امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۰/۲۰
کد خبر : 15416
چاپ خبر :
مصاحبه اختصاصی بیان با میرهندی، ریاست اداره گاز شهرستان

فاز دوم شهرک صنعتی گلپایگان در سال 94 گازرسانی خواهد شد/گازرسانی به مسکن مهر در گرو لوله کشی ساختمان ها و تایید این واحدها توسط نظام مهندسی می باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، با توجه به درخواست همشهریان و خوانندگان عزیز از نشریه بیان به منظور تهیه گزارش از شرکت گاز شهرستان، بر آن شدیم تا مصاحبه ای را در این زمینه با جناب آقای سید رضا میرهندی ریاست اداره گاز شهرستان گلپایگان انجام دهیم که در ادامه مشروح آن بدین شرح می باشد:

بیان:اهم اقدامات صورت گرفته اداره گاز در سال جاری چه بوده است؟
با یاد و نام خدای بزرگ و آرزوی قبولی عبادات و عزاداریها در ماه محرم و صفر و تبریک بمناسبت شروع ماه ربیع الاول و با آرزوی سلامتی و تلاش بیشتر در جهت خدمت رسانی به شهروندان عزیز، اقدامات انجام گرفته سال جاری با هماهنگی و تلاش مضاعفی که همکاران از ابتدای سال داشته اند توانسته ایم کلیه درخواست های متقاضیان از جمله شبکه ها و علمکهای مورد نیاز آنها که شاید به دلایلی مدت زمانی انتظارش را می کشیدند در مدت زمانی کوتاه اجرایی نماییم و نیاز مشترکین و متقاضیان کار اجرایی را در فاصله زمانی بسیار کوتاه پاسخگو باشیم.
مختصری از اهم فعالیت ها صورت گرفته در سال جاری اداره گاز شهرستان گلپایگان به شرح ذیل می باشد:
*احداث ساختمان اداری گلشهر/بازسازی و تعمیرات اساسی ناحیه گلپایگان(شامل کف سازی سرامیک، ایزوگام، رنگ آمیزی و تجهیزات مورد نیاز ناحیه )/احداث اتاق رییس ناحیه همراه/احداث ساختمان امداد و حراست در ناحیه گلپایگان
*واحد تعمیرات: بازسازی تمامی مارکرهای شیرها و نقاط اندازه گیری به دلیل تعویض شماره های قبلی با شماره جدید pm که تعداد آنها 2140 مورد بوده است./آموزش پرسنل تعمیرات و امداد و گازبان ها در کلاس های مختلف جهت آشنایی بیشتر 4 دوره/مانورهای امداد و نجات، آتش نشانی در شرایط اضطراری توسط کلیه پرسنل اعم از امداد و تعمیرات به تعداد 4 مانور/رنگ آمیزی ایستگاه های CGS گلپایگان و شهرک صنعتی سعیدآباد و TBS گوگد 3 مورد/بازسازی و نماسازی شیرها و نقاط اندازه گیری در سطح شهرستان 390 مورد/انجام گزارش های pm در واحدهای تعمیرات و به روزرسانی کلیه موارد انجام شده در سیستم طبق برنامه/ تعویض 4 مورد شیر شبکه گاز در سایزهای مختلف به علت عدم کارایی/انجام کلیه تعمیرات برنامه ریزی شده طبق زمان بندی مشخص.
*واحد مشترکین: اشتراک پذیری 1370 عدد/ کنتور تعویضی 470 عدد
*واحد اداری مالی کالا(انجام کارهای روتین)

بیان: آیا در شهرستان گلپایگان روستای فاقد انرژی گاز وجود دارد؟
خوشبختانه تمامی روستاهای تابعه شهرستان گلپایگان گازرسانی به آنها صورت گرفته و از این نعمت خدادادی گاز طبیعی استفاده می نمایند ولی یک روستای چند خانواری مَرغ در مسیر جاده گلپایگان-خمین فاقد گاز می باشد که در برنامه اولویت بندی روستای کوچک قرار گرفته و نیاز مطالعات اولیه آن از نظر امکان فنی تحت بررسی می باشد.

IMG_8876

 

بیان: چرا برخی از واحدهای مسکن مهر فاقد انشعاب گاز می باشد؟
همانطور که مستحضرید شرکت ملی گاز خود را ملزم به اشتراک پذیری گاز جهت تمامی خانوارهای ایرانی می داند، اما این مسئله در گرو لوله کشی ساختمان ها و تایید این واحدها توسط نظام مهندسی می باشد بنابراین با توجه به اینکه گاز طبیعی تا درب این ساختمان ها آماده تحویل از طرف اداره گاز می باشد لذا با لوله کشی و تاییدیه گاز این خانوارها می توانند از نعمت طبیعی گاز برخوردار باشند.

بیان: حوادث گاز در سال جاری به چه صورت بوده است (آمار مقایسه ای با سال گذشته)؟
با توجه به اطلاع رسانی انجام شده از طریق بروشور و رسانه ها و کنترل شرایط نا امن در سال جاری حوادث ناگوار در این ناحیه به وقوع نپیوسته و شرایط، ایمن تر از سالهای گذشته می باشد.

بیان: هشدارهای لازم به جهت استفاده از وسایل گرمایشی را بیان بفرمائید؟
*استفاده از شیلنگ های مناسب همراه با اتصالات و بست (شیلنگ های لاستیکی معمولی در برابر مواد نفتی و گاز به سرعت فاسد می شوند)طول شیلنگ گاز برای گاز شهری حداکثر یک متر و بیست سانتیمتر می باشد.
*بعد از وصل نمودن وسیله گاز سوز به سیستم لوله کشی گاز و قبل از شروع استفاده، به وسیله آب صابون یا مایع ظرفشویی از عدم نشتی گاز اطمینان حاصل نمایید.
*از قرار دادن اجاق گاز در پایین پنجره ها و جاهایی که بالای آن پرده وجود دارد خودداری نمایید.
*استفاده از اجاق گاز و وسایل گاز سوزی که دارای پیلوت(شمعک)می باشند
*همیشه رعایت این نکته ضروریست که در هنگام روشن کردن وسایل گاز سوز ابتدا کبریت را روشن و سپس شیر گاز را باز کنید.
*توصیه می گردد آبگرمکن و وسایل گاز سوز را هرگز در حمام نصب نکنید.
*دقت کنید وسایل گاز سوز با شعله آبی بسوزد. در صورتی که مشاهده کردید با شعله زرد رنگ می سوزد بایستی آنرا فوراً از سرویس خارج کرده و جهت رفع عیب به تعمیرکاران متخصص اطلاع دهید.
*هر وسیله گاز سوز باید دارای یک دودکش مجزا و مجهز به کلاهک و یک شیر گاز جدا باشد.
*همواره محل اتصال دودکش به وسیله گاز سوز را بازرسی و از محکم بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.
*بهترین و کارآمدترین دودکش، دودکشی است که از داخل کار تا یک متر بالاتر از پشت بام ادامه داشته باشد.
*خروجی دودکش نباید در کنار کولر و یا زیر پنجره باشد چراکه گازهای سمی وارد فضای خانه می شوند.
*طول لوله عمودی دودکش باید سه برابر اندازه طول لوله افقی دودکش در خروجی پشت بام باشد.
*توجه داشته باشید بمنظور زیبایی یا حفاظت هرگز روی علمک و رگولاتور را نپوشانید زیرا بهنگام بروز حادثه مامورین آتش نشانی و شرکت گاز فقط از این طریق می توانند حوادث داخل ساختمان را کنترل نمایند.
*در صورت بروز هرگونه حادثه، آسیب دیدگی علمک و کنتور، پس از قطع گاز فوراً پست های امداد شرکت ملی گاز ایران (با شماره 194) را خبر سازید.

بیان: نرخ محاسبه گازبها در فصل زمستان و در شهرستان گلپایگان به چه صورت می باشد؟
از آنجایی که شهرستان گلپایگان از اقلیم بندی گاز در رده دوم از نظر سرما قرار گرفته است؛ بنابراین از تاریخ 01/08/93 تا 01/02/94 قیمت گاز بر حسب فصل سرد محاسبه می گردد. و از تاریخ 01/02/93 تا01/08/93 قیمت گاز به صورت جدول مربوطه محاسبه می گردد.

بیان: آیا احتمال افت فشار گاز در زمستان وجود دارد و در صورت افت فشار چه تدابیری اندیشیده شده است؟
افت فشار گاز بستگی به شرایط آب و هوایی زمستانی دارد و هر ساله با افزایش مصرف گاز در خط لوله گاز با این پدیده مواجه هستیم؛ ولی خوشبختانه در گلپایگان افت فشار که باعث اختلال در سیستم گاز رسانی گردد وجود نداشته است.

بیان: با مشترکین پرمصرف به چه صورت برخورد خواهد گردید؟
از آنجائیکه گاز یک نعمت طبیعی می باشد و جزء اموال بیت المال محسوب می گردد لذا بر تمامی همشهریان لازم و واجب است که خود قبل از اقدامات شرکت ملی گاز در مصرف این سرمایه ملی صرفه جویی نمایند. اما در همین راستا شرکت ملی گاز با اتخاذ تمهیدات سیستمی خاص مشترکین پر مصرف و کسانی که از حد مجاز تعیین شده بیشتر مصرف می کنند را شناسایی و جریمه خواهد کرد به این صورت که در واحدهای عمده قیمت نهایی گاز نیز با توجه به تصاعدی بودن جدول گاز بها مقادیر مصرف آنها به طور خودکار به قیمت های بالای جدول محاسبه می گردد.

بیان: آیا در سال جاری با قطعی گاز درجایگاه های سوخت CNG مانند سال گذشته روبرو خواهیم بود؟
خوشبختانه با توجه به تدابیر لازم جهت برقراری مستمر گاز CNG به نظر می رسد در سال جاری مشکل خاصی نداشته باشیم.

بیان: شهرک های صنعتی شهرستان در رابطه با بحث گاز در چه وضعیتی هستند؟
وضعیت شهرکهای صنعتی شهرستان گلپایگان خوشبختانه از نظر شبکه گذاری گاز در شهرک سایپا ، فاز اول شهرک صنعتی گلپایگان و شهرک صنعتی سعیدآباد جهت پاسخگویی به واحدهای صنعتی و تولیدی در وضعیت مطلوبی هستند و تا کنون نیازهای واحدهای مستقر در شهرکهای فوق را برآورده نموده ایم و با پیگیری های انجام شده فاز دوم شهرک صنعتی گلپایگان با بودجه در نظر گرفته شده از طرف شرکت شهرکهای صنعتی استان و شروع طراحی شبکه گذاری گاز مورد نیاز توسط مهندسین گاز استان؛ ان شاء ا… عملیات اجرایی آن در سال 94 شروع خواهد شد.

گروه خبری بیان

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات