امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۰/۲۹
کد خبر : 16108
چاپ خبر :
رییس شورای شهر و شهرستان گلپایگان بیان کرد

در جانمایی ترمینال گلپایگان کارشناسی انجام نگرفته/ با شهر فروشی مخالفیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان علی فیروزی رئیس شورای شهر و شورای شهرستان گلپایگان در جلسه شورای شهرستان که جهت بررسی وضعیت مکانی ترمینال جدید گلپایگان و نقاط حادثه خیز شهرستان، در سالن اجتماعات فرمانداری و با حضور مسئولین برگزار گردید اظهار داشت : باتوجه به وسعت وقدمت گلپایگان وعدم وجود ترمینال مناسب در این شهرستان، در سالهای گذشته طرحی جهت جانمایی ترمینال جدید و ایجاد یک کمربندی مطرح گردید که چون در شان مردم گلپایگان نبود پذیرفته نشد و اکنون با توجه به نیاز شهرستان وباتوجه به درنظر گرفتن رفاه مردم ،به دنبال این هستیم که یک جانمایی خوب برای ساخت ترمینال صورت بگیرد.
وی بیان کرد: پیشنهاد ما در مورد مکان جدید احداث ترمینال بین دوشهر گلپایگان و گوگد می باشد  که چنانچه امروز و در این جلسه ،به جمع بندی برسیم و کارشناسی در این خصوص صورت گیرد به طور قطع این طرح اجرایی خواهد شد. اگرچه عدم حضور شهردار گلپایگان در این جلسه نشان از نارضایتی وی با این طرح دارد.

رییس شورای شهر گلپایگان ادامه داد : ما در احداث ترمینال منافع شهرستان را در نظر میگیریم نه منافع شخصی را و با این موضوع نیز کاری نداریم که شخصی مخالف است و چنانچه به جمع بندی برسیم وارد مرحله اجرا خواهیم شد.

وی افزود : در خصوص جانمایی مکان ترمینال که در آن زمان نیز با مخالفت رئیس اداره راه وشهرسازی و رئیس سازمان حمل ونقل، شورای شهر گلپایگان،گوگد و گلشهر  مواجه بود،اگر کسی بودجه ای را هزینه کرده است باید پاسخگو باشد زیرا در ابتدای انجام هرکار،ابتدا می بایست طرح مورد کارشناسی قرار میگرفت و اکنون نیز طبق نظارت  کارشناسان جانمایی صورت خواهد گرفت.

فیروزی عنوان نمود : ما باید درانجام کارها وطرح ها فرا جناحی و بدور از سیاست بازی عمل کنیم و می بایست دید ما در اجرای طرح ها دید شهرستانی باشد .
وی بابیان اینکه باید آینده شهرستان را در نظر بگیریم، افزود: با جابه جایی محل احداث ترمینال جدید، دستگاه‌هایی می‌توانند مکان فعلی ترمینال جدید گلپایگان را تغییر کاربری دهند تا به نحو احسن از آن استفاده شود همچنین این اتفاقات در گلپایگان غیرمترقبه نیست چرا که متاسفانه در ابتدا کار کارشناسی انجام نمی‌دهیم.
وی در خصوص فروش تراکم در شهرستان گفت : ما ازمشکلات شهرداریها مطلع می باشیم و می دانیم از نظر بودجه با مشکلاتی مواجه هستند ولی قصد نداریم که شهر فروشی کنیم  و شهرمان به هر قیمتی آباد شود.و ما به هیچ وجه مخالف فروش تراکم و ساختمان سازی در شهرستان نیستیم ولی آنها را نیز نشانه توسعه و رشد نمی دانیم .
رییس شورای شهرستان افزود:  رشد و توسعه زمانی محقق می شود که شهروندان در آسایش وآرامش باشند و دغدغه های تردد در سطح شهر با خودروی شخصی و مشکل نبودن پارکینگ مناسب را نداشته باشندو امیدواریم نگاهها به سمت وسویی برود که مردم رضایتمند باشند و مسئولین نیز از این امر ابراز خشنودی بکنند.
وی همچنین به مشکل تاکسیرانی در گلپایگان اشاره نمود وگفت: در حال حاضر نه صنف تاکسیرانی از وضعیت کنونی ابراز رضایت می کند و نه مردم راضی می باشند و مابرای حل مشکل باید طرح مدیریت واحد شهری را اجرایی کنیم.
  وی در خاتمه خطاب به مسئولین بیان کرد : مردم شهرستان گلپایگان مردم خوب ومتدین وشریفی می باشند وشهرگلپایگان یکی از شهرستانهایی است که از امکانات وتوسعه کافی برخوردار نمی باشد و متاسفانه در بخش روستاها نیاز توجه هرچه بیشتر مسئولان را طلب می کند و باید نگاه ویژه تری به روستاهای شهرستان صورت گیرد و مسئولین همواره مدافع حقوق مردم باشند .
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. شهروند گفت:

    آقای فیروزی شهردار شماازاین نظرات نه چندان کارشناسی شده زیاد انجام میده مثلا ساخت مجسمه تاناکوارا در ابتدای خ آیت اله گلپایگانی کاری که سالهاست منقرض شده وحالا شهرداری چیا شروع کردن که البته بنظرم اهانت به قشر زحمت کش عزیزان خدماتی می باشد و موارد دیگر کهمجال آن نیست تعجب می کنم از شما …..

  2. شهروندی دیگر گفت:

    به جناب فیروزی بفرمائید شهردار فعلی گلپایگان در زمان تصویب طرح مسئولیتی نداشته است اما شما که در فرمانداری مسئولیت داشتید چرا جلوی این طرح را نگرفتید . اگر کار درست نشده شما و امثالهم مقصرید نه این بنده خدا

    • بیان گفت:

      با تشکر از شما خواننده گرامی ( شهروندی دیگر) این متن سخنان جناب آقای فیروزی در جلسه شورای شهرستان می باشد که فایل صوتی آنهم موجود می باشد و ما لازم ندانستیم در خبر مربوطه استفاده نماییم.
      در زمانی که معاون فرماندار بودم رایزنی هایی انجام دادم و دنبال این بودیم که یک جانمایی خوبی برای ساخت ترمینال جدیدی صورت بگیرد و در مورد محل آن گفتیم که بجای بلوار ولی عصر (عج) که بطور متوسط هرساله دو تا سه نفر تلفات میدهد و نقاط حادثه خیز زیادی دارد در مسیر سی ان جی به سی ان جی گوگد بلواری را در طرح جامع تعریف کنید که زمین کشاورزی آنچنانی هم از بین نمی رود و به جای اینکه در جایی قرار بگیرد که بخشی منتفع شوند ، ترمینال در مابین شهر گلپایگان و گوگد احداث شود .

  3. م.اتحادی گفت:

    با سلام البته به نظر بنده نفس عمل خوب بود و تجلیل از زحمتکشان شهرداری بخصوص این عزیز از دست رفته کار خوبی بود منتها به نظر بنده هم روش درست نبود و شهرداری گلپایگان می تونست به روش بهتری از این مرحوم یادی کرده باشه

دیدگاه شما

تبلیغات