امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۰/۱۹
کد خبر : 15350
چاپ خبر :
امام جمعه شهرستان گلپایگان

در صورت نبودن وحدت میان مسلمانان،دشمنان بیشترین بهره را از تفرقه میان آنان خواهند برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته گلپایگان که در مصلای نماز جمعه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: به مناسبت ولادت پیامبر بزرگ اسلام این هفته به نام هفته وحدت میان اهل سنت و شیعیان نامگذاری شده است.
وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند امروز وحدت مهمترین نیاز جوامع توحیدی است.
خطیب جمعه گلپایگان تصریح کرد: در قرآن کریم همواره موحدین به وحدت و وفاق دعوت شده‌اند و این امر موضوعی است که امروز پیروان تمام ادیان و مذاهب و به ویژه مسلمانان و شیعیان باید مورد توجه قرار دهند و اختلافات را کنار بگذارند.
وی با بیان اینکه دشمنان بیشترین بهره را از تفرقه میان مسلمانان می برند ، بیان داشت: جنایات و ددمنشی‌های امروز تکفیری‌ها، سلفی‌ها و داعشی‌ها به دلیل همین تفرقه بین جوامع توحیدی است و آنها تبدیل به پیاده‌نظام صهیونیست‌ها شده‌اند.
حجت‌الاسلام اسماعیلی گفت: امروز داعشی‌ها به نام اسلام جنایت می‌کنند و کاری را انجام می‌دهند که اسراییل خود جرات انجام آن را نداشت و در حقیقت این افراد جانی و بی‌خرد جاده صاف‌کن صهیونیست‌ها شده‌اند و به همین دلیل مهمترین نیاز امروز جوامع اسلامی اتکای به خداوند، وحدت و اعتماد به نفس است.
امام جمعه گلپایگان تاکید کرد: در کشور ما نیز امروز عمل کردن به طرح اقتصاد مقاومتی دوای درد تولید، استفاده از منابع کشور و کاهش مشکلات اقتصادی است تا روی پای خود بایستیم و تلاش کنیم تا این خار و خاشاک‌ها را از بین ببریم.
آل خلیفه باید به خواسته های ملت بحرین توجه کند
وی همچنین با مسائل رویدادهای اخیر منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه امرای بحرین و آل خلیفه به تبعیت از عربستان و با چراغ سبز امریکا و اسراییل شیعیان را قلع و قمع می‌کنند و به تازگی نیز شیخ علی سلمان از روحانیون مبارز را دستگیر کرده‌اند که ناراحتی و واکنش شیعیان را در پی داشت.
حجت‌الاسلام اسماعیلی اظهار داشت: اما خوشبختانه مردم بحرین هوشیار هستند و با جدیت خواسته‌های خود را دنبال می‌کنند و آل خلیفه نیز باید بدانند که دوران استبداد و زورگویی به سر رسیده و آنها چاره‌ای جز توجه به خواسته‌های مردم این کشور ندارند.
خطیب جمعه گلپایگان در ادامه با اشاره به اخبار شهرستان تصریح کرد: مقدمات آبگیری سد کوچری در حال اجرا است و این پروژه به زودی تکمیل می شود و با آبگیری سد تمام مردم باید این روستا را تخلیه کنند.
وی ادامه داد: در همین راستا روز گذشته با تلاش مسوولان و همکاری بنیاد شهید و سپاه پاسداران مقدمات انتقال پیکر مطهر شهید لیاقت تنها شهید کوچری از این روستا فراهم شد و با بتن ریزی و اقدامات لازم پیکر این شهید دیروز با حضور مردم تشییع و به گلزار شهدای گلپایگان منتقل شد.
حجت‌الاسلام اسماعیلی همچنین با اشاره به اخبار مربوط به حوادث تلخ و درگیری مسلحانه در گلپایگان بیان کرد: مردم مسائل مربوط به حادثه و محاکمه مجرمان را دنبال می‌کنند و منتظر اطلاعات جدید در این مورد هستند که البته در حال حاضر اطلاعات جدیدی اعلام نشده است.
امام جمعه گلپایگان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اتهامات فراوان و اقدامات این افراد در نقاط مختلف کشور و گستردگی پرونده جنایی مجرمان، چه بسا ادامه بررسی‌ها و پرونده به تهران منتقل شود، اما رسیدگی به پرونده هرجا انجام گیرد خواسته مردم داغدار شهرستان این است که مجازات ضارب باید در گلپایگان اجرا شود.
وی به فرارسیدن سالروز تدفین شهدای گمنام دره شهیدان اشاره و تاکید کرد: شهدای گمنام به دور از زادگاهشان تدفین شده و مایه برکت شهر ما هستند و ما نباید این شهدای گمنام را که در بوستان لاله گوگد و دره شهیدان آرام گرفته اند فراموش کنیم و با زیارت ایشان اجازه ندهیم که در این دیار احساس غربت کنند.
منبع:ایمنا

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات