امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۰/۲۳
کد خبر : 15777
چاپ خبر :
رئیس اداره گاز گلپایگان خبر داد

در زمستان امسال هیچگونه افت فشار گازی در شهرستان نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، سید رضا میرهندی رئیس اداره گاز شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به قرار گرفتن در فصول سرد سال و افت دمای هوا ،خوشبختانه در سال جاری با تدابیر اندیشیده شده با مشکل افت فشار گاز مواجه نخواهیم بود.

وی در خصوص تعرفه گاز بهای مشترکین گفت: نرخ گاز بهای مشترکین بر اساس مقدار گاز مصرفی در مصارف خانگی به صورت پلکانی محاسبه می شود، و مشترکین گاز در بخش صنعتی نیز دارای گاز بهایی با تعرفه ثابت می باشند و بر اساس تعرفه قانونی ، قبوض آنها محاسبه می شود ودر طی روند محاسبه و صدور قبوض تنها قرائت کنتور توسط مامور مربوطه انجام گرفته و مابقی عملیات به صورت سیستمی و براساس فرمولی که برای سیستم تعریف شده است محاسبه می گردد و بدلیل اینکه از سیستم های الکترونیک در این زمینه استفاده می شود در صد خطای آنها نیز صفر می باشد.

میرهندی در خصوص افزایش گاز بها عنوان کرد: افزایش گاز بها در ابتدای سال جاری صورت گرفت و 20 درصد نرخ گازبها ، نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد و این افزایش نرخ گاز بها از ابتدای سال جاری اعمال گردید.

ریاست اداره گاز شهرستان گلپایگان بیان کرد: برخی از مشترکین مانند مساجد و تکایا و حسینیه ها و اماکن مذهبی ،طبق مصوبه مجلس ازنوعی معافیت در محاسبه گاز بها بهرمند می شوند و از دامنه معافیت گازبها می توانند استفاده کنند و مازاد برمصرف آنها بر اساس قیمت تعیین شده برای آنها محاسبه خواهد گردید.

وی همچنین با اشاره به اینکه تمامی روستاهای شهرستان ازنعمت گاز برخوردار می باشند افزود : در ابتدا اولویت گازرسانی برای روستاهای دارای بیست خانوار بود و بحمدالله هم اکنون در شهرستان گلپایگان تمامی روستاها از این نعمت برخوردار می باشند. و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی ،جهت کمک به خانوارهای تحت پوشش سازمانها و نهادهای حمایتی  ، این خانوارها با داشتن معرفی نامه از سوی نهادهای فوق ، از پرداخت حق امتیاز گاز معاف خواهند بود.

رئیس اداره گاز شهرستان با اشاره به اینکه خوشبختانه در شهرستان مشترک پرمصرف نداریم یادآور شد:در مصارف خانگی اگر مشترکین افزایش مصرف گاز داشته باشند نرخ گاز بهای آنها به صورت پلکانی وبراساس جداول تعریف شده در قبوض محاسبه می شود .وی به مشترکین مصارف خانگی و صنعتی توصیه نمود از این نعمت خدادادی درست وبهینه استفاده نمایند و در راستای صرفه جویی و جلو گیری از هدر رفت گاز نهایت تلاش خود را بنمایند.

ﻣﻴﺮﻫﻨﺪﻱ در پایان ﺩﺭﺧﺼﻮﺹ طرح گازرسانی به ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﺴﻜن ﻣﻬﺮ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ گلپایگان گفت :ﺩﺭاﻭﻟﻴﻦ اﻗﺪاﻣﺎﺕ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﺴﻜﻦ ﻣﻬﺮ,ﻃﺮاﺣﻲ ﺷﺒﻜﻪ ﮔﺬاﺭﻳﻬﺎﻱ ﮔﺎﺯ اﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪ ﻭ ﻗﺒﻞ از ﺗﻜﻤﻴﻞ ﭘﺮﻭﮊه ﻫﺎﻱ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻲ ,ﻃﺮﺡ ﮔﺎﺯﺭﺳﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺑﻬﺮﻩ ﺑﺮﺩاﺭﻱ ﺭﺳﻴﺪ ﻭ اﺩاﺭﻩ ﮔﺎﺯ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺩﺭﺧﺼﻮﺹ ﻣﺴﻜﻦ ﻣﻬﺮ ﻭﺳرویس ﺩﻫﻲ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﺪاﺭﺩ.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات