امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۰/۲۲
کد خبر : 15711
چاپ خبر :
رییس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان خبر داد

تاپایان سال جاری 40 درصد از شهرستان گلپایگان تحت پوشش اینترنت (3G) قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، قربانعلی محمدی مقدم رئیس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : طرح هم کدی استانی که در سالجاری در سراسر ایران اجرا گردید یکی از اقدامات مثبت شرکت مخابرات ایران بود ،که به پیشنهاد دولت و جهت رفاه هموطنان انجام گرفت؛ که براساس این طرح نرخ مکالمات تلفنی درون استانی دقیقه ای 3 تومان و بیرون استانی دقیقه ای 33 تومان محاسبه میگردد.
وی در خصوص ثبت نام تلفن ثابت و زمان تحویل آن در شهرستان توسط شرکت مخابرات بیان کرد : تحویل تلفن ثابت در شهرستان، در صورت فراهم بودن امکانات اولیه و زیر ساختهای لازم ،پس از انجام اقدامات اولیه توسط شخص متقاضی ، پس از 3 الی5 روزانجام خواهد گرفت و تلفن ثابت تحویل متقاضی خواهد گردید.
محمدی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد علت بالابودن رقم قبوض تلفن تعداد زیادی از مشترکین گفت: متاسفانه برخی مواقع شاهد هستیم که مشترکین مراجعه نموده و از رقم های بالا قبوض تلفن خود ابراز نارضایتی می کنند. پس از بررسی مشخص می شود که شخص به صورت ناخود آگاه و تحت تاثیر برنامه ها وتبلیغات ماهواره ای؛ بارها با تلفن ثابت و هربار مدت زمان طولانی با خارج از کشور ارتباط داشته است و سبب شده است تا بعضا شاهد قبوض 2،3،4وحتی 7 میلیونی وشاید چند ده میلیونی در شهرستان باشیم.
رییس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان عنوان کرد:  تاپایان سال جاری 40 درصد از شهرستان گلپایگان تحت پوشش اینترنت (3G) و تا پایان شهریورماه سال آینده کل ایران تحت پوشش اینترنت با پهنای باند بالا قرار خواهد گرفت.

bayan-news (2)

محمدی مقدم در خصوص کندی سرعت اینترنت شهرستان اظهار کرد : کندی سرعت اینترنت شهرستان در حال پیگیری می باشد و مشکلات فیبری اینترنت مرتفع گردیده است و امید است تا ماه آینده مشکل کندی اینترنت در شهرستان مرتفع گردد.
وی با بیان اینکه کابل کشی خطوط تلفن گلپایگان مربوط به بیست سال پیش می باشد گفت: در بیست سال گذشته جهت خطوط تلفن شهرستان  137 کیلومتر کابل کشی انجام گرفته و مشکل خاصی وجود نداشت ولی با توسعه گلپایگان و تغییر ساخت وسازها و آپارتمان سازی های بیش از اندازه مشکلاتی بوجود آمد و سبب شد تا مخابرات در مناطقی پورت های جدید نصب کند.
ریاست مخابرات شهرستان گلپایگان افزود: بدلیل ساخت وسازهای مرتفع و بلند در شهرستان در برخی مناطق با عدم آنتن دهی همراه اول مواجه می باشیم ودر راستای رفع این مشکل ،سه سال پیش 3 سایت جدید به سایتهای شهرستان اضافه شد که یکی از سایتها درمنطقه بنیادگلپایگان نصب گردید ولی متاسفانه برای نصب دو سایت دیگر با مشکلاتی همچون عدم همکاری مردم و به خصوص مسئولین ذیربط شهرستان ، مواجه هستیم که در صورت عدم همکاری آنها، مشکل عدم آنتن دهی در شهرستان مرتفع نخواهد شد.
محمدی مقدم تصریح کرد : عدم همکاری مردم با نصب این سایتها براساس شایعاتی درخصوص زیانبار بودن این سایتها واحتمال آسیب رسانی جسمی که امواج در پی خواهد داشت می باشد.

وی افزود: بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده 80 درصد از کره زمین از این نوع سیستم و فرکانس(GSM) استفاده می کنند و کلیه امکانات و دستگاههای موجود مطابق استاندارهای جهانی می باشد و استفاده از این دستگاهها زیر نظر سه سازمان انرژی اتمی ،اداره کل حفاظت در برابر اشعه و اداره کل سلامت محیط کار می باشد که بر روند این سایتها و سیستم های مخابراتی نظارت دارند.
محمدی مقدم گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در شهرستان 48 درصد می باشد(یعنی به زای هر صد نفر 48 نفر ازتلفن ثابت برخوردار می باشند) و ضریب نفوذ تلفن همراه اول دارای ضریب 57 درصدی در شهرستان است (به ازای هر 100نفر 57نفر از تلفن همراه اول استفاده می کنند).
وی در خاتمه یاد آور شد : اداره مخابرات شهرستان گلپایگان در حال حاضر بابیش از 39700 خطوط تلفن ثابت در گلپایگان و بیش از 2000خطوط تلفن به صورت باسیم وبیسیم  در روستاها در حال ارائه خدمات می باشد. و خوشبختانه از نظر نیروی انسانی با مشکلی مواجه نمی باشد و این اداره  با 23 نفر پرسنل رسمی و 45 نفر نیرو در بخش خصوصی در شهرستان در حال فعالیت وارائه خدمت به همشهریان می باشد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. علیرضا گفت:

    یه جوری میگن 3G انگار خیلی با 2G فرق می کنه.
    از اطلاع رسانی ممنونم.

دیدگاه شما

تبلیغات