امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۰/۲۴
کد خبر : 15813
چاپ خبر :
رییس بنیاد مسکن گلپایگان

284 واحد مسکونی، در زلزله سال گذشته گلپایگان دچار خسارت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، علیرضا ناطقی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گلپایگان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : شهرستان گلپایگان دارای 52 روستا می باشد که از این تعداد، 43 روستای شهرستان بالای 20 خانوار جمعیت دارند و تاکنون طرح هادی برای 38 روستا تهیه و اجرا گردیده است و این طرح برای مابقی روستاها پس از تصویب اعتبار لازم در برنامه بودجه سال آینده تهیه و اجرا خواهد گردید.
وی بیان داشت: برای اجرای طرح هادی 620 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی مصوب گردیده است که ازاین مبلغ 70درصد آن تخصیص یافته است.

 و ی تصریح کرد:  ازمحل اعتبارات ماده 180 که در اختیار نماینده شهرستان می باشد نیز 400 میلیون تومان دیگر  مصوب گردیده است که از این مبلغ نیز 30 درصد آن تخصیص یافته و امیدواریم تا پایان سالجاری 90 درصد اعتباراتمان برای اجرای طرحها وصول گردد.

ناطقی در ادامه به اجرای طرح هادی در روستاها اشاره نمود وگفت: برای اجرای طرح هادی در روستاها تاکنون بیش از 270 میلیون تومان جهت ،دیوار کشی ساحلی ،اجرای پل ،زیرسازی و جدول گذاری و اسفالت روستای دُر هزینه شده است و جهت تکمیل طرح هادی در این روستا به بیش از 200 میلیون تومان دیگر اعتبار نیاز می باشد.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان با بیان اینکه بنیاد مسکن شهرستان گلپایگان در دو حوزه شهری و روستایی اقدام به انبوه سازی نموده است گفت: در حوزه شهری از ابتدای سال 93 شروع به ساخت 99 واحد مسکونی در شهرک الوند نموده ایم که این پروژه ها بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در حوزه روستایی در روستای وانشان نیز این بنیاد 24 بلوک دو طبقه به صورت انبوه سازی در دست احداث دارد.
وی در پاسخ به سوال برخی از ساکنان روستای شرکت زراعی درباره چگونگی تعلق سند به منازل و زمینهای بخشی از این روستا و عدم تعلق آن به بخش دیگر روستا ،اظهار کرد : اسناد 4/8 هکتار از زمینهای این روستا که تحویل بنیاد مسکن شده بود در حال واگذاری به مالکان آن می باشد و در خصوص مابقی زمینها و منازل باید سیر قانونی طی شود و در صورتی که مشکلات مرتفع گردد و اعتبارات لازم در بودجه سال 94 پیش بینی گردد ، بنیاد مسکن در اسرع وقت نسبت به صدور سند برای منازل و زمینهای روستای شرکت زراعی اقدام خواهد کرد.

ناطقی درادامه به زلزله سال گذشته اشاره نمود وگفت: در زلزله چهارم اردیبهشت ماه سال گذشته به 284 واحد مسکونی که شامل 79خانه روستایی و 205 خانه در بخش شهری است  خسارت وارد شد که نیاز به بازسازی و تعمیر دارند که اکثرمنازل آسیب دیده مربوط به شهر گلشهر می باشد که مراتب آن از طریق بنیاد مسکن شهرستان و فرمانداری به استان ارسال شده است اما تاکنون برای تعمیر و بازسازی این خانه ها اعتباری وارد شهرستان نشده است.

وی اضافه کرد: برای روستاهای قالقان ،آرجان،مزرعه،رباط ابولقاسم ،وارنیان و ضامن آباد تهیه نقشه ها جهت صدور سند صورت گرفته است وبنیاد مسکن در حال پیگیری مابقی کارهای صدور سند برای این روستاها می باشد.
وی در پایان عنوان داشت: از سال 81 تا کنون 3 هزار 960 پرونده جهت صدور سند، به ثبت اسناد ارسال نمو ده ایم ،که از این تعداد برای 3 هزار و 350 پرونده از سوی اداره ثبت و اسناد سند صادر گردیده است.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات