امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۰/۲۱
کد خبر : 15552
چاپ خبر :
حجت الاسلام محمدرضا آقامیری، عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه

حکم مسدودسازی 3 شبکه اجتماعی از سوی کمیته فیلترینگ نبوده است/ چه نهادی مرجع فیلترینگ است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، حجت الاسلام محمدرضا آقامیری، عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، در خصوص وضعیت فیلترینگ 3 شبکه اجتماعی لاین، واتس‌اپ و تانگو خاطر نشان کرد: در مورد موضوع ابلاغ فیلترینگ 3 شبکه اجتماعی که خبر آن اخیرا از سوی رسانه‌ها اعلام شد، هیچگونه اقدامی از سوی کمیته فیلترینگ نشده است.

وی افزود این بدان معناست که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه هیچ جلسه و تصمیم‌گیری در مورد فیلترینگ این 3 شبکه اجتماعی انجام نداده؛ به‌عبارتی این حکم از سوی کمیته فیلترینگ اعلام نشده است.

آقا میری با اشاره به این که موضوع فیلترینگ 3 شبکه اجتماعی با حکم دادستانی بوده است، یادآور شد: علاوه بر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، حکم دادستانی نیز می‌تواند مجوزی برای مسدو‌دسازی شبکه‌های اجتماعی و موضوعاتی از این دست باشد.

این عضو کمیته فیلترینگ با تاکید بر این که دستور قضایی مرجعی قابل اعتنا در کلیه احکام است، اظهار داشت: حکم قضایی در موضوعاتی از این دست کلیه اعتبارات لازم را دارا است.

آقامیری همچنین در مورد این که فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در دستور کار کمیته فیلترینگ قرار دارد یا خیر؟، توضیح داد: موضوعات اینچنین در کار گروه تعیین مصادیق مجرمانه بررسی و پیگیری می‌شود.

وی در مورد اینکه در موضوع پالایش فضای مجازی ابلاغ حکمی به وزارت ارتباطات انجام شده است یا خیر؟ نیز خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات هم اکنون به سمت و سویی حرکت می‌کند که بتواند پالایش شبکه‌های اجتماعی را به‌صورت هوشمند انجام دهد که این قدام مثبت بوده اما اما اینکه این موضوع چه زمانی به نتیجه مورد انتظار برسد، خیلی معلوم نیست.

 

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات