امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۰/۲۹
کد خبر : 16128
چاپ خبر :
در جلسه شورای شهرستان گلپایگان عنوان شد

مخالفت مسئولین شهرستان با جانمایی فعلی ترمینال گلپایگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، مهندس علیرضا اختری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان در جلسه شورای شهرستان گلپایکان که جهت بررسی وضعیت مکانی ترمینال جدید گلپایگان و نقاط حادثه خیز شهرستان، در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید اظهار داشت : باتوجه اینکه اکثریت جمعیت شهری گلپایگان ، در قسمت شمالی این شهرستان ساکن می باشد، به جهت جانمایی ترمینال،بهتر بود کار به صورت کارشناسی انجام میگرفت.
 وی افزود: با انجام یک طرح نظر سنجی از مردم و رانندگان می توانستیم به یک جمع بندی برسیم وترمینال نباید در مسیر خودروهای حمل و نقل شهرستانهای دیگر باشد زیرا این اقدام به ضرر شرکتهای تعاونی اتوبوسرانی و رانندگان حمل ونقل می باشد و مغایر با منافع شهرستان می باشد.
سرگرد فرهاد داودی پور رئیس پلیس راهور گلپایگان 
 سرگرد فرهاد داودی پور رئیس پلیس راهور شهرستان گلپایگان در این جلسه اظهار داشت : ترمینال می بایست در مکانی احداث شود که دسترسی به آن آسان باشد ودرعین حال ترافیک زا نباشدو مسیر ورود وخروج اتوبوسها و خودروهای سورای درست درنظر گرفته شود
وی با بیان اینکه در اکثر شهرها  ترمینال در خروجی شهر ایجاد می شود عنوان کرد:  از نظر دسترسی و ترافیکی  احداث ترمینال بین دو شهر گلپایگان وگوگد مناسب است.
وی در خصوص نقاط حادثه خیز در شهرستان افزود: در شهرستان 5 نقطه حادثه خیز وجود دارد که براساس اولویت ،ابتدا بلوار ایت الله محمدی می باشد که درسال جاری 3 نفر در این نقطه دچار حادثه منجر به فوت شدند و می توان با اقداماتی تلفات را کاهش داد؛ ایجاد سرعت گیر ، نصب دوربین های سرعت سنج و استفاده از پل عابرپیاده و کوتاه نمودن درختچه های اطراف گذر گاه عابرین پیاده از جمله اقداماتی است که در پایین آوردن آمار تصادفات موثر خواهد بود.
مهراسبی رییس شورای اسلامی بخش مرکزی گلپایگان
مهراسبی رییس شورای اسلامی بخش مرکزی گلپایگان نیز در این جلسه عنوان کرد : در خصوص مکان فعلی ترمینال که در سال 87 جانمایی گردید ، متاسفانه کار به صورت کارشناسی صورت نگرفت و کار بیشتر شبیه به یک تصفیه حساب شخصی بود.
وی افزود:  طرح ساخت ترمینال باید  توجیه اقتصادی و اجتماعی داشته باشد و اگر کار بدون  کارشناسی صورت گیرد به مانند برخی از شهرستانهای استان اصفهان با مشکل مواجه خواهد شد.
مهراسبی  گفت:  در خصوص جانمایی ترمینال می بایست مسائلی مانند سهولت تردد مسافر ، رفاه مسافر و شرکتهای وابسته به حمل ونقل در نظر گرفته شود و اجرای این طرح می بایست طبق نظر کارشناسی شده و با رعایت تمام جوانب امر صورت بپذیرد .
قمصری عضو شورای شهر گوگد
قمصری عضو شورای شهر گوگد در این جلسه بیان داشت: متاسفانه در شهرستان گلپایگان نقش کارشناسی بسیار کمرنگ می باشد .
وی با بیان اینکه در خصوص ساخت ترمینال در شهرستان می بایست انتظارات مشخص شود و مسائل اقتصادی،سیاسی،و امنیتی مد نظر گرفته شود، عنوان نمود: اگر ترمینال بین دوشهر گلپایگان وگوگد ساخته شود به طبع آن،  مردم سه شهر گوگد گلشهر وگلپایگان  می تواند به راحتی از آن استفاده کنند.
قمصری اظهار داشت : مکان در نظر گرفته شده برای ترمینال به دلایل سیاسی و امنیتی و اقتصادی به هیچ وجه مناسب نیست و اجرای این طرح باید بر اساس کارشناسی دقیق صورت گیرد و در انجام کارها نباید سرمایه ملی مردم فدای خود خواهی ها و خود محوریها شود.
عضو شورای شهرگوگد در خصوص نقاط حادثه خیز شهرستان نیز اظهار داشت:متاسفانه در خصوص جاده ها نیز کارشناسی دقیقی صورت نگرفته است و گاهاً شاهد عدم تناسب عرض جاده ها و عدم توجه در حین انجام کارمی باشیم ونتیجه آن وقوع حوادث تلخ می باشد.
اشرفی شهردار شهر گوگد
اشرفی شهردار شهر گوگد نیز در خصوص وضعیت مکانی ترمینال گلپایگان بیان کرد : در خصوص احداث ترمینال جدید می بایست طرح به صورت شهرستانی مد نظر گرفته شود و در انتخاب مکان ترمینال باید شاخصه هایی همچون در دسترس بودن برای آحاد مردم ، بخصوص مردم روستاهای شهرستان، که در مکان فعلی بدلیل بعد مسافت و مشکل حمل و نقل نمی توانند به راحتی به این مکان رفت و آمد کنند درنظر گرفته شود و همچنین برای ساخت این ترمینال باید حداقل افقی 50 ساله در نظر گرفته شود.
عسگری نماینده اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان
عسگری نمایند اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان گلپایگان نیز در این جلسه اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با در نظر گرفتن حقوق موقوفات آماده همکاری برای فروش قطعه زمینی با مساحت 12هزار مترمربع در فاصله بین گلپایگان و گوگد ، که در حال حاضر شرایط مناسبی برای احداث ترمینال را دارا می باشد را دارد و در صورت نیاز با یکی از همسایگان این زمین وارد مذاکره خواهیم شد تا جهت توسعه ترمینال درآینده این زمین را نیز به زمین مذکور اضافه نماییم.
علی نیکبخت شهردار گلشهر
علی نیکبخت شهردار گلشهر نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر ترمینال در مکانی که هم اکنون ایجاد شده است احداث شود فقط  مردم شهر گلپایگان می توانند از آن استفاده نمایند  و توابع شهر گلپایگان امکان استفاده از آن را نخواهند داشت و در مکان یابی و جانمایی ترمینال می بایست کارشناسی صورت می گرفت.
کامرانی دبیر شورای شهرستان نیز در خاتمه این جلسه عنوان کرد: با توجه به مخالفت اعضای حاضر درجلسه ،مقرر گردید با نظر مشاور و کارشناسان خبره موضوع جانمایی ترمینال انجام شود و در خصوص یک مکان مناسب جمع بندی های لازم  صورت گیرد.
bayan-news (7)
bayan-news (9)
bayan-news (4)
bayan-news (2)
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. بینا گفت:

    همه مسئولین شهرستان مخالف جانمایی فعلی ترمینال هستند به جز شهردار گلپایگان که بر یک تصمیم غیرکارشناسی اصرار می ورزند و چه زیبا رئیس شورای شهر گوگد در خبرها خواندم که گفته اند نباید منافع ملی را فدای خودخواهی ها و خودمحوری ها کرد.
    برایم جالب بود که رئیس شورای شهرستان هم گفته اند که در کارها و تصمیمات منافع مردم را در نظر می گیریم و منافع شخص را نمی بینیم.
    احسنت بر این مسئولان حامی حقوق مردم که بر تغییر جانمایی ترمینال که کارشناسی نشده است و نارضایتی اکثر مردم و شاغلین در حرفه مسافربری بین شهری را به دنبال دارد تلاش می کنند

  2. رسول گفت:

    امیدوارم جناب فرماندار هم در دفاع از خواسته به حق مردم و رانندگان و تعاونی های مسافربری به جد با جانمایی فعلی ترمینال مخالفت کنند و در جهت جانمایی جدیدی برای ترمینال که بهترین گزینه به نظرم بین جاده گلپایگان به گوگد است گام برداشته و اقدام فوری را خواستار شوند و از شهردار اکید بخواهند از پافشاری یکنفره بر این مسئله اجتناب و دوری کنند . در تصمیمات نباید غرور را چاشنی کار کرد و به جای من گفتن باید ما شد .

دیدگاه شما

تبلیغات