امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۱/۰۱
کد خبر : 16192
چاپ خبر :
رییس شورای فرهنگ عمومی گلپایگان

حل مشکل ازدواج جوانان در شهرستان، نیازمند یاری مسئولان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، حجت السلام محمد رضا اسماعیلی نماینده ولی فقیه در گلپایگان در بیست وششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع ارائه راهکارهای ازدواج آسان ، که در  سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان برگزار گردید بیان داشت: متاسفانه برخی در کشور بابرگزاری دهه های مختلف عزاداری، سعی درمحزون نمودن مردم را دارند و ایام شهادت امامان را به دهه تبدیل کردند و این در صورتی است که برگزاری مراسم عروسی در شب شهادت و شام شهادت نباید صورت گیرد.

وی ادامه داد: برنامه تمام شهادتها تهیه شده و به اطلاع تالارها رسیده است و درایام اعلام شده نباید اقدام به برگزاری مراسم نمایند ولی متاسفانه در برخی مواقع دچار افراط و تفریط می شویم و با اقداماتی ممانعت امرازدواج می کنیم و  ما در فصول ازدواج و روزهای خجسته باید به گونه ای برنامه داشته باشیم که جوانان تشویق و ترغیب به امرازدواج شوند.
وی افزود: مسئولین و ادارات و ارگانهای شهرستان باید تلاش نمایند تا با ایجاد موج مثبت ازدواج ، حرکت جدیدی  را در شهرستان ایجاد نمایند و در این زمینه بانکها نیز باید مدد رسان دیگر ارگانها باشند و با پرداخت سریع تسهیلات ازدواج ، جوانان را در این امر مهم یاری رسانند .

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در خصوص برگزاری جشنهای پیروزی انقلاب نیز بیان کرد: در راستای انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی باید همه تلاش کنیم و از تمامی فضاهای آموزش و پرورش و دانشگاهها با برنامه های مدون و نو و با استفاده ازظرفیتهای دانش آموزان و دانشحویان، زمینه حضور جوانان را درعرصه ها و برنامه های مختلف فراهم نمایم و به گونه ای عمل کنیم که شاهد حضورهر چه بیشتر جوانان در روز 22 بهمن باشیم.

وی در خصوص اهانت، روزنامه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد : این توهین و اهانت بی شرمانه به پیامبر اکرم (ص) قلب تمام مسلمین را آزرده کرد و با اقدامی که بعد از نماز جمعه در گلپایگان وبرخی از شهرستان های دیگر صورت گرفت مردم انزجار خود را از این اقدام توهین آمیز نشان دادند و انعکاس خوبی از این اقدام صورت گرفت.

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع ازدواج سفید در دانشگاه‌ها

فیروزی رئیس شورای شهر گلپایگان در ادامه جلسه بیان داشت : ایجاد کرسی های آزاد اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ با موضوع بررسی ازدواج سفید و راهکارهای برون‌رفت از این موضوع در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی  یکی از راهکارهای آگاهی دهی و فرهنگ سازی در بین جوانان می باشد که می توان با مدیریت صحیح در سطح شهرستان و سپس کلان اقداماتی را در این زمینه صورت داد.

جهت جلوگیری از بالارفتن سن ازدواج د باید موانع ازدواج جوانان در جامعه مرتفع گردد

دکتر خدایی ریاست دانشگاه ازاد اسلامی شهرستان گلپایگان با ارائه یک تحقیق که در خصوص مسئله ازدواج در بین 600 دانشجوی دانشگاه آزاد انجام گرفته بود، اظهار داشت: 66 درصد از دانشجویان در این تحقیق ازدواج را امری لازم و ضروری دانسته و 34 درصد نیز ازدواج را امری لازم نمی دانستند و طی این تحقیق 54 درصد از جوانان دانشگاه، نظر پدر و مادر را برای امر ازدواج شرط مهم معرفی کردند که نشان دهنده جایگاه خانواده و مسئولیت سنیگن خانواده در این زمینه می باشد.
وی بیان داشت در این تحقیق حدود 40 عامل از جمله ترویج زندگی مجردی، مهاجرت‌های فرهنگی، تزلزل خانوادگی، تنوع طلبی جوانان، ترس از خیانت همسر، رفاه‌زدگی، مهریه سنگین، بیکاری، فقر خانوادگی و ….. در افزایش سن ازدواج مطرح گردید که اولین مشکل از دید جوانان مسئله اقتصادی و سپسس فرهنگی و معنوی بیان شد وما باید در راستای هموار نمودن مسیر وارائه راهکار در این زمینه ها بایداز مشاورین واساتید خبره استفاده نماییم و موانع مطرح شده را برای جوانان مرتفع سازیم.

IMG_8883

IMG_8885

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات