پس از ترمیم و احیاء اثر تاریخی که با همکاری و تعاون یکدیگر انجام می دهند، از آن بعنوان سفره خانه سنتی استفاده و با تبخ غذا های لذیذمحلی و با قیمت پایین رغیب نو ظهوری برای رستوران ها و هتل های گران قیمت باشند.
    مرمت و بهره برداری آثار تاریخی موجب اشتغالزایی و توسعه گردشگری می شود. یکی از معضلات و بحران های کنونی کشور ما اشتغال است و حوزه ی گردشگری پتانسیل عظیمی در اشتغالزایی دارد.

دیدگاه شما

تبلیغات