امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۰/۱۳
کد خبر : 14778
چاپ خبر :
مسئول پایگاه اهدای خون گلپایگان

شب حادثه، به اندازه کافی خون در بیمارستان گلپایگان موجود بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، دکتر رکسانا لوافا مسئول پایگاه اهدای خون گلپایگان ، در پی شایعات منتشر شده در خصوص عدم وجود خون کافی جهت مجروحین حادثه خونین گلپایگان در حادثه شنبه شب هفته گذشته شهرستان گلپایگان، در گفت و گو با خبرنگار بیان اظهار کرد: پس از وقوع حادثه درشهرستان، مردم گلپایگان جهت اهدای خون در بیمارستان امام حسین شهرستان حضور پیدا کردند و بعلت حضور انبوه مردم نیاز به کیسه های اهدای خون در بیمارستان به وجود آ مد و بلا فاصله این کیسه ها، از پایگاه اهدای خون گلپایگان به بیمارستان منتقل گردید وبانک خون بیمارستان خون کافی را برای مصدومان ذخیره کرده بود.
وی درخصوص شایعه شهادت سروان سید مجید مهدوی به دلیل عدم وجود خون کافی در بیمارستان گفت: زمان اطلاع از وضعیت عمومی سروان مهدوی، اسامی افراد با گروه خون مشابه با ایشان ،ازسیستم پایگاه اهدای خون گلپایگان استخراج گردید و دلیل استفاده از خون افراد، با سابقه اهدای خون بیشتر ،بدلیل اطمینان از سلامت خونهای اهدایی آنها بود. زیرا به دلیل نیاز فوری ایشان به خون، امکان تست سریع خون در بیمارستان وجود نداشت و در اتاق عمل به غیر از کیسه های خونی که به این عزیز متصل بود دوکیسه خون آماده دیگر و همچنین دو کیسه دیگر خون در بخش آزمایشکاه بیمارستان که بانک خون بیمارستان نیز می باشد موجود بود.
دکتر لوافا اظهار داشت: شهادت سروان سید مجید مهدوی در بیمارستان، به دلیل وخامت حال ایشان بود زیرا وی مورد اصابت تعداد زیادی گلوله قرار گرفته بود و شهادت وی به هیچ وجه به دلیل عدم و یا کمبود خون در بیمارستان امام حسین گلپایگان نمی باشد.
وی همچنین گفت: در روز تشیع پیکر شهدای حادثه گلپایگان ، که با عمل جراحی سروان زینلی در بیمارستان همراه بود،طبق هماهنگی قبلی بیمارستان با پایگاه انتقال خون گلپایگان، با افرادی که گروه خونی آنان با ایشان همسان بود تماس گرفته شد و این عزیزان پس از حضور در این پایگاه اقدام به اهدای خون نمودند ودر آن روز شش واحد خون تنها از پایگاه انتقال خون شهرستان به بیمارستان فرستاده شد و بیمارستان از نظر کمبود خون مشکلی نداشت . و مردم بدلیل جریحه دارشدن احساسات در برخی موارد مسائلی را بیان می کنند و سبب برآشفتگی اذهان عمومی می شوند.
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. shahed گفت:

    بیان جان صحت نداره .من شاهد قضیه بودم. به همین خانوم کارمندش زنگ زد، اول بار اصلا راضی نشد بیاد تا برسه اطلاع از جوانب کار.رئیس بیمارستان خودش گوشیو گرفت بهش گفت تا بالاخره یه ساعت بعد خون از خوانسار رسید که دیگه کار از کار گذشته بود و من هم افتخار خون دادن به مجید نصیبم نشد……روحش شاد یادش گرامی

  2. ناشناس گفت:

    با تشکر از خبرگزاری بیان به خاطر پوشش خوب اخبار حادثه من یکی از شاهدان شب حادثه در بیمارستان هستم
    نمیدونم چرا این خانم دکتر اخبار غیر واقعی میگه اونشب خونی در کار نبود حتی جلو درب بیمارستان رئیس شورای شهر از اونهایی که میخواستند خون اهدا کنند فقط خواست بمانند و بقیه مردم متفرق بشند .خون هم از خوانسار وقتی رسید که دیگه کار از کار گذشته بود.
    سوال من اینه اولا چرا مسئولین سازمان انتقال خون اخبار غیر واقعی می دهند
    دوما جای تاسف هست که چرا در گلپایگان سازمان انتقال خون وجود نداره . ما خون اهدا میکنیم تا در مواقع ضروری بدردمون بخوره نه اینکه از گلپایگان خارج بشه و مردم خودمون موقع نیاز تلف بشند.
    شاید اگه خون بود اونشب سروان مهدوی زنده می موند.
    از مسئولین شهرستان خواهشمندم نسبت به ایجاد پایگاه انتقال خون در گلپایگان هم اقدام کنند.

  3. منم دیدم گفت:

    خداوکیلی تو روز روشن دارید انکار میکنید؟؟؟؟

    من خودم روز تشییع پیکر شهدا بودم که اومده بودین جلو ستاد ناجا خون گیری میکردین !!!!!!
    بعدشم جلو بیمارستان مسؤلین گفتن اوناییکه میخوان خون بدن بمونن!!!!!
    دو حالت داره یا شما دارین بی تقوایی میکنید یا اونا!!!!!!
    یکی بیاد درست جواب بده….
    خون شهدا فقط درمورد حجاب زیرسؤال نمیره ها عملکرد شما مسؤلین هم جزئشه ها…….
    برای شفاف سازی بیشتر الان مقدار بانک خونیرو اعلام کنید…

  4. باران گفت:

    شاید اگه خون بود اونشب سروان مهدوی زنده می موند….
    منم مرتب این جمله را در ذهنم تکرار می کنم. راستش را بگید تا مشکلات حل شه.

    • بیان گفت:

      با عرض سلام خدمت خوانندگان گرامی
      رسالت مجموعه ما انعکاس سوالات مردم و پاسخ مسئولین می باشد.
      قضاوت با شما

  5. باران گفت:

    نشریه وزین بیان کارش را درست انجام می دهد. منظور مسولین ذی ربط می باشند. با تشکر از بیان

دیدگاه شما

تبلیغات